پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / موفقیت          05 امرداد 1390 - 27 July 2011

داشتن انديشه مثبت راهی به‌سوي موفقيت در كسب وكار


برای پیوستن به رویاهای ذهنی، از همه مهم‌تر، رسیدن به رویای موفقیت، باید اندیشه‌ای مثبت و موفق داشته باشید. رویای ذهنی خویش را با باورهای خود پیوند دهید و آن‌ها را در محیطی حقیقی به اجرا گذارید. همیشه بزرگ بیندیشید تا اهدافی بزرگ داشته باشید زیرا درپس هر داستان موفق، اندیشه‌ای برتر و رویایی بزرگ نهفته است. باید رویایی بزرگ و متفاوت داشته باشید تا مبدل به انسانی بزرگ و کارآفرین شوید.

اشاره:

برای پیوستن به رویاهای ذهنی، از همه مهم‌تر، رسیدن به رویای موفقیت، باید اندیشه‌ای مثبت و موفق داشته باشید. رویای ذهنی خویش را با باورهای خود پیوند دهید و آن‌ها را در محیطی حقیقی به اجرا گذارید. همیشه بزرگ بیندیشید تا اهدافی بزرگ داشته باشید زیرا درپس هر داستان موفق، اندیشه‌ای برتر و رویایی بزرگ نهفته است. باید رویایی بزرگ و متفاوت داشته باشید تا مبدل به انسانی بزرگ و کارآفرین شوید.
اما برای دستیابی به این هدف باید تلاش کنید تا رویایتان به حقیقت مبدل شود. درحقیقت با پیروی از اصل باورها و تلاشی مضاعف، باید در ذهن خویش این باور را به حقیقت مبدل سازید، تا درعالم واقعیت، بازتاب آن‌را حس کنید و درعمل آن‌را اجراکنید. با خود بیندیشید که چگونه و از چه راهی می‌خواهید مهارت و استعدادتان را به کار گیرید؟ بنابراین نخستین گام در این حرفه بازآفرینی موفقیت ذهنی و سپس اجرای آن است. به یاد داشته باشید، هرآنچه می‌اندیشید و تصور می‌کنید، همان‌گونه اجرا خواهد شد.

خلاقيت

افكار ابزارهاي موفقيتند، هنگامي افكارمتعالي مي‌شوند، كه با اهداف قطعي تركيب شوند. با افزايش تغييرو تحول همه جانبه و جهاني، سازمان‌ها براي حفظ خود درمحيط رقابت جهاني، بايد راه‌هاي نويني را بيابند. خلاقيت به معناي پديد آوردن فكري نو، امروز مورد توجه كليه سازمان‌ها و مديران قرار گرفته است. نوآوري به معناي استفاده از افكار نو و تبديل آن به محصول، خدمت يا شيوه‌اي نو براي انجام دادن كارها است. فشار روزافزون رقابت، بازارهاي جهاني شده، گام‌هاي شتابان پيشرفت فناوري، دگرگوني سريع ارزش‌هاي مصرف‌كنندگان و روش‌هاي زندگي بيش از ساير عوامل برسازمان تاثير دارند. خلاقيت موجب توانمند كردن سازمان براي پاسخگويي به محيط است. فرآيند خلاقيت داراي چهار مرحله آمادگي، نهفتگي، اشراق و اثبات است. كه هر يك به نوبه خود تاثيرات بسيار شگرفي در روند پيشبرد اهداف تجاري اجرا مي‌كنند.

آمادگي، فرآيند فعاليتي است كه بايد با مطالعه، جست‌وجو و بررسي نظريات ديگران همراه باشد. در فرآيند نهفتگي ذهن ناخودآگاه شروع به فعاليت مي‌كند. در مرحله اشراق افكار و بازتاب‌هاي تجاري ناگهان تجلي مي‌يابند. آخرين مرحله اثبات است، جايگاهي كه حاصل تجربيات به اجرا گذاشته مي‌شوند.

