پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / تحقیق و پژوهش          30 خرداد 1391 - 19 June 2012




کشف عجیب یک بشقاب پرنده در دریای بالتیک


بشقاب پرنده

کشف شیئی شبیه به یک بشقاب پرنده در قعر دریای بالتیک، سبب بروز شگفتی و سردرگمی بسیاری از دانشمندان شده است. یک گروه تحقیقاتی سوئدی که برای بررسی این شیء به اعماق اقیانوس رفته بود، به جای یافتن پاسخ، با پرسش‌های بیشتری روبه‌رو شده است.


کشف شیئی شبیه به یک بشقاب پرنده در قعر دریای بالتیک، سبب بروز شگفتی و سردرگمی بسیاری از دانشمندان شده است. یک گروه تحقیقاتی سوئدی که برای بررسی این شیء به اعماق اقیانوس رفته بود، به جای یافتن پاسخ، با پرسش‌های بیشتری روبه‌رو شده است.

به گزارش «تابناک»، وجود این شیء ناشناخته نزدیک یک سال پیش توسط دانشمندان کشف شده بود، اما تحقیقات جدیدتر، احتمال اینکه یک بشقاب پرنده یا «شیء پرنده ناشناخته» (Unknown Flying Object- UFO) باشد را تقویت کرده است.

شبکه خبری «راشا تودی» با انتشار این خبر نوشته که این شیء که دو زائده به شکل خروجی سوخت دارد و پوششی از دوده آن را در برگرفته، در عمق آب‌های دریای بالتیک کشف شده است.

این چیزی نیست که شما انتظار داشته باشید در کف دریا با آن روبه‌رو شوید و فارغ از اینکه چه اعتقادی نسبت به حیات خارج از کره زمین دارید، «این چیز» در آنجاست و باید توضیحی برایش یافت شود.
بنا بر این گزارش، در نوزدهم ژوئن 2011، یک تیم گنج یاب سوئدی که با دستگاه‌های ردیاب خود در کف دریای بالتیک مشغول جستجو بود، متوجه یک شیء عجیب و غریب و دایره‌ای شکل به قطر 60 متر شد که در عمق 90 متری کف دریا قرار گرفته است.

متخصصان بین المللی با وجود تلاش بسیار، نتوانستند برای تصویری که این تیم با دستگاه «سونار» از شیء مذکور تهیه کرده بود، توضیحی بیابد؛ بنابراین، همین باعث شد، گروه دیگری با نام «تیم اقیانوس ناشناخته» برای کشف رمز این پدیده رهسپار محل کشف آن شود.

در این باره، یکی از اعضای این تیم در گفت‌وگو با نشریه «دیلی میل» گفته: «ما چیزهای بسیاری در توضیح این پدیده شنیده‌ایم؛ از مشابهت آن با فضاپیمای Millennium Falcon جرج لوکاس (فیلم جنگ‌های ستاره‌ای) تا این ادعا که شیء مذکور دریچه ورود به جهان دیگر است؛ اینکه جهنم در زیر آن هست و مواردی از این دست».
این شیء بزرگ، سه تا چهار متر ارتفاع و نزدیک 60 متر قطر دارد. اعضای تیم اکتشاف آن را با عنوان چیزی دایره وار با لبه‌های زمخت و طرفین مقعر توصیف کرده‌اند که شبیه یک قارچ بزرگ و یا فضاپیمای فیلم جنگ‌های ستاره ای است.

بخش مرکزی این شیء دارای یک حفره تخم مرغی شکل است که به سمت درون آن امتداد می یابد. پیرامون این حفره، زائده‌های مدوری دیده می‌شود که شبیه خروجی‌های کوچک سوخت هستند. سنگ‌های اطراف این زائده‌ها نیز با چیزی شبیه دوده پوشیده شده است.

«پیتر لیندبرگ»، از اعضای تیم اکتشاف گفته است: «از آنجا که تاکنون هیچ فعالیت آتشفشانی در دریای بالتیک گزارش نشده، این یافته عجیب‌تر جلوه می‌کند... ما می توانیم فرض کنیم این شیء یک پدیده طبیعی است، اما این عجیب‌ترین چیزی است که من تاکنون به عنوان یک غواص حرفه‌ای تجربه کرده‌ام».

یکی دیگر از مشاهداتی که توسط تیم اکتشاف در جلسه‌ای خصوصی مطرح شده، وجود یک رد و اثر 300 متری است که به عنوان یک گذرگاه و یا مسیر سراشیبی توصیف شده که در بستر دریا پهن‌تر شده و نهایتاً به شیء مذکور ختم می شود.
گروه اکتشاف همچنین در این باره گفته که نمونه‌هایی از این شیء را برای آزمایش در اختیار دانشمندان گذاشته است. دیگر متخصصان در حال مطالعه تصاویر گرفته شده با سونار و تجزیه و تحلیل بقیه اطلاعات هستند.

منبع:کنجکاو


تگ ها بشقاب پرنده دریای بالتیک

خبرنامه - شبکه های اجتماعی