مهندسی کشاورزی (زراعت و اضلاح نباتات) - زراعت - جایگاه این رشته
ايجاد رشته زراعت براي تربيت کارشناساني است که بتوانند در جهت افزايش سطح زيرکشت محصولات اصلي کشاورزي، استفاده بهينه از زمان و بالا بردن عملکرد اين محصولات در واحد سطح (هکتار) تلاش کنند. با توجه به اين که در حال حاضر حدود 16 ميليون هکتار از اراضي کشور، زيرکشت محصولات مختلف زراعي قرار دارد و با عنايت به اين که مساحت زمينهاي قابل کشت در کشور حدود 50 ميليون هکتار است و نظر بر اين که ايران از تنوع آب و هوايي برخوردار است؛ با برنامهريزي صحيح و دقيق و با استفاده از دانش کارشناسان رشته زراعت و اصلاح نباتات، ميتوان به ميزان هر چه بيشتر از زمينهاي کشور براي افزايش توليد کمي و کيفي بهرهبرداري كرد. اين مطالب ضرورت و اهميت تربيت افرادي را که بتوانند با به کار گرفتن دانش خود در جهت رسيدن به اين اهداف اقدام نمايند، مشخص ميکند. همچنين از جمله مشکلات کشاورزي در کشور ما همواره اين بوده است که مجريان فعاليتهاي توليدي کشاورزي، کمتر تحصيلاتي در زمينه کشاورزي داشتهاند؛ به طوري که روشهاي کار همچنان سنتي و قديمي باقي مانده است. در حالي که در سطوح بالاتر (کارشناسان و مراکز برنامه ريز و هدايت گر) توان بالايي براي تأمين فنآوري مورد نياز وجود دارد.
كارشناسي ارشد کشاورزی - مهندسی کشاورزی (زراعت و اضلاح نباتات) - اصلاح نباتات
كارشناسي ارشد کشاورزی - مهندسی کشاورزی (زراعت و اضلاح نباتات) - زراعت
كارشناسي ارشد کشاورزی - مهندسی کشاورزی (زراعت و اضلاح نباتات) - زراعت - جایگاه این رشته
كارشناسي ارشد کشاورزی - مهندسی کشاورزی (زراعت و اضلاح نباتات) - زراعت - دروس در مقطع ارشد
كارشناسي ارشد کشاورزی - اگرواكولوژی
كارشناسي ارشد کشاورزی - مهندسی کشاورزی (زراعت و اضلاح نباتات) - زمینه های اشتغال
كارشناسي ارشد کشاورزی - مواد امتحانی و ضرایب سراسری 89
كارشناسي ارشد کشاورزی - ظرفيت پذيرش دانشگاههای سراسری در سال 89
كارشناسي ارشد کشاورزی - ظرفيت پذيرش دانشگاههای روزانه در سال 89
كارشناسي ارشد کشاورزی - ظرفيت پذيرش دانشگاههای شبانه در سال 89
كارشناسي ارشد کشاورزی - ظرفيت پذيرش دانشگاههای نيمه حضوري در سال 89