خلاقیت و پویایی لازمه حرکت و استمرار در روند تجارت است. از فنون و شیوه‌های نوین در محصولاتتان بهره جویید، به تغییرات و برنامه‌ریزی‌های جدید بیندیشید و راهکارهای مختلف را برای تولید محصولی بهتر با کیفیت مناسب‌تر امتحان کنید. از تغییرات تحت عنوان سکوی پرش برای افزایش شایستگی‌ها، شهرت و بهره‌وری در حرفه‌تان استفاده کنید. مطالعات خود را افزایش دهید، به کلاس‌های آموزشی بروید و تا حد امکان فنون جدید را در محصولاتتان به کار ببرید. اما لازمه خلاقیت، میزان علاقه‌مندی، استعداد و مهارت درحرفه مورد نظر است.

بی‌شک مخاطبان نیز همسو با امواج جدید فناوري‌های مدرن درعرصه علم و صنعت از طرح‌های جدید استقبال خواهند کرد.

اهميت شرايط محيط در تصميم‌گيري‌هاي شغلي

مديران و كارآفرينان براي تصميم‌گيري به اطلاعات جامع و كامل نياز دارند و به نسبت ميزان و دقت اطلاعات و داده‌ها، درجه اطمينان آنان به نتيجه تصميم‌گيري‌ها نوسان مي‌يابد. از آنجايي كه تصميم‌گيري‌ها به نوعي پيش‌بيني تلقي مي‌شود، بايد هميشه از قانون احتمالات كمك گرفت. شرايط متغير به گونه‌هاي مختلفي ظهور مي‌يابند. نوآوري‌هاي جديد، ورود رقيبان تازه به بازارهاي تجاري، ازدياد جمعيت، قوانين جديد، تغيير سليقه مشتريان، آشوب‌هاي سياسي، نوسانات اقتصادي و در نهايت تغييرات جوي، ازجمله عواملي هستند كه بر اهداف و تصميم‌گيري‌ها، تاثير مستقيم مي‌گذارند. از آن‌جايي‌كه اين عوامل به طور مستمرتغييرپذيرند، مديران براي شناخت و تعيين اين عوامل فشار زيادي را تحمل مي‌كنند. اين عوامل بر تصميم‌هاي مديران اثر مي‌گذارند و اغلب غيرقابل پيش‌بيني هستند.

موانع موفقيت

موانع موفقيت، بازدارنده‌هاي ذهني و عيني هستند كه به دلايل مختلف سدي در برابر اهداف ايجاد مي‌كنند. يكي از اين عوامل ترس از شكست است. از آن‌جايي‌كه هنجارهاي جامعه به‌گونه‌اي است كه دربرابر موفقيت‌ها، پاداش و در برابر شكست‌ها، افراد را توبيخ مي‌كنند، اغلب كارمندان عليرغم داشتن ايده‌ها و طرح‌هاي برنامه‌ريزي شده، تنها به دليل حمايت نشدن از جانب كارفرمايان از اجراي افكار خويش بازمي‌مانند. بنابراين تنها به دنبال طرح‌هايي مي‌روند كه احتمال موفقيت آن‌ها تضمين شده باشد. اين امر مانع بزرگي در راه توسعه خلاقيت است. زيرا لازمه خلاقيت مخاطره كردن و آزمون و خطا است. فرد خلاق شكست را نخستين گام و ضرورت موفقيت و آغاز ابداعات نوين را پيروي از چنين اصولي مي‌داند و همواره در هر تجربه شكست، به موفقيت بعدي مي‌انديشد.

قوانين

ضرورت اجراي قوانين و عدم انعطاف آن‌ها بسياري مواقع مانع رشد افراد در محيط‌هاي كاري مي‌شود. قوانين آموزشي بدون توجه به تفاوت‌هاي فردي براي تمام كارمندان اجرا مي‌شود. مقررات سازماني دراغلب موارد شرايطي ايجاد مي‌‌كند كه زمينه‌هاي بروز خلاقيت در محيط‌هاي كاري را از ميان مي‌برد.

آداب و رسوم

هرجامعه‌اي هنجارها و سنت‌هاي خاص خود را دارد. رفتارهاي اجتماعي بعضي مواقع مانع تبلور افكار متعالي مي‌شوند، زيرا افراد بايد طبق قوانين و الگوهاي خاص همان جامعه و با تاثيرپذيري از همان سنت‌ها رفتار نمايند.

چنين جوامعي اجازه ظهور افكار جديد را به افراد خلاق نمي‌دهند زيرا مسئولان پذيراي حركت‌هاي نو نيستند و اصولا چنين اقداماتي خلاف عرف اجتماع است. درنتيجه كارمندان ساعي، عليرغم افكاري متعالي طرد مي‌شوند.

شغل

بسياري مواقع شغل افراد مانع بزرگي در جهت رشد خلاقيت آن‌ها است. وقتي افراد كاري را انجام مي‌دهند كه علاقه‌اي به آن ندارند، يا شرايط كاري به‌گونه‌اي است كه رضايت‌مندي كاركنان را از بين مي‌برد. طبيعي است كه افراد در چنين محيط‌هايي نمي‌‌توانند خلاقيت‌ها و اهداف خود را عملي كنند و متفاوت ظاهرشوند.

ارتباط

ارتباطات كليد و مسير اصلي هر سازمان و شركتي است. كارآمدترين مديران كساني هستند كه ارتباطات را درك مي‌كنند و آن را در محيط سازماني خود به كار مي‌برند. وظايف مديريتي براساس اصل ارتباطات اجرا مي‌شود. ريشه اغلب مشكلات را مي‌توان در ضعف ارتباطات موثر مديران با كاركنان و به بيان ديگر ناهماهنگي و تفسيرهاي غلط عنوان كرد.

رقابت

رقابت به معناي تلاش مضاعف در رسيدن به اهداف و برنامه‌هايي است كه در يك محدوده زماني با ديگران به اجرا گذاشته مي‌شود. هرچقدر در تصميم‌گيري‌ها، اهداف و علايق خود مصمم‌تر باشيد، سريع‌تر به مقصود خواهيد رسيد. معمولا در رقابت‌هاي تجاري، براساس نوع كالاها، كيفيت و هزينه آن‌ها رقابت مي‌كنند. مخاطبان نيز براساس معيارهاي خويش ميان كالاها بهترين و متفاوت‌ترين را انتخاب مي‌كنند. مخاطب مانند داوري عادل تمام جوانب محصول را در خريد مورد ارزيابي قرار مي‌دهد و در پايان با خريدش، مرغوبيت كالا را تاييد مي‌كند. بي‌شك رقابت فرآيندي بسيار حساس و خطرپذير است. در اين مرحله با مديران و تاجراني برخورد مي‌كنيد كه از همه نظر به قوانين و عرف بازارهاي تجاري اشراف دارند و سال‌ها با پيروي از اصولي منظم و معياري شناخته شده، مخاطبان را به سوي خويش جذب مي‌كنند. بنابراين بايد بسيار آگاه باشيد و با برنامه پيش برويد. كوچك‌ترين اشتباه در اين مقطع موجب شكست و افزايش اعتبار رقيبان خواهد شد.

حرف آخر

موفقيت فرمول خاصي ندارد. تمام تعاريفي كه دركتاب‌هاي مختلف روان‌شناسي عنوان شده‌اند، تنها راهنماي مسير هستند. اما سكان‌دار و راهبر اين راه طولاني تنها خود شما هستيد. موفقيت در تجربه‌ها و آزمون‌هاي دشوار به دست مي‌آيد. موفقيت را در آزمون و خطاي تجربه‌ها و راهكارهاي قديم و جديد بايد كشف و اجرا كرد، تا صحت مهارت‌ها و توانايي‌ها سنجيده شود. موفقيت بازتاب افكار متعالي و تجربه‌هاي ديروز شماست، كه در قالبي نو شكل گرفته است.

ترجمه: سيد رسول ميرزايي موسوي

Source :

Harvard Business Review.com

خبرنامه - شبکه های اجتماعی