پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / موفقیت          17 امرداد 1392 - 08 August 2013


تغييرعاملی مهم در موفقيت کسب و کار




 شما چه اقدام‌هايي را انجام خواهيد داد؟ آيا تنها اميدوار هستيد تا شرايط خود به خود و به مرور زمان تغيير کرده و روند بهبود کسب و کارتان آغاز شود و يا به منظور کسب نتايج دلخواه، اقدام ديگري انجام خواهيد داد؟ اگر در چنين شرايطي قرار داريد براي آنکه نتيجه مورد نظر خود را کسب کنيد نبايد به انتظار تغييرات غير منتظره باشيد.
 
براي کسب موفقيت اين خود ما هستيم که بايد زمينه رخ دادن اتفاقات را فراهم کنيم. چگونگي انجام اين کار مسلما به خود شما بستگي دارد. صاحبان کسب و کار تغييراتي را ايجاد مي کنند که انتظار دارند نتايج مورد نظرشان را در پي داشته باشند. حتي اگر به صورت مستقيم در اين زمينه فعال نباشند، حداقل در روند ايجاد اين تغييرات و آنچه که انتظار رخ دادن آن را خواهند داشت، نقش دارند. در حقيقت، تمامي چيزي که در کسب و کار رخ مي دهد مشاهده و تشخيص مشکلات، ارائه راه حل‌ها و برطرف کردن مشکلات و حرکت در مسير بهبود و ارتقا فعاليت‌ها است. براي ايجاد تغييرات مي توانيد موارد زير را مد نظر قرار دهيد: 

تعيين اهداف بررسي و مشخص کردن مشکلات اگر چالش کوچکي نباشد، چندان دشوار هم نيست. همچنين، شکايت درباره مشکلات نيز کار آساني است. از اين رو، يکي از نکاتي که بايد به آن توجه داشته باشيد اين است که شکايات و شکايت کردن به برطرف کردن مشکلات و ارائه راه حل منجر نخواهد شد، بلکه اين راه حل‌ها هستند که مشکلات را برطرف مي کنند. همچنين، اگر راه حل مشکلات را در اختيار داشته اما اقدامي انجام ندهيد، شاهد برطرف شدن مشکلات نيز نخواهيد بود. در نتيجه، اقدام کردن نکته کليدي در اين زمينه محسوب مي شود. بر همين اساس، بايد درباره آن چيزهايي که قصد دستيابي به آنها را داريد، تصميم بگيريد. تعيين حتي يک هدف مي تواند شما را براي نخستين گام و کسب موفقيت هدايت کند.
 
تعيين جدول زماني چه وقتي بهترين زمان براي آغاز فعاليت‌ها و تغييرات است؟ اهميت اين تغييرات تا چه ميزان است؟ در اکثر موارد هرچه اقدام و تغييري را زودتر آغاز کنيد، اثر آن نيز زودتر مشخص شده و تلاش بيشتري براي برداشتن گام‌هاي بعدي صرف خواهيد کرد. هنگامي که اين کار را انجام دهيد در مسير دستيابي به هدف خود حرکت خواهيد کرد. بايد درازا و مدت زماني که براي دستيابي به اهداف خود نياز داريد را مشخص کنيد.

بر همين اساس، اگر از جدول زماني برخوردار باشيد، ايجاد فهرست کارهايي که بايد انجام شوند را با بازه‌هاي زماني مشخص، تعيين کرده‌ايد. برداشتن نخستين گام يکي از مشکلاتي که بسياري از کسب و کارها در زمينه ايجاد تغيير با آن مواجه هستند،
 نگرش آنها نسبت به غير ممکن بودن اين مساله و ناتواني در انجام امور لازم براي تغيير اين شرايط است.

بي ترديد، برداشتن نخستين گام آسان نيست، اما بايد انجام شود. در کسب و کار اگر طالب ايجاد تغيير هستيد بايد نوآور بوده و چيز جديدي خلق کنيد که اين مساله به خودي خود رخ نخواهد داد. در دنياي رقابتي امروز اگر از فرصتي که داريد استفاده نکنيد، احتمالا خيلي زود شاهد استفاده رقيبان از آن خواهيد بود. نکاتي که در اين مطلب به آنها اشاره شد، تجربه دردناکي براي ايجاد تغيير نخواهند بود. حتي هزينه بالايي در پي نخواهند داشت. زمان زيادي نيز براي انجام شدن لازم نداشته و نيازي به پيچيده کردن آنها نيست. زماني که گام نخست در ايجاد تغيير مد نظر قرار مي گيرد، بايد تا حد امکان آن را ساده نگه داشت. در حقيقت، هر کسب و کار موفقي در زمان درست نياز به تغيير را شناسايي و نياز به اقدام کردن براي ايجاد تغيير را درک مي کنند.

زماني که کسب و کاري نياز به تغيير را حس مي کند، گام بعدي ساده بوده که شامل اقدام براي ايجاد تغيير است.

منبع:تفاهم

تگ ها مدیریت مقالات مدیریت موفقیت مدیر موفق کسب و کار
موسسه پژوهش MBA
ترجمه تخصصی دانشگاهی
مقاله نویسی ISI

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت