پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / موفقیت          14 اسفند 1390 - 04 March 2012


تست موفقیت: برنده یا بازنده؟!

این‌كه از ابتدا به پیروزی فكر كنید و همه كوشش خود را فقط و فقط برای موفقیت بگذارید، تا این‌كه از همان اول خود را شكست خورده بدانید در نتیجه كار بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود. طرز نگرش شما، رفتارتان را می‌سازد و این رفتار و اعمال تعیین‌كننده زندگی شماست؛ زندگی توام با پیروزی یا شكست!
این‌كه از ابتدا به پیروزی فكر كنید و همه كوشش خود را فقط و فقط برای موفقیت بگذارید، تا این‌كه از همان اول خود را شكست خورده بدانید در نتیجه كار بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود. طرز نگرش شما، رفتارتان را می‌سازد و این رفتار و اعمال تعیین‌كننده زندگی شماست؛ زندگی توام با پیروزی یا شكست!


شما در موقعیت‌های مختلف چه رویكرد و طرز فكری دارید؟آیا فقط به پیروزی فكر می‌كنید یا از همان اول خود را شكست خورده درنظر می‌گیرید؟چه راهی را انتخاب می‌كنید:پیروزی یا شكست؟ آیا شما جزو آدم‌هایی هستید كه راحت نا امید می‌شوند و با بهانه‌های كوچك كنار می‌كشند، یا اینكه در سخت‌ترین موقعیت‌ها هم می‌خواهید تمام توانتان را خرج كنید و به این سادگی‌ها تسلیم نشوید؟ قبل از توضیح در مورد این مسئله به پرسشنامه زیر پاسخ دهید. در این پرسشنامه، 24 عبارت به شما عرضه شده كه به‌ترتیب سوالات و به‌صورت 2 به 2 باید با هم مقایسه شوند (مقایسه عبارت یك و 2 با هم، 3 و 4 با هم، 5 و 6 با هم و... .) پس ازمطالعه هر زوج عبارت، در كنار عبارتی كه بیشتر احتمال دارد در موقعیت واقعی آن رفتار را انجام دهید، در جدول زیر آن علامت بزنید، صحت این خودارزیابی در گرو آن است كه با خودتان روراست باشید.



موفقیت


موفق



چه نمره ای می گیرید؟

توجه كنید كه ترتیب شماره پاسخ‌ها منطبق با ترتیب عبارات پرسشنامه نیست! بهتر است نمره كــل شـما در رویكرد پیروزی، بیشتر از نمره كل شما در رویكرد تقابلی(پیروزی – شكست) باشد. بالاترین نمره در این تست، امتیاز 12 است كه برای رویكرد پیروزی بهترین نمره است.


نمره بین 9-7 نمره‌ای متوسط است و نمرات زیر 6 بسیار پایین به حساب می آید. اعتقاد به رویكرد پیروزی، چیزی فراتر و عمیق‌تر از این است كه به دنبال یك پیروزی ساده یكطرفه بگردید. این رویكرد تركیبی است از  نگرش‌ها،  افكار و احساسات درونی شما  رفتار، عمل و گفتاری كه از شما ظاهر می‌شود.  اگر دریابید كه تاكنون نگرش پیروزی نداشته‌ایدو به دنبال یك برد دوطرفه نبوده اید، كارتان خیلی سخت می‌شود و باید خیلی چیزها را  از نو شروع كنید. انطباق تدریجی با رفتارهای پیروزی به شما كمك خواهد كرد تا در نگرش‌های غیرمتعهدانه تجدید نظر كنید؛  به عبارت روشن‌تر، اگر نگرش‌های پیروزی را كسب كنید،ابراز رفتارهای پیروزی برای‌تان آسان‌تر خواهد شد.


شما پیروز هستید؟

1 - به جای آن‌كه برای رسیدن به اهداف ثابت و مشخص آمادگی قبلی پیدا كنید،اعتماد به نفس داشته باشید. به بیان دیگر، هدف مشخصی برای خود منظور كنید، اما برای تعدیل كردن آن هنگامی كه متوجه خواسته‌های دیگران شدید،آماده باشید. هدف مشخص داشتن خوب است ولی نداشتن انعطاف خوب نیست.
2- هنگام برخورد با مشكل دیگران، مذاكرات را با بیان نتایجی كه برای‌تان مطلوب است. آغاز كنید و از طرف مقابل نیز بخواهید نتایجی را كه امیدوار است به آن دست یابد تشریح كند. این موضوع بسیار اساسی و با اهمیت است.  زیرا منظور نهایی، به كرسی نشاندن یكی از 2 هدف نیست،بلكه چگونگی به نتیجه رسیدن هردو هدف باید لحاظ شود
3- فكر كنید كه چگونه در عمل نتیجه نهایی مورد نظرتان به دست می‌آید
4- روی اهداف‌تان تمركز كنید،نتایج مطلوب نهایی و معیارهای موفقیت باید به روشنی مشخص شود.
5- راه‌حل‌هایی را انتخاب كنید كه بیشترین تناسب را با توانایی‌های شما داشته باشند.
6- برای رسیدن به هدف‌تان هر گونه زحمت و فشاری را تحمل كنید.
7- عجله نكنید، همیشه راه‌های بهتری هم وجود دارد كه هنوز شما به آن فكر نكرده‌اید.
8- به آسانی تغییر موضع ندهید،بهتر است با مسئله مواجه شویم.
9- تلاش و پشتكار را فراموش نكنید، با تلاش همه كارها شدنی خواهد بود، حتی اگر تلاش شما نتیجه‌ای را در بر نداشته باشد و در انتها شكست بخورید،جای تاسفی برای‌تان باقی نخواهد ماند چون شما از هر تلاش و كوششی فروگذار نكرده‌اید.
10- اراده كنید! خواستن پیروزی و اراده برای پیروزی در هر هدفی متفاوت است، هدف‌های متفاوت میزان اراده متفاوت می‌خواهد، هدف بزرگ‌تر، اراده بیشتر.
11- صبر داشته باشید، بسیاری از مشكلات كه به‌نظر حل نشدنی می‌آیند، فقط نیاز به زمان دارند تا حل شوند یا راه حل بهتری برای آن پیدا شود.
12- شكست، پایان همه چیز نیست، با یك شكست دنیا به آخر نمی‌رسد، شكست‌ها شروعی خواهند بود برای پیروزی‌های آینده، همان‌طوركه نباید فراموش كنیم كه در كنار پیروزی، شكست هم وجود خواهد داشت.






تگ ها موفقیت برنده بازنده

خبرنامه - شبکه های اجتماعی