پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 97 نتایج ارشد 97 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 97 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 97 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / روانشناسی و علوم تربیتی          29 آذر 1391 - 19 December 2012



سخنانی که رئیس نباید هرگز به کارمندان خود بگوید


این مطلب اصول مدیریت خوب را یاد آوری می کند و خواندن آن برای مدیرها و مسئولان بسیار مفید است.


اداری


اینها حرفهایی هستند که رئیس یک شرکت و یا مسئول یک بخش نباید به کار مندانش بزند.

هرگز نگویید " من به تو حقوق می دهم پس تو هم باید هر کاری من می گویم انجام بدهی" . این جمله یک عبارت کاملا" دیکتاتوری است و باید بدانید که تهدید و قدرت نمایی هرگز باعث نمی شود که کارمندان شما وفادار باشند و عملکرد خوبی داشته باشند. آموزش و تشویق بهترین راه برای رسیدن به نتیجه مطلوب است . یک مدیر خوب هرگز کارمندانش را تهدید نمی کند.

هرگز نگویید " شما خیلی خوش شانس هستید که این جا کار می کنید و پاداش می گیرید ، بقیه کمپانی ها به کارمندانشان فقط مرغ یخ زده می دهند."یک مدیر دانا می داند که این کارمندان او هستند که باعث سود دهی شرکت می شوند بنابراین هرگز با گفتن چنین عبارتی خود را کوچک نمی کند . یک مدیر خوب همیشه باید از پاداش دادن به کارمندانی که به سوددهی شرکت کمک کرده اند ، خوشحال باشد.

هرگز نگویید – " من دیروز تا نصفه شب اینجا بودم و حتی روز تعطیل هم کار می کردم ، تو کجا بودی ؟" وقتی کارمندان و یا کارگران احساس می کنند که مدیرشان از آنها انتظار دارد که ۷ روز هفته ۲۴ ساعت در خدمت او باشند ، روحیه و عملکرد کاریشان ضعیف می شود. اگر مدیر هر هفت روز هفته کار می کند اصلا" دلیل نمی شود که کارمند او هم باید همین کار را انجام دهد.

هرگز نگویید – " ما بایدهزینه ها را کم کنیم " ( در حالیکه در همان زمان مدیر یک میز جدید می خرد ). در شرایط سخت ، کارمندان تنها به مدیرانی احترام می گذارند که پا به پای کارمندان با مشکلات روبرو می شوند و کمبودها را تحمل می کنند.

هرگز نگویید –" نمی خواهم به شکایتهای شما گوش کنم به عنوان یک رئیس شما موظف هستید که به حرفها و حتی نظرات منفی و نادرست کارمندانتان گوش کنید . حتی اگر برای حل مشکل کارمندتان کاری هم از دستتان بر نمی آید بازهم حداقل یک یا ۲ دقیقه به حرفهای او گوش کنید.

هرگز نگویید " ما همیشه این کار را به همین شکل انجام می دهیم" این جمله خلاقیتها را سرکوب می کند. بهتر است به جای این جمله بگویید ،آیا شما پیشنهاد بهتری دارید؟"

هرگز نگویید " تو احمق ترین و بدترین کارمندی هستی که من تابحال داشته ام " خشم ، ناسزا و تحقیر همچون تیری در قلب کارمند فرو می رود . مدیران باید خیلی با نزاکت و حرفه ای رفتار کنند.



تگ ها رئیس کارمند سخنانی که رئیس نباید به کارمند بگوید باید و نباید های اداری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت

    تندیس جشنواره

    pagerank