پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علوم نوین          07 تیر 1391 - 27 June 2012



ساخت و تولید تلویزیونهای فوق باریک


تلویزیون های فوق باریک


دو شرکت بزرگ لوازم الکترونیکی ژاپنی به منظور تلاش برای تسلط بر بازار تلویزیونهای فوق باریک توافق کردند که برای تولید فناوری جدید صفحه نمایش دیوئدی نور افشان اورگانیت یا OLED همکاری کنند.

دو شرکت ژاپنی سونی و پاناسونیک اعلام کردند که قصد دارند شیوه ای را برای تولید انبوه در سال 2013 راه اندازی کنند و درحال حاضر همکاری در تولید انبوه صفحات نمایشی OLED را مورد بررسی قرار می دهند.
این درحالی است که هر دو شرکت اعلام کرده اند که قصد دارند بدون توجه به این همکاری تلویزیونهای خود را با برند خاص خود نیز عرضه کنند.

اگر این همکاری صورت بگیرد و صفحات OLED بزرگ تولید شود، ممکن است که آنها با یک شرکت آسیایی که قیمتهای پایین تر دارد نیز همکاری کنند، در حال حاضر شرکت تایوانی AU Optronics گزینه این همکاری محسوب می شود.

حدود یک دهه است که تولید کنندگان تلویزیون با صدای بلند وعده هایی درباره تولید تلویزیونهای OLED ارائه می کنند. این صفحات نمایشی کیفیت تصویری را بهبود بخشیده و دارای قابی به مراتب باریک تر از تلویزیونهای کنونی است اما این صنعت تاکنون تلاش کرده راهی برای تولید این صفحات نمایش با اندازه بزرگ اما هزینه کم پیدا کند.



برای این دو شرکت بزرگ ژاپنی که تولید کننده لوازم الکترونیکی هستند و زمانی رقبای بزرگی بودند، این ائتلاف نشان دهنده مشکلات مالی است که آنها با آن مواجه هستند.

براساس گزارش وال استریت، تولید فناوری صفحه نمایش جدید و ایجاد تسهیلات تولید برای این صفحات نمایش می تواند هزینه بر و ریسک پذیر باشد.

تولید کنندگان تلویزیون با آگاهی از چگونگی معرفی فناوری ال سی دی و صفحات نمایشی پلاسما که به انفجار خرید تلویزیون در دهه گذشته منتهی شد اکنون امیدوارند که نسل جدید تلویزیونها بتواند موج جدیدی از تقاضا را به همراه داشته باشد.

سونی نخستین تلویزیونهای OLED را در سال 2007 عرضه کرد که ابعاد 11 اینچی داشت. اما اکنون تلاش می کند مدلهای دیگری را با ابعاد بزرگتر تولید کند و در اختیار بازار قرار دهد.

امسال شرکت سامسونگ و ال جی نیز در نظر دارند تلویزیونهای 55 اینچی OLED خود را عرضه کنند.

اما حتی این تولید کنندگان کره ای نیز معمای قیمت OLED ها را حل نکرده اند. سامسونگ فناوری OLED را برای استفاده در تلفنهای همراه و تبلتهای خود متوقف کرده و اظهار داشته است که تلویزیونهای جدید بیش از 9 هزار دلار قیمت خواهد داشت که این امر موجب می شود خرید آن برای بسیاری از مصرف کنندگان ناممکن باشد.

سونی و پاناسونیک نیز اظهار داشته اند که آنها جلسات منظمی برای تبادل اطلاعات درباره شیوه تولید جدید برگزار می کنند و راه هایی را به منظور تولید ارزانتر این صفحات نمایشی بزرگ مورد بحث و بررسی قرار می دهند.


منبع:کنجکاو

تگ ها تلویزیونهای فوق باریک تلویزیون

خبرنامه - شبکه های اجتماعی