پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 97 نتایج ارشد 97 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 97 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 97 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علوم نوین          07 تیر 1391 - 27 June 2012





ابداع كمربندهای ايمنی بادی

کمربند ایمنی بادی


كشور انگليس به زودي قرار است براي اولين بار شاهد كمربندهاي ايمني بادي براي صندلي عقب خودروها باشد.

اين كمربندهاي بادي كه به تركيب بخش نگهدارنده يك كمربند ايمني با ثبات حفاظتي كيسه هوا پرداخته، قرار است از سال آينده اجرايي شوند.
شركت خودروسازي فورد اعلام كرده كه اين كمربندهاي ايمني تقريبا به سرعت در زمان بروز تصادف متورم مي‌شوند تا از بدن در برابر استخوان‌هاي ظريف اندام حساس كودكان يا كهنسالان در صندلي عقب خودروهاي خانوادگي مراقبت كنند.

اين شركت اخيرا در پس آزمايش اين فناوري در مركز تحقيقات و فناوري خود در آلمان براي اطمينان از سازگاري آنها با قوانين ايمني اتحاديه اروپا به اعلام اين خبر پرداخته است.

هزينه اين فناوري در اروپا بر روي خودروي جديد موندوي فورد با هزينه اضافي در حدود 250 پوند بوده كه از نيمه سال آينده براي حدود 17 هزار دلار در بازار ارائه خواهد شد.

احتمالا اين فناوري به سرعت بر روي خودروهاي ديگر فورد نيز اعمال شده اما به گفته سخنگوي اين شركت، در ميان ديگر رقباي خودروسازي منتشر نخواهد شد.

به گفته مهندسان، اين فناوري تنها براي صندليهاي عقب طراحي شده كه از حالت محافظتي كيسه هوا برخوردار نبوده و در معرض آسيبهاي سر، گردن و سينه قرار دارند.

در زمان عادي اين محصول مانند يك كمربند ايمني عادي بوده اما در زمان بروز تصادف، تا پنج برابر گسترش پيدا كرده تا از فشار بر روي بدن جلوگيري كند.

اين كمربندها در پي شناسايي علائم ضربه تصادفي ناگهاني توسط حسگرهاي اطراف خودرو شروع به تورم كرده و در كمتر از 40 ميلي‌ثانيه كاملا باد مي‌شوند.

برخلاف كيسه‌هاي هوا كه معمولا با واكنشهاي شيميايي توليدكننده حرارت فعال مي‌شوند، اين كمربندهاي ايمني جديد با گاز فشرده سرد از يك استوانه موجود در زير صندلي عقب متورم شده و از سوختن مسافران جلوگيري مي‌كند.

اين فناوري از سال گذشته بر روي خودروي اكسپلورر فورد در آمريكا ارائه شده و به گفته اين شركت، 40 درصد از مشتريان از اين امكان استفاده كرده‌اند.

منبع:کنجکاو

تگ ها كمربندهای ايمنی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت

    تندیس جشنواره

    pagerank