پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / موفقیت          14 اسفند 1390 - 04 March 2012


6 راز موفقیت فردی که سرطان را هم به زانو درآورد

مغزی متفکر در دنیای تکنولوژی و فن آوری های دیجیتال، فردی که کار خود را با مشکلات فراوان آغاز کرد، اکنون به نامی قابل احترام و صاحب سبک در دنیای تجارت مبدل شده است.
مغزی متفکر در دنیای تکنولوژی و فن آوری های دیجیتال، فردی که کار خود را با مشکلات فراوان آغاز کرد، اکنون به نامی قابل احترام و صاحب سبک در دنیای تجارت مبدل شده است.
او در کودکی فرزند خوانده بودن را تجربه کرده و در دوران جوانی پس از 6 ماه تحصیل از کالج  اخراج شد. در آن زمان وی حتی به سختی می توانست هزینه های غذای روزانه خود را تامین کند. اما سرانجام پس از پشتکار فراوان و پشت سر گذاشتن موانع بسیار در مسیر فعالیت های کاری،  موفق به تاسیس یکی از شرکت های نوآور و خلاق در زمینه فن آوری های دیجیتال و کامپیوتر شد.
بله! به احتمال بسیار زیاد درست حدس زده اید، این فرد کسی نیست جز استیو جابز، مرد همه کاره و خالق شرکت اپل و استدیو انیمیشن پیکسار. اما آیا تابحال با خود فکر کرده اید که چه عواملی سبب کسب موفقیت های بی نظیر و شهرت جهانی جابز شده است؟ می توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا رموز موفقیت او را از زبان خودش بشنوید.
1 -  متفاوت باشید و متفاوت فکر کنید

به اعتقاد اسیو جابز یک دزد دریایی خوب بودن بهتر از پرداختن به فعالیت های روزمره و یکنواخت یک افسر نیروی دریایی است. از این رو یکی از توصیه های همشیگی وی به کسانی که قصد ورود به دنیای تجارت را دارند این است که متفاوت بودن و متفاوت فکر کردن را سر لوحه کارهای خود قرار دهند.

2 -  آینده نگر و دور اندیش باشید

به اعتقاد استیو جابز هرگز نباید از همان ابتدا برای کسب درآمد در چند حرفه و بطور همزمان به کار بپردازید. بلکه می توانید فعالیت خود را با کارهای پاره وقت و ساده آغاز کرده و پس از کسب تجربیات لازم حوزه کاری خود را گسترش دهید. نکته مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد این است که تنها برنامه کاری روز آینده خود را مد نظر قرار ندهید،  بلکه دورنمای کلی فعالیت تجاری خود را نیز در نظر داشته باشید.

3 -  کاری را که از آن لذت می برید انجام دهید

به اعتقاد استیو جابز همواره و در صورت امکان قبل آغاز فعالیت کاری خود علائق و احساسات خود را در نظر بگیرید،  سپس کاری را که دوست دارید انجام دهید، انتخاب کرده و ایده های خلاقانه خود را برای متفاوت کردن آن بکار بگیرید. جابز همواره می گوید که تنها راه دستیابی به موفقیت این است که به کاری که انجام می دهید، عشق بورزید.

4 -  همواره به دنبال آموختن نکات جدید باشید

به اعتقاد استیو جابز همواره چیزهای جدیدی در این جهان برای آموختن وجود دارند. به عنوان مثال حتی می توان از گفت و گو با مشتری ها نکات جدیدی را آموخت و ایده های جدیدی را از این طریق بکار گرفت. بیاموزید که چگونه همانند همکاران و شرکای خود باشید، اما هیچ گاه این نکته را فراموش نکنید که این شما هستید که می توانید چیزهای بیشتری  را از آنها یاد بگیرید. همچنین به نظر جابز آموختن نحوه انتقاد درست و بی طرفانه از رقبای تجاری از اهمیت بسیاری در دنیای تجارت برخوردار است.

5 -  روحیه تجارت داشته باشید

به اعتقاد استیو جابز در دنیای تجارت باید همواره به دنبال کشف ایده های جدید و بزرگ باشید. ایده هایی که از قابلیت تبدیل شدن به واقعیت در کوتاه ترین زمان ممکن برخوردار هستند. در اکثر مواقع، برداشتن اولین گام سخت ترین کار ممکن در دنیای تجارت است، پس این شجاعت را داشته باشید تا از روح و قلب خود پیروی کنید.

6 – تمام تلاش خود را به کار گیرید

به اعتقاد استیو جابز در دنیای تجارت باید هر آنچه را که در توان دارید برای بهتر انجام دادن فعالیت های کاری خود،  بکار بگیرید. این که در چه شغلی مشغول به فعالیت هستید از اهمیت چندانی برخوردار نیست بلکه کسب موفقیت است که مسیر را برای پیروزی و موفقیت های آینده شما هموار می سازد.





تگ ها موفقیت سرطان

خبرنامه - شبکه های اجتماعی