پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مهندسی رباتیک          10 امرداد 1392 - 01 August 2013


روباتی که به جای شما تایپ می کند




ترجمه بهنوش خرم روز - اگرچه دست‌های روباتی متنوعی تا به حال ساخته شده‌اند،‌ اما هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌توانند به شما در کارهای روزمره مثل تایپ یک نامه یا کار با حساب‌های بانکی کمک کنند،‌ به جز دست روباتی جدید: دارت. 
دنیای امروز برای افرادی ساخته شده که می‌توانند از دستان خود به خوبی استفاده کنند. تایپ کردن روی صفحه‌کلید،‌ خرید از دستگاه‌های فروش بلیط مترو یا قطار،‌ کار کردن با خودپردازهای بانک و .... همه و همه نیاز به استفاده از انگشتان دارند،‌ عضوی باارزش که برخی به دلایل مختلف از داشتن آن محرومند. به علاوه بسیاری، از جمله سالمندان،‌ در استفاده از این دستگاه‌ها راحت نیستند. می‌توانید تصور کنید زندگی در دنیای مدرن و سر و کله زدن با فناوری برای این دسته چه‌قدر سخت است؟ شاید همین تصور، محرکی برای دانشمندان ویرجینیاتک آمریکا بوده که تصمیم گرفته‌اند روباتی بسازند که بتواند مهارت‌های انگشتان دست را برای افراد ناتوان انجام دهد.

البته تاکنون دست‌های روباتی زیادی در دنیا ساخته شده،‌ مثل بازوهای روباتیک کانادا که ناسا در شاتل‌های فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی به کار می‌برد،‌ یا بازوهایی که در عمل‌های جراحی به پزشکان کمک می‌کنند. اما همه آن‌ها فقط برای کار ویژه‌ای طراحی شده‌اند و نمی‌توانند روی صفحه‌کلید تایپ کنند یا از خودپرداز پول بگیرند یا حتی از وندینگ‌ماشین‌ها یک نوشیدنی بخرند.

به همین دلیل به گزارش نیوساینتیست، شاشانک پریا و نیکلاس تایر از موسسه ویرجینیاتک، دستی روباتی طراحی کرده‌اند که امیدوارند بتواند با صفحه‌کلید رایانه به خوبی کار کند. این دست روباتی،‌ دست روباتی شبه‌انسان ماهر در تایپ یا به اختصار دارت نامیده شده است.

به گفته طراحان، ‌دارت طوری طراحی شده که با روبات‌های انسان‌نما هماهنگ شود و برای افراد مسنی که نمی‌توانند از ابزار فناوری روز به خوبی استفاده کنند،‌ کار کند. فقط کافی است که با صدا به او فرمان بدهید. البته دنیای فناوری به سوی کنترل انواع و اقسام دستگاه‌ها با فرمان‌های صوتی پیش می‌رود، ‌اما هیچ تضمینی نیست که همه کارها را بتوان با یک فرمان صوتی اجام داد. تایر و پریا به عنوان اولین گام در برنامه مطالعاتی جدید خود،‌ به این نتیجه رسیدند که ماهیچه‌های مصنوعی بادی، آلیاژ‌های حافظه شکلی و پلیمرهای الکترواکتیو برای هدف آن‌ها خیلی هم بزرگ و می‌توان گفت ناکارآمد نیستند. آن‌ها از 19 موتور کوچک خود‌تنظیم برای بالا بردن دقت دست روباتی دارت استفاده کردند که همگی در یک ساعد جای می‌گیرند و با تاندون‌های سیمی به مفصل‌ها متصل می‌شوند تا زاویه مناسب را برای تایپ کردن در آن‌ها به وجود بیاورند. به علاوه در دنیای امروز که بازار صفحه‌های لمسی داغ است،‌ دارت باید بتواند در جایی که لازم است، ‌با آن‌ها هم کار کند. بنابراین برای دارت پوستی سیلیکونی درست کرده‌اند که هم به آن امکان کار با صفحه‌های لمسی را می‌دهد و هم دارت را بیشتر شبیه به یک دست انسانی می‌سازد. شاید روزی همه ما ترجیح بدهیم به جای تایپ،‌ بلند بلند حرف بزنیم و دارت برایمان تایپ کند!

منبع: مدیک بلاگ


تگ ها روبات تایپ مهندسی روباتیک مقالات مهندسی روباتیک

خبرنامه - شبکه های اجتماعی