پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


بررسی اینکه چرا زمان خوشی زود میگذرد؟

اعتقاد به این که وقتی خوشحالیم و یا اوقات خوشی را می گذرانیم زمان با سرعت هرچه تمام تر می گذرد و یا وقتی ناراحت هستیم زمان به کندی می گذرد به خوبی درک نشده است اما آخرین یافته های روان شناسان این باور را بررسی و ریشه یابی کرده است.

وقتی که ما درحال تداعی و مرور یک رویداد هیجان انگیز جدید هستیم، درباره دوره زمانی آن تمایل به غلو کردن داریم و در این موارد ناچیز پنداشتن زمان سپری شده به هیچ وجه مورد توجه قرار نمی گیرد.

براساس یافته های کارشناسان بلژیکی احساس هیجان و حضور فعال در یک رویداد شکل گیری حافظه را تقویت می کند. در این شرایط ما زمان سپری شده را طولانی تر از چیزی که واقعا بوده فرض می کنیم و علت آن مرور کردن جزئیات این رویداد و دوره زمانی آن محسوب می شود.

نتایج این تحقیقات در نسخه آنلاین مجله روانشناسی شناختی کاربردی منتشر شده است و از تحقیق روی 116 نفری حاصل شده که در یک جشنواره سالانه در شهر لون بلژیک شرکت کرده بودند.

شرکت کنندگان بین 11 تا 76 ساله بودند که متوسط سن آنها 28 سال بود و درست پس از آن که شرکت کنندگان یکی از چهار چرخ و فلک بزرگ این جشنواره را سوار شدند از آنها خواسته شد یک پرسشنامه کوتاه را پر کنند.

محققان اظهار داشتند که چرخ و فلکهای بزرگ نوعا یک تجربه بسیار مثبت تلقی می شوند.

سوفی فردریکس از دانشگاه لون و همکارانش از مردم خواستند که به احساس خود نمره مثبت و منفی بدهند و همچنین طول دوره چرخ و فلک سواری را به صورت دقیقه ای و ثانیه ای مشخص کنند.

نتایج این تحقیق نشان داد که تقریبا تمام شرکت کنندگان احساس بسیار مثبت و احساس حضور فعال داشتند.

براساس اظهارات محققان، این انگیختگی به ارتقای حافظه منتهی شد که در نتیجه آن این احتمال وجود دارد که اطلاعات بیشتری طی یک رویداد هیجان انگیز رمز گذاری شوند و اطلاعات بیشتری در زمان تخمینی در دسترس قرار می گیرد.

محققان اظهار داشتند که این تحقیق اولین بار در نوع خود صورت گرفته که طی آن طول یک رویداد پس از رخ دادن اندازه گیری شده است، امری که در زندگی روزمره همواره به آن توجه شده و درباره آن صحبت می شود.

محققان خواستار تحقیقات بیشتری برای بررسی این که ما چگونه نسبت به رویدادهای مختلف زمان صرف می کنیم و تأثیر احساسات ما روی تخمین طول دوره رویداد سپری شده چیست، شدند.

تگ ها زمان خوشی انسان زودگذر بودن زمان خوشی انسان

خبرنامه - شبکه های اجتماعی