اخبار دانشگاهی کشور / مهندسی نفت 22 خرداد 1393 - 12 June 2014
Notice: Undefined index: video in /home/unp/domains/unp.ir/public_html/App/Template/home/per_con.html on line 41
يک مدل ترموديناميکي جديد براي تعيين تغيير شکل حجم سيلندر و موقعيت نقطه مرگ بالا
چکيده : مدل هاي ترموديناميکي مبتني بر فشار سيلندر اندازه گيري شده بر حسب زاويه ميل لنگ، براي تحليل مشخصات احتراق در موتورهاي احتراق داخلي استفاده مي شوند. وجود خطا در نتايج حاصل از مدل هاي ترموديناميکي اجتناب ناپذير است. بنابراين در اين مقاله، يک مدل ترموديناميکي جديد تحت شرايط کارکرد بدون احتراق براي تعيين دقيق متغيرهايي همچون موقعيت نقطه مرگ بالا، انحراف فشار سيلندر اندازه گيري شده، تغيير شکل حجم سيلندر و حجم مرده توسعه داده شد. با توجه به داده هاي آزمايشگاهي در انحراف فشار سيلندر اندازه گيري شده و موقعيت نقطه مرگ بالا، نتايج مدل صحه گذاري شدند و تطابق خوبي بين نتايج به دست آمد..
رحيم ابراهيمي و شادي سابجي
نشريه علمي پژوهشي سوخت و احتراق - سال چهارم، شماره اول، بهار و تابستان 1390
براي دريافت متن کامل مقاله به لينک زير مراجعه نمائيد.
Notice: Undefined index: video in /home/unp/domains/unp.ir/public_html/App/Template/home/per_con.html on line 44