پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بازاریابی          29 دی 1385 - 19 January 2007

ممكن است تصور كنيد كه مفهوم كسب و كار آن لاين (بدون تاخيرزماني) تنها فروش اجناس است اما مباحث ديگري در راه اندازي كسب و كارهاي اينترنتي وجود دارد كه در زير به آن مي‌پردازيم: 1. اهمیت راه اندازی با حضور كسب و كار آن لاین در سال 2004 درآمد جهانی كسب و كار اینترنتی به سقف 7/2 تریلیون دلار رسید. مهم این نیست كه كار تجاری شما چیست، بلكه نادیده گرفتن 7/2 تریلیون دلار ممكن است؟ برای اینكه نشان دهید بخشی از این مجموعه هستید و مایلید كه به آن خدمت كنید،‌ لازم است در حیطه www باشید. آنگاه خواهید دانست كه رقیبان شما چه می‌كنند. 2. شبكه‌ای‌كردن كسب و كار در حقیقت چیزی جز برقراری ارتباط با افراد نیست. همه تاجران موفق می دانند كه ملاك شناخت چیزی نیست بجز آشنایی با افراد. ارائه كارت ویزیت بخشی از هر ملاقات است، هر شخص مطمئنا" در این ملاقاتها، این شانس را داشته است كه معاملات بزرگ انجام دهد. شما با ارائه كارت ویزیت خود به هزاران فرد و شاید میلیونها مشترییا شریك تجاری، باید نشان دهید كه همیشه در صورت نیاز آنها در خدمت هستید و می‌توانند به شما دستیابی داشته باشند. می‌توانید 24 ساعت شبانه‌روز به سادگی بدون صرف هزینه در محیط www باشید. حتی اگر تغییر مكان دهیدیا شماره جدیدی داشته باشید، همچنان در همان مكان مجازی قرار دارید و همگان میتوانند شما را پیدا كنند. 3. ایجاد اطلاعات كامپیوتری در دسترس زمان اشتغال شما چند ساعت است؟ به چه كاری مشغول هستید؟ افراد چگونه می‌توانند با شما تماس بگیرند؟ روشهای پرداخت شما چه است؟ محل استقرار شما كجاست؟ كار خاص امروز شما چیست؟ اطلاعات ترفیعی، تبلیغی هفته آینده چیست؟ اگر بتوانید مشتری را از دلیل لزوم كسب و كار با خود آگاه سازید، فكر نمی‌كنید كه بتوانید كسب و كار بیشتری داشته باشید؟ مطمئنا" در محیط www می‌توانید. 4. ارائه خدمات به مشتریان ایجاد اطلاعات كامپیوتری در دسترسیكی از مهمترین روشهای ارائه خدمات به مشتریان است. اما اگر هدف شما خدمت به مشتری باشد، با استفاده از تكنولوژی www می‌توانید حتی راههای بیشتری را نیز بدست آورید. این امكان را برای آنها فراهم سازید تا بدون گشتن در مغازه ویاری گرفتن از مسئول فروش، رنگ و اندازه و آنچه را كه دقیقا" می‌خواهند پیدا كنند، در حقیقت همه چیز باید در دسترس باشد. همه كارها باید به سرعت، ساده و ارزان در محیط www انجام شود. 5. افزایش توجه عموم شما هیچگاه از مجله داخلی برای درج تبلیغ افتتاح فروشگاهیا مغازه محلی خود استفاده نمی‌كنید، بلكه اگر چیزی جالب و جدید باشد، آدرس شبكه خود را در آن عنوان می‌كنید. حتی اگر كهیك خبرنامه هفتگی نیز در خصوص این افتتاحیه مطلبی نوشته باشد، هیچگاه از شخصی كه با مغازه شما فاصله مسافتی طولانی دارد و آن خبر را می‌خواند به شما سودی نمی‌رسد مگر آنكه آن فرد، در همان زمان به آن محل بیاید. اما با اطلاعات شبكه‌ای هر كس در هر مكان می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد و مطمئنا"یك بازدیدكننده كارآمد از وب سایت ویك مشتری سودرسان برای اطلاعات شما خواهد بود. 6. فروش اجناس بسیاری از افراد تصور می‌كنند كه فروش در مرحله اول قرار دارد، در صورتیكه در این تقسیم‌بندی رتبه 6 را دارد، شما باید فروش را در اینترنت وwww بعد از آنكه همه فرآیندهای بالا را انجام دادید در نظر بگیرید. چرا؟ خوب پاسخ پیچیده است، اما بهترین روش برای كسب و كار می‌باشد، آیا فكر می‌كنید كه تلفن بهترین وسیله برای فروش است؟ مطمئنا" خیر. تلفن وسیله‌ای است كه شما را قادر می‌سازد تا با مشتری در ارتباط باشید و اجناس را به فروش برسانید. به همین دلیل www را پیشنهاد می‌كنیم. البته این تكنولوژی متفاوت است،‌اما قبل از آنكه افراد تصمیم به خرید بگیرند، می خواهند كه در خصوص شما بیشتر بدانند و اینكه چكار می‌توانید برای آنها انجام دهید چه كاری را به آسانی و ارزان در محیط www می‌توانید انجام دهید. چه زمانی آمادگی فروش دارید، ‌باید مطمئن شوید كه بدون پرداخت هزینه ای گزاف و نیز استفاده صحیح از تكنولوژی شبكه می‌توانید سود زیادی را بدست آورید. این همان كسب و كار هوشمند است. 7 – ارائه اطلاعات در كوتاهترین زمان چه مواردی مورد نیاز است برای آنكه اطلاعات شما دریك زمان مشخص ارائه شود؟یك برنده مسابقه،یك تبلیغ خاص، این اطلاعات می‌تواند در نیمه های شبیا هر زمان دیگر كه شما تشخیص می‌دهید با همه موارد مربوط به آن مانند عكس، بیوگرافی و غیره ارائه شود. می‌توانید این جمله را از قبل تصور كنید "‌ همه موارد در ساعت 12:00 روی وب سایت ما در دسترس است ". این موقعیت برای اشخاصی مناسب است كه انتظار دریافت اطلاعات را دارند. 8 – ایجاد نمونه های در دسترس اجناس شما ممكن است فوق العاده باشد، اما مردم تا آن را در عمل نبینند نمی‌توانند حس كنند زیرا آنها ترجیح می‌دهند كه همه چیز را در دسترس داشته باشند. اگریك آلبوم موسیقی هر چقدر هم جالب باشد، اما از رادیو و تلویزیون پخش نشود،‌هیچ كس ارزش آن را نخواهد دانست. ارزشیك تصویر هزار كلمه است،‌ اما آیا شما فضایی برای هزار كلمه دارید؟ www این امكان را فراهم می‌سازد تا موسیقی، تصاویر و فایلهای فیلمهای كوتاه به اطلاعات شركت شما اضافه شود و به مشتریان سرویس دهد. هیچ بروشوری چنین نمی‌كند. می‌توانید نمونه های خود را ارسال كنید اما هر چند این كار براییك كسب و كار اندك بسیار است. 9 – دستیابی به آمار مطلوب جمعیت شناسی آمار كاربران www احتمالا" بیشترین جمعیت بازار را از آن خود می‌كنند. معمولا" افراد تحصیلكردهیا در حال تحصیل در دانشگاهها،‌ درآمد ماهانه بالایی دارند و این مهم نیست كهیك جمله اینترنتی دارای واژگانیك زبانیایك رشته علمی باشد ویا اینكه از تبلیغات تراز اول بازار استفاده كند. حتی با اضافه كردن محیط آن لاین تجاری، آمار وابسته به جمعیت شناسی نیازمند سالها مطالعه و بررسی برای ارتقاء است. 10 – پاسخگویی به پرسشها معمولا" پاسخگویی به سؤالات مشابه و تكراری تلفنی منجر به تلف شدن وقتیك سازمان می‌شود. این موارد پرسش های ثابتی هستند كه مشتریان و خریداران مایلند پیش از مراجعه به شما از آنان مطلع شوند. آن اطلاعات را به صفحه www ارسال كنید و آنگاه خواهید دید كه موانع موجود از بین می‌روند و دیگر وقت شمایا اپراتورتان صرف پاسخگویی به تلفن نخواهد شد و شما وقت آزاد پیدا می‌كنید. شاید برای شما بسیار دشوار باشد تا از طریق، پست،‌تلفنیا هر گونه سیستم ارتباط دیگر با بازارهای بین‌الملل ارتباط برقرار كنید، اما با استفاده ازیك صفحه وب قادر خواهید بود تا به همان آسانی تماس بایك شركت نزدیك خود با بازارهای بین‌الملل نیز ارتباط