پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / تحقیق و پژوهش          18 اردیبهشت 1391 - 07 May 2012





تغذیه زنبور از اشک چشم انسان

زنبور

دانشمندان گونه جدیدی از زنبور را کشف کرده اند از خوردن هیچ چیز به اندازه اشک انسان لذت نمی برد.

این گونه از زنبورها که "لیسوتریگونا" (lisotrigona)  نام گرفته اند به آرامی زیر پلک انسان می نشیند و حتی برخی از افراد ممکن است اصلا آن را احساس نکند و یا هیچ حسی نسبت به آن نداشته باشد و پس از آن مکیدن اشک چشم یا مایعی که تخم چشم را پوشانده را آغاز می کند.


براساس گزارش انجمن حشره شناسی کانزاس ، حتی بستن چشمها هم به این روند کمک نمی کند.

این گزارش می افزاید: با آزمایش این زنبورها، پس از این که آنها روی چشم می نشینند و درحالی که اشک چشم را می مکند، انسان به ندرت احساس حضور یک زنبور را در چشم خود دارد، تنها با نگاه کردن در آینه است که می توان اطمینان حاصل کرد که آیا این زنبور هنوز در چشم باقی مانده یا خیر.



این درحالی است که اگرچند زنبور به طور همزمان وارد چشم شما شود و مکیدن اشک چشم را آغاز کنند این امر با احساس ناخوشایند و جاری شدن شدید اشک همراه خواهد بود.

این زنبور در تایلند کشف شده و تاکنون در اروپا و آمریکا مشاهده نشده است.

گفته می شود که این زنبور به علت وجود میزان اندکی از پروتئینی که در اشک وجود دارد به آن جذب می دهد. آنها همچون همتایان نیویورکی خود به شوری اشک چشم و تعریق بدن نیز علاقمند هستند.



محققان این تحقیق تلاش کردند که این زنبورها را با ارائه انواع دیگری از غذا چون گوشت و پنیر ترغیب کرده و آنها را از چشم دور کنند، اما این زنبورها تنها به دنبال اشک چشم انسان بوده اند.

دانشمندان اعلام کردند که پلک زدن غیرارادی موجب می شود که این حشره از مژه ها سقوط کند، اما در این صورت نیز برخی از زنبورها به قدری تلاش می کنند تا به چشم ورود پیدا کنند.


منبع:کنجکاو


تگ ها زنبور اشک چشم

خبرنامه - شبکه های اجتماعی