گرایشها و ابعاد مختلف این رشته در كارشناسی ارشد
این رشته پنج گرایش دارد:
- آیرودینامیك
- جلوبرندگی
- مكانیك پرواز
- سازههای هوافضایی
- سوانح هوایی و صلاحیتهایپروازی
«آیرودینامیك» به مطالعه و بررسی جریان هوا، محاسبه نیروها و گشتاورهای ناشی از آن بر روی جسم پرنده میپردازد و مهندس هوا فضا با فراگیری این علم به تحلیل جریانهای پیچیده در اطراف اجسام پرنده پرداخته و با به دست آوردن نیروهای آئرودینامیكی امكان بررسی پایداری و طراحی سازه را فراهم میكند.
«جلوبرندگی» به مطالعه و بررسی سیستمهای جلوبرنده اعم از موتورهای پیستونی، توربینی، راكتها و نحوه تولید نیروی رانش در آنها میپردازد.
«مكانیك پرواز» به مطالعه و بررسی رفتار و حركات جسم پرنده با استفاده از اطلاعات آئرودینامیكی، هندسی و وزنی میپردازد و در واقع علم مكانیك پرواز از «عملكرد» تشكیل میشود و «عملكرد» به بررسی برد، مسافت نشست و برخاست، مداومت پروازی در سرعتهای مختلف و پایداری و كنترل وسایل پرنده میپردازد.
«سازههای هوافضایی» به مطالعه و بررسی سازههای هواپیما و دیگر وسایل پرنده میپردازد و هدف آن طراحی سازههایی است كه علاوه بر استحكام كافی در برابر بارهای آئرودینامیكی و سایر بارهای استاتیكی وارد بر وسایل پرنده، حداقل وزن ممكن را نیز داشته باشند.
كارشناسي ارشد هوافضا - مهندسی هوافضا
كارشناسي ارشد هوافضا - گرایشها و ابعاد مختلف این رشته
كارشناسي ارشد هوافضا - زمینههای اشتغال
كارشناسي ارشد هوافضا - مواد امتحانی و ضرایب سال 1389
كارشناسي ارشد هوافضا - مواد امتحانی و ضرایب در دانشگاه سراسری
كارشناسي ارشد هوافضا - مواد امتحانی و ضرایب دانشگاه آزاد
كارشناسي ارشد هوافضا - ظرفيت پذيرش دانشگاههای سراسری در سال 89
كارشناسي ارشد هوافضا - ظرفيت پذيرش دانشگاههای روزانه در سال 89
كارشناسي ارشد هوافضا - ظرفيت پذيرش دانشگاههای شبانه در سال 89