داشته باشید. در حقیقت پیش از آنكه وارد وب شوید،‌ باید تصمیم بگیرید كه چگونه می‌خواهید این كسب و كار بین‌المللی را در دست بگیرید. زیرا محل قرارگیری شما مشخص است. مزیت دیگر آن این است كه اگر شركت شما در كشورهای دیگر دفاتری داشته باشد، می‌توانید بدون پرداخت هزینه تلفن به اطلاعات دفتر مركزی دسترسی داشته باشید. بعلاوه می‌توانید برای محصولات خود بایك قیمت معقول كه تاكنون به آن دست نیافته بودید بازاری را پیدا كنید. 12 – ایجاد خدمات 24 ساعته ممكن است همیشه زمان دقیق كارییك كشور دیگر را بخاطر نیاورید، آنگاه دچار دردسر می‌شوید. همه ما دارای برنامه زمانی مشابه نیستیم. كسب و كار جهانی است اما ساعتهای كاری این چنین نمی‌باشد. مبادرت به رسیدن به آمریكایا اروپا نیز كاری بس بیهوده است. اما صفحات وب 24 ساعت در شبانه روز و 7 روز هفته در خدمت مشتریان است. هیچ اضافه كاری وجود ندارد. اطلاعات مهم برای برآوردن نیازها جمع آوری می‌شود و موجب می‌گردد كه قبل از آنكه رقبا به محل كار خود برسند از آنها پیشی بگیرید. 13 – به روز رسانی اطلاعات گاهی گزارشات و اطلاعات پیش از آنكه از چاپ درآید تغییر می‌كند. اكنون شما انبوهی از كاغذهای بی‌ارزش و پرهزینه دارید. انتشار و چاپ الكترونیكی با نیازهای شما تغییر می كند. هیچ هزینه كاغذ، جوهر و پرینتر صرف نمی‌شود. در طول روز می‌توانید در صورت نیاز صفحه وب خود را به پایگاه داده متصل كنید تا اطلاعات خود را تغییر دهید و به روز سازید. هیچ مدل چاپ شده‌ای تا این حد انعطاف پذیر نیست. صفحات سایت شما كاتالوگهای تمام رنگی آن لاین ثابت هستند كه در طول زمان به روز می‌شود. 14 – سنجش تولیدات و خدمات جدید بازار با توجه به دلایل ذكر شده در بالا،‌ همه هزینه های ارائه و عرضهیك محصول جدید را می‌دانیم. تبلیغات، تبلیغات، تبلیغات. هزینه بالا، هزینه بالا، هزینه بالا. اگر به وب بروید و بدانید كه از كسانی كه صفحه شما را بازدید می‌كنند چه انتظاری دارید، آنها ارزان ترین بازار برای شما محسوب می‌شوند. آنها این امكان را برای شما فراهم می‌سازند تا بدانید كه نسبت به بازارهای دیگر، كالای شما چگونه می‌تواند سریعتر،‌ آسانتر و ارزانتر عرضه شود در خصوص هزینهیك صفحهیا دو برنامه وب، می‌توانید ازیك توپ كریستالی برای نشان دادن محصولاتیا خدمات خود در بازار استفاده كنید. 15 – دستیابی بهیك بازار خاص شما ممكن است تصور كنید كه اینترنتیك محیط مناسب برای تولیدات هنرییا آموزش پرواز نیست. خوب،‌ دوباره فكر كنید. با وجود میلیونها كاربر www، حتی گروههای خاص ذكر شده نیز به تعداد زیاد در اینترنت عرضه می‌شوند. از آنجا كه شبكه دارای چندین برنامه جستجوی مناسب است، گروههای علاقه مند می‌توانند شمایا رقبای شما را پیدا كنند. 16 – سرویس دهی به بازار محلی ما در خصوص توانایی در ارائه خدمات جهانی از طریق صفحه وب صحبت می‌كنیم. همسایه شما چطور؟ در هر كجا باشید احتمالا"‌به اندازه كافی مصرف كننده محلی وجود دارد كه به وب دسترسی داشته باشد،‌ آنگاه بازاریابی وب شما ارزشمند خواهد شد. بعضی رستورانهای محلی حتی از طریق وبیا اینترنت رزرو می‌كنند. شما می‌توانید بدون درنظر گرفتن این موضوع كه بازار شما در كجا واقع شده،‌ از شبكه برای ارائه قیمتهای خرده فروشی استفاده كنید. منبع: کار آفرینی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی