پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / ورزش          13 خرداد 1392 - 03 June 2013


8 درصد از ورزشکاران المپیک آسم دارند
نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که آسم شایع ترین بیماری مزمن میان ورزشکاران المپیک است و حدود 8 درصد از ورزشکاران المپیک به آن مبتلا هستند.

نتایج تحقیقات جدید که از اطلاعات ورزشکاران پنج دوره بازیهای المپیک تابستانی و زمستانی طی سالهای 2002 تا 2010 به دست آمده نشان می دهد که 8 درصد از ورزشکاران المپیک یا مبتلا به آسم هستند و یا نشانه های آن را دارند.
این تحقیق ورزشکارانی را شناسایی کرده که از داروی Beta2-adrenergic agonist، به عنوان یک نوع داروی آسم استفاده می کنند.

کنث فیچ از دانشگاه وسترن استرالیا به عنوان محقق این تحقیقات اظهار داشت: این شرایط در میان ورزشکارانی که در ورزشهای استقامتی شرکت می کنند بیشتر شایع است.

حمله آسم در ورزشکارانی که سن و سال بیشتری دارند نشان دهنده این است که سالها تمرین شدید می تواند یکی از دلایل ابتلا به آسم باشد.

وی افزود: تنفس هوای آلوده یا سرد نیز یکی از عوامل مهم ابتلا به آسم است که توضیحی برای عامل ابتلا به آسم در برخی رشته های ورزشی تلقی می شود اما این شرایط در تمام رشته ای ورزشی مساوی نیست.

فیچ یادآور شد: ورزشکاران مبتلا به آسم و داشتن راه های هوایی باریک همچنان در عملکرد ورزشی خود موفق بوده اند.

این محقق تصریح کرد که این احتمال وجود دارد که تمرینهای سخت تر نسبت به سایر حریفان بتواند علت ایجاد آسم در ورزشکاران باشد.

نتایج این تحقیقات در مجله طب ورزشی بریتانیا منتشر شده است.

آسم یا تنگی نفس بیماری مزمن التهابی راه‌ های هوایی است. ویژگی آن التهاب متغیر این راه‌ها و افزایش پاسخدهی (واکنش) آنها درمواجهه با طیف گسترده‌ای از محرکها است.

افراد مبتلا به این بیماری دچار حملات یا دوره‌های شدیدی می ‌شوند که ناشی از واکنش حساسیتی و برونکواسپاسم قابل برگشت و انسداد مجاری تنفسی است. این حملات زمانی بروز می‌کنند که مجاری هوایی در ریه‌ها در اثر عوامل خاص محیط زیستی دچار بیش‌فعالی شده و سپس ملتهب و مسدود می ‌شوند.

علایم مداوم این بیماری ممکن است شامل تنگی نفس، احساس فشار روی سینه، خلط و سرفه باشد. عوامل مولد بیماری آسم عوامل تحریک کننده برونزاد یا درونزاد هستند که می ‌توانند علائم را تشدید کنند و باعث حملات بیماری شوند.



تگ ها ورزشکاران المپیک آسم ورزشکاران المپیک

خبرنامه - شبکه های اجتماعی