پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / منابع علمی و اطلاعاتی          30 دی 1389 - 20 January 2011

سایتهای معتبر در زمینه برق و الکترونیک

www.web-ee.com

سایت WEBEE ارائه کننده اطلاعات و اخبار در زمینه مهندسی برق و الکترونیک می باشد . در سایت به آخرین پیشرفت ها و رویداد ها پرداخته می شود . همچنین می توان مطالبی به عنوان خودآموز الکترونیک را در این سایت مشاهده نمود و از آنها استفاده کرد ، ماشین های محاسب ONLINE در سایت برای محاسبات تخصصی مدارات الکترونیکی قرار داده شده اند ، از انتشارات و مجلات موسسه نیز می توان در سایت بهره برد . مطالب دیگر سایت تحت عناوین آموزش ، LINK ها ، DOWNLOADS و امکانات جستجو ارائه می شوند .

www.electronicsee.com/

در این سایت به معرفی مرکزی پرداخته می شود که در زمینه ارائه اطلاعات و منابع به علاقمندان و متخصصان رشته الکترونیک فعالیت دارند . منابع اطلاعاتی و آموزشی ، منابع عمومی ، استانداردهای مهندسی و امکان دریافت خبرنامه موسسه از طریق پست الکترونیکی از موارد خدماتی این سایت می باشند .

www.motorcontrol.com/

این سایت به نام MOTOR CONTROL در زمینه انواع موتورها و نحوه کنترل آنها به بحث می پردازد . انواع موتورهای AC , DC , SERVO و سایر انواع موتورها و نحوه کنترل آنها و همچنین چگونگی طراحی موتورها ، کاربرد هر کدام از انواع موتورها ، تعمیرات ، بخش ها و قسمت های موتور و آموزش طراحی و ساخت موتور را می توان در این سایت مشاهده نمود . در سایت امکان دسترسی به مقالات و تحقیقات به عمل آمده درباره الکترونیک نیز موجود می باشد .

http://ee.cleversoul.com/

در این سایت به خبر رسانی و در فراهم کردن برنامه ها و نرم افزارهای الکترونیک در برای علاقمندان و متخصصان این رشته پرداخته می شود . همچنین اخبار ، پروژه ها و مجلات الکترونیکی زیادی را می توان در این سایت مشاهده نمود . میکروکنترل ها ، پروژه ها ، نرم افزارها ، معرفی کتاب ، سخت افزارها و منابع اطلاعاتی و آموزشی را می توان از مطالبی دانست که در این سایت ارائه می شوند .

www.circuitsage.com/tline.html

در این سایت به آموزش چگونگی طراحی یک شبکه و خط انتقال اطلاعات پرداخته می شود . انواع نرم افزار طراحی ، طراحی پهنای باند ، طراحی فیلترها ، LNA ، ترانسیور و بسیاری مطالب آموزشی دیگر را می توان در این سایت مشاهده نمود .

www.macgen.com/calcul.html

در این سایت یک ماشین حساب پیشرفته و تخصصی برای محاسبه توان و قدرت ژنراتورها برای انتقال نیرو ارائه می شود . این ماشین حساب از توانائی بالائی برخوردار می باشد و باید به صورت ONLINE از آن استفاده شود .

http://ecmweb.com/

این سایت به معرفی مجله تخصصی الکترونیک EC&M می پردازد . این مجله در زمینه ارائه مطالب و مقالات تخصصی الکترونیک فعالیت می کند . در سایت می توان اخبار ویژه ، تولیدات برتر ، مجلات و خبرنامه های مهم ، آرشیو مجله ، منابع اطلاعاتی ، LINK به سایت های مربوط به موضوع سایت و همچنین تخقیقات به عمل آمده و امکانات SEARCH را مشاهده نمود .

www.nulec.com.au/misc/gen_inf/glossary.html

این سایت متعلق به موسسه NU LEC می باشد که در زمینه تولید دستگاه های الکترونیکی فعالیت می کند . امکان جستجو برای محصول مورد نظر بازدید کننده در سایت قرار داده شده است . همچنین می توان یک واژه نامه تخصصی را در این سایت مشاهده نمود . علاوه بر این مواردی چون مجلات و خبرنامه ها ، تولیدات موسسه ، DOWNLOADS ، جستجو و امکانات ثبت نام در سایت برای کاربر فراهم گردیده است .

www.mathcad.com/

در این سایت یک نرم افزار تخصصی الکترونیک به نام MATHCAD ارائه می شود . این نرم افزار قدرتمند توانائی انجام طراحی و محاسبات تخصصی در الکترونیک را دارا می باشد . در سایت محصولات شرکت ، منابع نرم افزار و امکانات DOWNLOAD وجود دارد .

http://icmaster.com/

سایت EMM به معرفی منبع اطلاعاتی ONLINE خود با عنوان IC MASTER می پردازد . در این سایت امکان دسترسی به اطلاعات IC های مختلف وجود دارد . این سایت می تواند ابزار کمکی بسیار قدرتمندی برای متخصصان الکترونیک محسوب گردد . امکان جستجو IC در سایت بر اساس شماره ، کارخانه سازنده و انواع تیپ IC وجود دارد . در سایت می توان به روزنامه ها و خبرنامه های الکترونیکی ، کاتالوگ محصولات تولید شده در شرکت های تولیدی ، مجله ELECTRONIC MASTER و ELECTRONIC PRODUCT ، آرشیوهای سایت ، LINK های اینترنتی و آرشیو IC MASTER دسترسی پیدا کرد .

www.fillfactory.com/index2.htm

در این سایت به معرفی موسسه CYPRESS پرداخته می شود که در زمینه تولید انواع سنسورهای تصویری برپایه CMOS ها فعالیت دارد . در سایت می توان انواع محصولات و تکنولوژی های ساخت محصولات موسسه را مشاهده نمود . همچنین امکان طراحی سنسور تصویری دلخواه در سایت وجود دارد ، منابع اطلاعاتی سایت نیز در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد .

http://microcontroller.com

این سایت به نام MICROCONTROLLER به معرفی مرکز تخصصی اطلاعات الکترونیک پرداخته می شود . در سایت می توان اخبار سایت ، میکروکنترل ها ، مقالات ، آموزش ، تولیدات جدید و بسیاری مطالب دیگر را مشاهده کرد . مطالب منتشر شده در این سایت بسیار گسترده می باشند ، برای دستیابی به آنها به خود سایت رجوع شود .

www.redcircuits.com/

در این سایت به طراحی انواع مدار الکترونیکی صوتی پرداخته می شود . مدارهای آماده و تخصصی بسیاری را می توان در سایت مشاهده کرد . آمپلیفایر 18 وات صوتی ، آمپلیفایر 25 وات MOSFET صوتی ، آمپلیفایر 10 وات صوتی همراه با تقویت BASS و انواع مدارات دیگر که همگی کاملا عملی می باشند و در سایت به صورت کامل توضیح داده شده اند از مواردی می باشند که در این سایت قرار داده شده اند .

www.ee.upenn.edu/rca/software/abel/abel.primer.html

این سایت ارائه کننده کتابی درباره زبان برنامه نویسی می باشد که برای مدارات منطقی به کار می رود تحت عنوان ABEL که مخفف (Advanced Boolean Equation Language) می باشد . کتاب را که توسط دانشگاه PENNSYLVANIA ارائه شده است را می توان به طور کامل از طریق این سایت دریافت نمود .

www.iserv.net/~alexx/lib/tutorial.htm

این سایت را می توان یکی از قدرتمند ترین سایت های مرجع الکترونیک دانست که در دسترس عموم قرار دارد . این سایت به عنوان یک کتابخانه دیجیتالی به ارائه کتاب های مهندسی الکترونیک در زیرمجموعه های مختلف می کند . در سایت یک INDRX الفبائی قرار داده شده است تا با وسیله آن کتاب مورد نظر را جستجو کرد .

www.softdsp.com/home/home.htm

این سایت به معرفی سیستم های انتقال اطلاعات به طریقه بی سیم یا WIRELESS می پردازد . محصولات شرکت ، نرم افزارهای طراحی ، راهنمای محصولات تحت فرمت PDF و معرفی محصولات تولید شده با آخرین تکنولوژی روز از دیگر مواردی می باشد که در این سایت مشاهده می شود .

www.greatrivertech.com/

این سایت با نام رودخانه تکنولوژی به ارائه اطلاعات درباره محصولات شبکه و انتقال DATA می پردازد . در سایت طراحی نرم افزار ، طراحی سخت افزار ، کارت های شبکه توسط متخصصان انجام می پذیرد . همچنین منابع اطلاعاتی بسیاری در سایت در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد ، امکان DOWNLOAD نیز فراهم آمده است .

www.adream.fr/radiocalc/english.html

در این سایت یک ماشین حساب تخصصی برق و الکترونیک ارائه شده است . در این ماشین محاسب امکان محاسبه فرمول ها و مسائل الکترونیک امکان پذیر می باشد . این ماشین حساب به صورت OFFLINE هم کار می کند ولی برای برخی محاسبات نیاز به وصل شدن به شبکه پیش می آید .

www.usb.org/developers/docs/

در این سایت با USB و خصوصیات آن آشنا می شویم . UNIVERSAL SERIAL BUS یا USB یکی از پورت های پر سرعت کامپیوتر می باشد که اخیرا ابزارها و دستگاه های جانبی کامپیوتر را براساس استانداردهای این پورت طراحی می کنند . در سایت امکان دسترسی به فایل راهنمای مدارت این پورت موجود است . همچنین فایل های دیگر تخصصی الکترونیکی را می توان در این سایت مشاهده نمود .

www.sensorsmag.com/

این سایت به مجله تخصصی SENSORS تعلق دارد . در سایت می توان مجله مورد نظر را مشاهده کرده و همچنین از آرشیو آن استفاده کرد . همچنین می توان مطالبی چون امکانات ثبت نام ، راهنمای سنسورها ، LINK های صنعتی ، رویدادها و امکانات جستجو در سایت را در این سایت در اختیار داشت و مورد استفاده قرار داد .

www.techonline.com/

این سایت به نام TECHONLINE سایتی آموزشی می باشد که به ارائه مطالب آموزشی درباره الکترونیک می پردازد . در سایت می توان مطلب مورد نظر را جستجو کرده و سپس به مطالب آموزش آن دسترسی پیدا کرد . این سایت بسیار قدرتمند می باشد و مطالب آموزشی زیادی در آن قرار دارد .

http://seti.harvard.edu/

این سایت متعلق به موسسه HOROWITZ می باشد که یک شرکت فعال در زمینه الکترونیک می باشد . در سایت می توان فعالیت های میکروویو ، فعالیت های ابزارهای نوری ، انواع سینتی سایزر ، محصولات جدید و توضیحاتی درباره موسسه را مشاهده نمود .

www.planetee.com

سایت ELECTRONIC DESIGN به معرفی مجله های تخصصی الکترونیک می پردازد . امکان عضویت و دریافت مجله هایی که در سایت معرفی شده اند از طریق پست الکترونیکی ممکن می باشد .

www.eetasia.com/HOME.HTM

سایت ELECTRONIC ENGINEERING TIMES یکی از سایت های اطلاع رسانی در زمینه مهندسی الکترونیک به شمار می آید . در سایت می توان محصولات جدید تولید شده و خصوصیات فنی آنها را مشاهده کرد ، همچنین می توان اخبار صنعتی را مورد مطالعه قرار داد ، تحقیقات به عمل آمده در زمینه مهندسی الکترونیک مورد دیگری است که در سایت به آن اشاره می شود . در سایت امکانات SEARCH نیز موجود می باشد .

www.mwrf.com

این سایت به نام MICROWAVES & RF درباره امواج میکروویو و RF ها به ارائه مطالب می پردازد . این سایت که درباره ارتباطات رادیوئی فعالیت دارد می تواند منبع خوبی برای علاقمندان باشد . در سایت محصولات ، موضوعات ، رویدادها ، ثبت نام در سایت ، امکانات جستجو در سایت و مجله ای به همین نام را در معرض دید کاربران قرار می دهد .

منبع : دانشگاه آزاد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی