پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / موفقیت          14 اسفند 1390 - 04 March 2012


یک زن چگونه ثروتمند و شجاع شود؟

وقتی با بیشتر زن‌ها در مورد راه انداختن یك كسب و كار و یا سرمایه‌گذاری روی یك ملك صحبت كرده می‌شود، واكنش یكسانی را می‌شود در همه آن‌ها دید و آن ترس از انجام فعالیتی مستقل از خانواده یا همسرانشان است.
برترین ها: وقتی با بیشتر زن‌ها در مورد راه انداختن یك كسب و كار و یا سرمایه‌گذاری روی یك ملك صحبت كرده می‌شود، واكنش یكسانی را می‌شود در همه آن‌ها دید و آن ترس از انجام فعالیتی مستقل از خانواده یا همسرانشان است.

گویی زنان از این‌كه همیشه بر كسی یا بر شرایطی تكراری تكیه كنند، عادت كرده‌اند اما مهم‌تر از همه بیشتر آن‌ها از سرمایه‌گذاری وحشت دارند. اما در مقابل چنین ترس‌های زنانه‌ای چه باید كرد؟ آیا این ترس‌ها مختص زنان است یا مردان هم آن‌ها را تجربه كرده اند؟


ترس تو را نمی‌كشد

داشتن مقداری ترس در هر كاری می‌تواند مانع سقوط و نابودی شما شود مثلا ترس از دزدی باعث می‌شود كه شب‌ها قبل از خواب از بسته شدن در‌ها مطمئن شوید یا پول‌های‌تان را داخل گاوصندوق بگذارید اما گاهی اوقات ترس مثل یك مانعی بزرگ نمی‌گذارد كه شما از فرصت‌هایی كه برای‌تان به‌وجود می‌آید استفاده كنید. زنان در مقایسه با مردان ترس بیشتری را برای شروع یك كسب و كار مستقل دارند. این جملات نمونه‌ای از جملات شایع زنان هنگام پیشنهاد برای شروع یك تجارت و فعالیتی اقتصادی است:« اگر نتوانم قسط‌هایم را به موقع بدهم چه اتفاقی می‌افتد؟»«سرمایه‌گذاری پر از خطراتی است كه ممكن است همه پول‌هایم را از دستم خارج كند» یا« اگر بانك اموال مرا توقیف كند باید سرگردان و بی‌خانمان شوم» و... تمام این حرف‌ها بی‌اساس است اما با وجود این، تمامی این فكرها می‌تواند یك مانع جدی برای شروع نكردن تجارت زنانه شما باشد. بهتر است بدانید مردان هم مانند شما در شروع یك كار مستقل و تجاری دچار چنین ترس‌هایی می‌شوند اما آن‌ها بر ترس‌های‌شان كنترل دارند زیرا میلیون‌ها مرد دیگری را دیده‌اند كه با وجود همه مشكلات دست به عمل زده‌اند. قبل از هرچیز این فكر را در ذهن‌تان جا بیندازید كه شروع یك كار تجاری مستقل و زنانه نمی‌تواند تهدید جدی برای شما باشد. برای این كار ابتدا ضررها و منافع كاری كه قصد دارید شروع كنید، را در یك ورق كاغذ بنویسید تا با مشكلاتی كه احتمالا برای‌تان به‌وجود خواهد آمد آشنا شوید. با این كار ذهن بهانه‌گیر و غیرمنطقی‌تان را از مسیری كه انتخاب كرده‌اید، دور می‌كنید.


نخستین سرمایه‌گذاری آخرین سرمایه‌گذاری نیست

نكته مهم دیگری كه زنان باید از آن آگاه باشند این است كه نخستین سرمایه‌گذاری آن‌ها لزوما نباید نخستین و آخرین سرمایه‌گذاری‌شان باشد. یكی دیگر از ترس‌ها ی زنان این است كه شاید راهی كه در آغاز انتخاب كرده‌اند بهترین راه نباشد. اصلا نترسید چون با دست به عمل زدن راه‌های بهتری به سمت‌تان خواهد آمد. خبر خوش این‌كه در این زمینه هم مردان همانند شما فكر می‌كنند. رستوران‌های زنجیره‌ای مك‌دونالد كه توسط برادران مك‌دونالد راه‌اندازی شده در آغاز قرار بود كه یك سالن تئاتری بیش نباشد اما در خلال اتفاقاتی تصمیم 2 برادر به جا ی داشتن یك سالن تئاتر به رستوران تبدیل شد. ممكن است دیگران آنطور كه باید تشویق‌تان نكنند و حتی ضد‌انگیزه هم باشند اما همه این حاشیه‌ها در مقابل تصمیمی كه شما گرفته‌اید اهمیتی ندارد. كاری را با برنامه‌ریزی شروع كنید و در میان راه انعطاف‌پذیر باشید و تنها به یك حرفه چنگ نزنید بلكه نسبت به راه‌هایی كه در خلال كارتان، به ذهن‌تان می‌رسد آگاه باشید و امتحانش كنید. ترس‌های زنانه شما با رعایت این تكنیك‌ها به سرعت یك چشم بر هم زدن ناپدید خواهند شد باور كنید.


بر ترست اینگونه غلبه كن

وقتی یك زن تصمیم می‌گیرد كه وارد دنیای سرمایه‌گذاری شود بزرگ‌ترین ترس او، ترس از دنیای ناشناخته‌ای است كه هیچ اطلاعی در موردش ندارد و مهم‌تر از همه بی‌تجربه بودن یكی از مشكلات شایع زنان در این زمینه است. زنان به این فكر می‌كنند كه هنگام مواجه شدن با مشكلات سرمایه‌گذاری، هیچ راه حلی ندارند و ممكن است در شروع كار، با ناكامی مواجه شوند. اما مردان هم مانند شما فكر می‌كنند اما همانطور كه گفتیم با كنترل ترس به‌دنبال راه‌هایی برای آرام كردن اوضاع به نفع خودشان هستند. باید قبل از هرچیز این نكته را در ذهنتان بپرورانید كه اشتباه یك موضوع خیلی طبیعی در روند سرمایه‌گذاری است و اگر یك زن هستید هرگز با این دیدگاه وارد كار سرمایه‌گذاری نشوید كه قرار است تجربه‌ای بدون شكست داشته باشید. شما در خلال اشتباهات‌تان تجربه به دست خواهید آورد. نگاهی به زندگی نامه و داستان موفقیت افراد موفق و مشهور دنیا بیندازید و از راه و روش آن‌ها در مقابله با مشكلات، استفاده كنید. مطمئن باشید با این كار و مرور ترس‌ها و ناكامی‌های این دسته از افراد ترس شما هم به‌تدریج محو خواهد شد.




تگ ها ثروت شجاعت موفقیت زن

خبرنامه - شبکه های اجتماعی