پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علوم نوین          03 اردیبهشت 1392 - 23 April 2013



جتهای مسافربری فراصوت

جت های مسافربری



سازندگان جت در آمریکا قرار است در کنار سازمان فضایی این کشور در یک نمایشگاه هوایی طرح اولیه ای را به عنوان جایگزین کونکورد معرفی کند تا به عنوان یک جت مافوق صوت فاصله لندن تا سیدنی را در چهار ساعت طی کند.

سازندگانی از شرکتهای هواپیماسازی چون بوئینگ، لاکهد مارتین و گلف استریم نخستین هواپیمای مسافربری فراصوت خود را می سازند و ماه آینده آن را به نمایش می گذارند.
هر سه شرکت اعتقاد دارند که به مرحله کاهش انفجار صوتی به صدایی بسیار کم نزدیک شده اند.

یکی از مهندسان شرکت گلف استریم اظهار داشت: حقیقت این است که نسل جدید هواپیماهای فراصوت در نهایت در دسترس ما قرار می گیرد.

مواد کامپوزیت سبکتر، موتور پیشرفته تر و بدنه کوچکتر هواپیما جتهای جدید را قادر می سازد که دو برابر کونکوردها پرواز کنند. کونکوردها 2 هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کردند.

اکنون با فراهم شدن امکان پرواز 4 هزار کیلومتر در ساعت موجب می شود که مسافران بتوانند فاصله لندن تا سیدنی را در زمان کوتاهی طی کنند. فاصله ای که بیش از 19 هزار کیلومتر است.

درحال حاضر سریعترین جتهای زیر سرعت صوت هواپیمای جدید G650 گلف استریم است که می تواند 11 هزار کیلومتر را با سرعت هزار کیلومتر در ساعت یا 1130 کیلومتر در ساعت طی کند.

این درحالی است که جانشینان این هواپیما با نام X-54 ثابت می کند که یک هواپیما می تواند با صدای انفجار صوتی کمتر حرکت کند.

این هواپیما قرار است در کنار سایر طرحهای اولیه فراصوت در نمایشگاه فرنبورو قرار گیرد.

ماه ژانویه گذشته ناسا تصاویری از یک هواپیمای آزمایشی را با یک تونل بادی منتشر کرد که گفته شده بود انفجار صوتی این هواپیما را می توان بااستفاده از بالهای فوق نازک و موتورهای مخفی به حداقل برسد.

براساس گزارش دیلی میل، چالش ساخت این هواپیماها تنها تکنیکی نیستند چرا که سازندگان باید به سیاستمداران ثابت کنند که این جتهای فراصوت مورد اقبال عمومی قرار می گیرد.

صدای انفجاری کنکورد به فرصتهای تجاری آن صدمه زده است، این هواپیما آخرین بار در نوامبر سال 2003 پرواز کرد.


منبع:کنجکاو

تگ ها جتهای مسافربری فراصوت جتهای مسافربری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی