پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علوم نوین          07 آبان 1392 - 29 October 2013

ناسا پیش نویس درخواست خود را برای چهارمین و آخرین مرحله از برنامه خدمه تجاری را منتشر کرد که طی آن قصد دارد تا اواخر سال 2017 از خاک آمریکا فضانوردان را به ایستگاه بین المللی فضایی برساند.

برنامه تجاری ناسا تلاش برای ارائه کمک هزینه به توسعه سیستمهای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی و بازگرداندن آنها از ایستگاه فضایی است.

براساس اطلاعات پیش نویس این درخواست، وقتی که ناسا نخستین مراحل را انجام داد، هر سال سه پرواز از این دست صورت می گیرد تا فضانوردان به ایستگاه فضایی برسند.

پیش از انتشار جزئیات آخرین مراحل در پاییز امسال، سازمان فضایی آمریکا همایشی طی روزهای اول و دوم آگوست (10 و 11 مرداد ماه) را با حضور فعالان این صنعت در مرکز فضایی کندی در فلوریدا برگزار می کند.

انتظار می رود که این قرار دارد یک معامله با قیمت مشخص باشد که براساس قوانین مالکیت فدرال امضا می شود. تاکنون ناسا عمدتا به بودجه قانون توافقات فضایی متکی بوده تا بتواند کمک هزینه ساخت فضاپیماهای تجاری را تأمین کند.

درحال حاضر به رغم این که گفته می شود این رقابت باز و آزاد است اما کارشناسان اعتقاد دارند که شرکتهایی بهترین فرصت را در اختیار دارند که ناسا درحال حاضر روی آنها به عنوان دور سوم برنامه تجاری خدمه سرمایه گذاری کره است. درمیان این شرکت ها می توان به سیستمهای اکتشافات فضایی بوئین، هیوستن، سیستمهای فضایی شرکت سیرا نوادا از لوئیس ویل و فناوریهای اکتشاف فضایی ( اسپیس ایکس) اشاره کرد.

درحال حاضر بوئینگ و اسپیس ایکس روی کپسولهای فضایی کار می کنند و سیرا نوادا روی طراحی هواپیمای "لیفتینگ بادی" کار می کند. هر سه فضاپیما می تواند دربرگیرنده 7 نفر باشد.

ناسا اعلام کرده برای تحقق وعده خود در تاریخ مشخص شده به 800 میلیون دلار بودجه در سال نیاز دارد، درحالی که این مبلغ صدها میلیون دلار بیشتر از چیزی است که کنگره برای این برنامه تعیین کرده است.

پس از بازنشسته شدن شاتلهای فضایی ناسا، این سازمان برای انتقال فضانوردان خود به ایستگاه فضایی به سایوزهای روسیه متکی شد که برای این امر مبالغ چشمگیری را به روسیه پرداخت می کند، طراحی کپسول فضایی شرکت اسپیس ایکس که درحال حاضر تنها محموله به ایستگاه فضایی ارسال می کند نخستین گام ناسا برای تجاری سازی این عرصه تلقی می شود، اما این کپسولهای تجاری تاکنون توانایی انجام سفرهای دارای سرنشین را نداشته اند.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی