پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / روانشناسی و علوم تربیتی          08 اسفند 1392 - 27 February 2014


 7 توصیه ساده برای رهایی از اضطراب






 آیا اضطراب و نگرانی باعث سکته مي‌شود؟ بله،براساس تحقیقات جدید اضطراب و نگرانی باعث بروز سکته مغزی مي‌شود.مطالعاتی که در 22 ساله اخیردر سه مرکز دانشگاهی معتبر جهان  انجام شده است نشان مي‌دهد که با بالا رفتن میزان اضطراب خطر بروز سکته مغزی بسیار بالا می‌رود و امکان سکته قلبی نیز افزایش مي‌یابد.

7 توصیه ساده كه جان‌تان را نجات مي‌دهد

اگر احساس مي‌کنید که به میزان زیادی مضطرب، نگران و مشوش هستید حتما با پزشک خود یا یک روانشناس مشاوره صحبت کنید تا راه‌های کاهش اضطراب و استرس را به شما آموزش دهد. همچنین مي‌توانید با عمل کردن به 7 توصیه ساده‌ای که انجمن بیماری‌های قلبی آمریکا برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی انجام داده است سلامت خود را حفظ کنید.

فعالیت فیزیکی خود را بیشتر کنید: سعی کنید 5 روز در هفته و هر دفعه حداقل به مدت 30 دقیقه ورزش‌های هوازی مثل پیاده‌روی انجام داده و 2 روز در هفته هم به ورزش‌های قدرتی برای تقویت عضلات‌تان بپردازید. برای اینکه بتوانید به مدت طولانی به این برنامه ادامه دهید حتما ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت ببرید و دوستان و فامیل‌تان را هم تشویق کنید تا با شما در انجام این ورزش همراه شوند.

غذاهای سالم بخورید: سبزیجات و میوه‌های تازه بیشتر مصرف کرده و سعی کنید در رژیم خود از لبنیات کم‌چرب و غذاهای فیبردار و تهیه شده از آرد غلات کامل و گوشت‌ها و محصولات پروتئینی بی‌چربی استفاده کنید.یادتان باشد یک فهرست از غذاهایی که هر روز مصرف مي‌کنید تهیه کنید تا بدانید رژیم غذایی شما چه تغییراتی کرده است.

وزن‌تان را پایین بیاورید: با ورزش و یک رژیم متعادل وزن خود را پایین بیاورید. از گرفتن رژیم‌های سخت بپرهیزید چراکه برای یک مدت طولانی نمي‌توانید به آن ادامه دهید.

حواس‌تان به کلسترول باشد: بهتر است بعد از 20 سالگی حداقل هر 5 سال یک بار آزمایش خون داده و کلسترول خود را چک کنید. اگر کلسترول‌تان بالا است از خوردن چربی‌های اشباع و ترانس و غذاهایی که برای سلامت قلب شما مضر است پرهیز کنید. همچنین مي‌توانید با تجویز پزشک خود از داروهای پایین آورنده کلسترول نیز استفاده کنید.

سیگار نکشید: مي‌توانید برای ترک سیگار از پزشک خود یا مراکزی که در این زمینه فعالیت مي‌کنند کمک بگیرید.

مواظب فشار خون‌تان باشید: اگر فشار خون بالا دارید سعی کنید وزن خود را حتی چند کیلو هم شده پایین بیاورید. همچنین توصیه مي‌شود تحرک بیشتری داشته باشید و از استرس خود کم کنید. مصرف الکل و تنباکو را نیز به حداقل برسانید. بعضی افراد مي‌توانند با تجویز پزشک متخصص از دارو استفاده کنند.

قند خون خود را پایین بیاورید: اگر اضافه وزن دارید حتما هر 3 سال یک بار قند خون خود را آزمایش کنید. البته این کار برای سنین 45 سال به بالا بسیار ضروری است. اگر در آزمایش  قند خون شما بالا باشد همان دستوراتی که برای فشارخون بالا داده شد را انجام دهید.

اين خطر جدي است

 سکته مغزي یکی از عوامل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در سرتاسر جهان شناخته شده است.بر اساس آخرین آمار انجمن بیماری‌های قلبي و عروقي ايالات‌متحده، هر ساله حدود هشتصدهزارنفر در آمریکا دچار سکته مغزی مي‌شوند و اين يعني درهر 4 دقیقه یک آمریکایی بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست مي‌دهد. براساس مطالعات انجام شده البته سیاهپوستان آمریکایی بیشتر از سفید پوستان در معرض خطر سکته هستند.  در آخرین مطالعات محققان اطلاعات به‌دست آمده از تحقیقی که توسط موسسه تغذیه و سلامت ملی ايالات متحده انجام شده بود را مورد بررسی قرار دادند. این اطلاعات شامل مصاحبه‌ها، آزمایش خون و گزارش معاینات این افراد بود. برای اندازه‌گیری سطح اضطراب از یک تست روانشناسی معتبر استفاده کردند تا بتوانند سلامت کلی روانی آنها را ارزیابی کنند. علائم اضطراب شامل احساس نگرانی، فشار و استرس روحی غیر طبیعی است. بررسی‌های بعدی روی این گروه که در ادامه این مطالعه طی 16 سال انجام شده است نشان مي‌دهد افرادی از این گروه که دارای علائم اضطراب بودند  بیشتر دچار سکته مغزی شده‌اند. محققان در نهايت به این نتیجه رسیدند که با بالا رفتن اضطراب به میزان قابل توجهي خطر سکته مغزی  حدود 17درصد افزایش مي‌یابد. همچنین مشخص شد که تعداد زیادی از افراد مضطرب سیگاری بوده و فعالیت فیزیکی کمي‌دارند که البته این مسئله ربطی به ارتباط سکته مغزی با اضطراب ندارد.

اضطراب باعث سکته قلبی هم مي‌شود

بر اساس مطالعات محققان هلندی اضطراب برای سلامت قلب هم مضر است. آنها با بررسی 21 تحقیق انجام شده در این زمینه به این نتیجه رسیدند که اضطراب مي‌تواند باعث بروز يا تشديد بیماری عروق کرونری قلب و همچنین مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی شود. براساس آمار افراد مضطرب در مقایسه با افرادی که اضطراب کمتری دارند 26درصد بیشتر دچار بیماری کرونری قلب مي‌شوند و 48درصد بیشتر در اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست مي‌دهند.

بيماران قلبي نبايد اضطراب داشته باشند

بر اساس نتایج مطالعاتی که توسط دکتر لانا واتکینز از استادان علوم رفتاری و روان پزشکی در مرکز پزشکی دوک انجام شده است، اضطراب در افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند باعث افزایش خطر مرگ مي‌شود.

3 سال مطالعه و بررسی وضعیت این بیماران قلبی نشان داده است که وجود علائم اضطراب باعث 2برابر شدن خطر مرگ شده و چنانچه اضطراب با افسردگی همراه باشد این احتمال 3 برابر مي‌شود. افراد مضطرب بيشتر احتمال دارد مشكلات قلبي داشته باشند و بيماران قلبي-عروقي هم اگر اضطراب داشته باشند در خطر بيشتري هستند.

حتي كمي‌اضطراب هم خطرناك است

نتایج جدیدترین تحقیقاتي که ارتباط اضطراب با سکته را مورد بررسی قرار داده‌اند نشان مي‌دهد که احتمال بروز سکته مغزی در افراد مضطرب حدود 33درصد بیشتر از افرادی است که اضطراب ندارند و آرام‌تر هستند. مطالعات قبلی ارتباط افسردگی با بروز سکته را مورد بررسی قرار داده‌اند اما مطالعات جدیدی که نتایج آن در مجله انجمن بیماری‌های قلبی ايالات‌متحده به چاپ رسیده است مشخص مي‌کند که اضطراب یک فاکتور کاملا مستقل بوده و باید جدا از افسردگی مورد مطالعه قرار گیرد. دکتر مایا کمبایس یکی از محققان ارشد این مجله مي‌گويد حتي کمي‌اضطراب هم خطر بروز سکته مغزی را به میزان قابل توجهی افزایش مي‌دهد. پس شناخت علائم اضطراب و راه‌های درمان آن برای سلامت افراد بسیار مهم است و توصیه مي‌شود اگر اضطراب در فردی بیشتر شده یا برای مدت طولانی برطرف نشده حتما فرد مورد بررسی و درمان قرار گیرد. این کار هم باعث بالا رفتن کیفیت زندگی فرد و هم کاهش خطر سکته‌های قلبی و مغزی مي‌شود. / مجله سیب سبز
گردآوری: مجله اینترنتی ایران مطلب


تگ ها 7 توصیه ساده برای رشهایی از اضطراب 7 توصیه اضطراب

خبرنامه - شبکه های اجتماعی