پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علوم نوین          07 آبان 1392 - 29 October 2013

با توجه به شواهدی که در کنفرانس سالانه ژئوشیمی گلداشمیت در فلورانس ارائه شد، مدارک قانع‌کننده‌ای مبنی بر آغاز زندگی روی زمین به دلیل برخورد یک شهاب‌سنگ از سوی مریخ مطرح شد.

علاوه بر این، تحقیقات مشابهی نیز نشان می دهد سطوح باستانی و اولیه زمین با ساخت بخش های اساسی حیات (RNA، DNA و پروتئین ها) متفاوت است، در نتیجه تنها راهی که می توان اثبات کرد حیات از بیش از سه میلیارد سال پیش آغاز شده، این است که نشانه های اولیه از مریخ آمده اند.

تا جایی که ما می دانیم، حیات روی زمین تقریبا از 5/3 میلیارد سال پیش آغاز شد.

نظریه ارائه شده درباره چگونگی آغاز حیات، تئوری ایجاد موجودات زنده از مواد بی جان است و این که حیات خودبه خود از ترکیبات آلی تشکیل شده که این ترکیبات نیز به صورت اتفاقی شکل گرفته اند .

چیزی که نمی دانیم، این است که آیا روند اشاره شده به صورت خودبه خود روی زمین رخ داده یا در نقطه ای دیگر در جهان اتفاق افتاده و سپس از طریق یک شهاب سنگ به این سیاره آورده شده است.

اکنون یافته های استیون بنر از موسسه علوم و تکنولوژی وست هایمر فلوریدا بیان می کند شرایط روی زمین ایجاد زندگی توسط این ترکیبات آلی را غیرممکن می کند؛ در حالی که شرایط موجود در سیاره مریخ مناسب آنهاست.

در واقع بنر فرض می کند RNA که یک نسخه تک رشته غیرمارپیچ از DNA است و احتمالا اولین نشانه های حیات را ایجاد کرده، تنها می تواند در حضور مولیبدن بسیار اکسیده شده و بور ایجاد شود.

مواد معدنی بور، به ترکیبات آلی اولیه در ایجاد و شکل دهی حلقه های کربوهیدرات کمک می کنند و مولیبدن اکسیده شده نیز به عنوان یک الگو برای تشکیل این کربوهیدرات ها درون ریبوز (قند پنج کربنی) و در نتیجه RNA عمل می کند.

با در نظر گرفتن توضیحات بنر، سه میلیارد سال پیش از آن که زمین دارای اتمسفر غنی از اکسیژن باشد، این شکل از مولیبدن در دسترس نبوده است. به همین ترتیب زمین کاملا از آب پوشیده شده بود و بور نیز در حال حاضر فقط در مکان های خشک یافت می شود.

از طرف دیگر چهار میلیارد سال پیش، بسیار قبل از اعتقاد ما به شروع حیات روی سیاره زمین، شواهد نشان می دهد سیاره مریخ دارای اتمسفر اکسیژن و مکان های خشکی بوده است که بور می تواند در آنها تشکیل شده باشد. اگر ارگانیسم های ساده مبتنی بر RNA از مریخ بوده باشند، پس انتقال آن توسط یک شهاب سنگ به زمین کار دشواری نیست.

این نظریه اگر درست باشد، یک سوال جالب ایجاد می کند: اگر حیات از مریخ آغاز شده، اکنون کجاست؟ مریخ زمانی دارای اتمسفر و آب بوده، اما هر دوی آنها را مدت ها پیش از دست داده است.

ما می دانیم حیات، فوق العاده نیرومند و ثابت است و می تواند خود را در برخی محیط های دشوار مانند خلأ فضا یا در تاریکی مایل ها زیر یخ نیز حفظ کند.

اگر حیات از مریخ آمده، در نتیجه این امکان وجود دارد که هنوز هم در سطح این سیاره وجود داشته باشد. متاسفانه مریخ نوردهای پیشرفته ای همچون کنجکاوی، به وسایل شکار میکروسکوپی مجهز نیستند، اما مریخ نورد آینده ای که سال ۲۰۲۰ روی مریخ خواهد نشست، دارای یک میکروسکوپ و سایر ابزارها برای جستجوی فسیل و دیگر نشانه های زیستی در این سیاره است.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی