پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / موفقیت          14 اسفند 1390 - 04 March 2012



چگونه می توان در میان جمع بهترین بود؟!

وارد یك مهمانی می‌شوی، همه مهمانان مشغول صحبت هستند، در میان آن‌ها فردی ناآشنا توجهت را به‌خودش جلب می‌كند كه تعدادی از دوستانت به دورش جمع شده‌اند و با دقت به صحبت‌های او گوش می‌دهند...
وارد یك مهمانی می‌شوی، همه مهمانان مشغول صحبت هستند، در میان آن‌ها فردی ناآشنا توجهت را به‌خودش جلب می‌كند كه تعدادی از دوستانت به دورش جمع شده‌اند و با دقت به صحبت‌های او گوش می‌دهند. از روی كنجكاوی به آن‌ها نزدیك می‌شوی؛ مهمان ناآشنا لباس خیلی مجلل و آراسته‌ای به تن ندارد اما حتی برای تو كه او را نمی‌شناسی زیبا به‌نظر می‌رسد. شما هم به بقیه ملحق می‌شوی. بعد از اتمام مهمانی هر كسی راجع به این فرد صحبت می‌كند. «گویی مهمان ناآشنا با یك جادو تقریبا همه را هیپنوتیزم كرده است.» این جمله را با خودت می‌گویی و آرزو می‌كنی كاش می‌توانستی در نخستین برخورد آنقدر زیبا به‌نظر برسی.


سرتاپا گوش باش

آبراهام لینكلن یك جمله معروف دارد و آن این است:« اگر زبانت را ببندی و دیگران در مورد حماقتت به تردید بیفتند خیلی بهتر است از اینكه لب به زبان بگشایی و همه را به یقین برسانی كه احمقی.» برای زیبا بودن نیازی نیست كه كلمات قصار به كار ببرید و مدام حرف بزنید. هرچقدر بیشتر به دیگران گوش دهید و حرف‌های‌شان را درك كنید آن‌ها بیشتر دوست‌تان خواهند داشت. هرگز میان صحبت كسی نپرید یا خود را بی‌علاقه نشان ندهید، در طول صحبت خود را نخارانید _حتی اگر ضروری بود_ این كار را نكنید چون در غیراین صورت نه تنها زیبا نخواهید بود بلكه مورد تنفر هم قرار خواهید گرفت. مستقیم به چشمان مخاطب‌تان نگاه كرده و صحبت‌هایش را با پرسیدن سوال دنبال كنید اما با همه این اوصاف یادتان باشد نمی‌شود همه مردم را راضی نگه داشت و برای همه زیبا و محبوب بود.


با خودت روراست باش

آدم‌هایی كه از خودشان دیدگاهی ندارند و مدام نظرات‌شان را تغییر می‌دهند نمی‌توانند محبوب باشند. برای این‌كه اطرافیان‌تان بتوانند روی شما حساب كرده و شما را دوست داشته باشند، روشی را در زندگی انتخاب كنید كه فقط مربوط به شخص خودتان باشد و از روی نظر دیگران تقلید نشده باشد. برای محبوب بودن اصلا لازم نیست به چیزی تظاهر كنید كه نیستید و تنها ژست یك شخص روشنفكر یا متفاوت را به‌خود بگیرید. آدم‌های زیبا خودشان را با همه ضعف‌های‌شان پذیرفته‌اند و از بروز نقص‌ها و اشتباهات‌شان هیچ ترسی ندارند. خودتان باشید؛ این كلید زیبا بودن شماست.


جادویی كه پشت زبان شما پنهان است

زیبا بودن فقط مربوط به آراستگی ظاهر و لباس‌های مارك‌دار شما نیست هرچند در نگاه اول ممكن است توجه خیلی‌ها را به‌خودتان جلب كنید اما اگر نتوانید از عهده مهارت‌های دیگر زیبایی بربیایید، نمی‌شود به شما لقب یك آدم زیبا را داد. درخشیدن در یك جمع دوستانه یا در محیطی كه در آن كار می‌كنید به عوامل مختلفی بستگی دارد كه مهم‌ترین آن نحوه صحبت كردن شماست. حتما شما هم افرادی را می‌شناسید كه با وجود این‌كه ظاهر زیبایی ندارند به‌عنوان یك شخصیت دوست‌داشتنی و زیبا شناخته شده‌اند. به نحوه صحبت كردن آن‌ها دقت كنید. چه چیز متفاوتی را در آن می‌بینید؟ این دسته از افراد حال چه آگاهانه یا ناآگاهانه هنگام صحبت سرعت مناسبی را برای بیان گفته‌های‌شان به كار می‌برند. آن‌ها نه خیلی تند صحبت می‌كنند و نه خیلی آرام كه دیگران را كلافه كنند. تن صدای این افراد گرم و محكم است و حتی اعتماد به نفس را می‌شود به‌خوبی از روی نحوه به زبان آوردن جملات‌شان حس كرد. علاوه بر این، آن‌ها از یك جادوی كوچك دیگر هم استفاده می‌كنند. لبخند! این همان چیزی است كه تاثیر خیلی خوبی را روی مخاطب می‌گذارد. ممكن است شما اطلاعات عمومی بالایی داشته باشید اما موقع بیان كردن آن به تن صدا و سرعت بیان آن توجه نداشته باشید. در این شرایط مخاطب شما در طول صحبت یا با دست‌هایش بازی می‌كند یا به جایی دیگر نگاه می‌كند. این همان لحظه‌ای است كه باید ساكت شوید و دیگر صحبت نكنید متاسفیم اما شما در جذب مخاطب‌تان شكست خورده‌اید.


نقش پادری را بازی نكن

فكر می‌كنید چرا آدم‌هایی كه بیشترین فداكاری و دلسوزی را در حق دیگران می‌كنند و حتی در این راه از خواسته‌های خود می‌گذرند نمی‌توانند به اندازه افرادی كه چنین روشی را در زندگی ندارند، محبوب‌تر باشند؟ برای این‌كه محبوب و زیبا باشید هرگز نقش پادری را به‌عهده نگیرید تا دیگران از روی‌تان رد شده و لگدمال‌تان كنند. سعی نكنید خودتان را به خاطر دیگران قربانی كنید. خواسته‌ها و نیازهای‌تان را با جرات بیان كنید تا دیگران هم شما را جدی بگیرند.




تگ ها بهترین بودن

خبرنامه - شبکه های اجتماعی