پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / منابع کارشناسی ارشد          28 اسفند 1389 - 19 March 2011


علوم و صنایع غذایی

نياز روز افزون جامعه به غذا، رشد بي رويه جمعيت و کاهش منابع غذايي، يکي از مهمترين مسائلي است که توجه دولت‌مردان، انديشمندان و محققان را به خود معطوف كرده است. در اين راستا، لزوم استفاده بهينه از منابع غذايي موجود و بکارگيري روش‌هاي مطلوب نگهداري و جلوگيري از ضايعات بي ‌‌رويهمحصولات کشاورزي، تأمين منابع جديد غذايي، بسته بندي مناسب به منظور حفظ و بهبود کيفيت محصولات و ...، از جمله مواردي است که اهميت آن بر هيچ کس پوشيده نيست.
علاوه بر اين، رشد و توسعه جوامع و پيشرفت علوم و صنعت، سبب پيدايش عادات و سبک‌هاي نوين غذايي شده بگونه اي که نياز به تنوع محصولات و پيدايش فرآورده‌هاي جديد غذايي و کمک غذايي به شکل روز افزوني احساس مي‌شود.

رابطه مستقيم رشته صنايع غذايي با سلامت مردم و توجه خاص دولت و مردم به کميت و کيفيت غذايي جامعه و ايجاد کارخانجات جديد صنايع غذايي و ...، همگي دلايل بارزي هستند که اهميت اين رشته تحصيلي را نشان مي‌دهند.

علوم و صنايع غذايي به‏ مجموعه‏اي از علوم و فنون اطلاق مي‏شود كه كيفيت فيزيكي، شيميايي و بيولوژيكي محصولات كشاورزي، اعم از گياهي و دامي را از لحاظ تبديل و نگهداري، مورد توجه قرار داده و امر جمع‏آوري، عمل‏آوري، تبديل، تكميل، نگهداري و حمل و نقل اين محصولات را مورد بررسي قرار مي‏دهد. هدف از ارائه برنامه آموزشي دوره کارشناسي ارشد رشته «مهندسي کشاورزي- علوم صنايع غذايي»، تربيت نيروي انساني متخصص مورد نياز کشور براي اداره و توسعه واحد‌هاي صنايع غذايي و نظارت بر مراکز کنترل مواد غذايي، با توجه به اولويت‌هاي مورد نظر است.امنيت غذايي جزو مهم‌ترين اهرم‌هاي استراتژي ملي براي استقلال و خود کفايي است. استفاده بهينه از مواد غذايي و کاهش ضايعات آنها و مديريت صحيح بر منابع آن و نيز استفاده از علوم و فنون روز به منظور حفظ کيفيت و افزايش عمر نگهداري مواد غذايي نيازمند نيروهاي متخصص و کار آزموده در اين زمينه است. بديهي است نيل به اين هدف جز با در اختيار داشتن نيروي انساني متخصص که توانايي‌هاي خود را در محيط آموزش و علمي مناسب کسب نكرده باشد، امکانپذير نخواهد بود. لذا ضروري است متخصصيني تربيت شوند که بتوانند در امور مربوط به مديريت، برنامه ريزي، نظارت، آموزش و تحقيق در امور فوق خدمت كنند.علاوه بر اهميت حياتي ايمني در صنايع غذايي، امروزه اين صنايع همانند بسياري از صنايع ديگر، بايد قادر باشند تا مسير بسيار پيچيده و سختي را براي ارضاي تنوع‌طلبي مصرف‌کنندگان و همچنين رقابت در بازار ديناميک صنعتي و صادرات ملي طي نمايند. در جهان امروز استفاده از مجموعه آخرين دانش‌ها و يافته‌هاي بشري و بهينه‌سازي آنها، افزايش راندمان و بهره‌وري را در اين صنعت به ارمغان آورده است. اين روش‌ها باعث گرديده تا فرآيندهاي صنايع غذايي ويژگي‌هاي بخصوصي را پيدا نمايد. اهم اين ويژگي‌ها عبارتند از:

1- بهبود کيفيت

2- تضمين کيفيت

3- بالا بردن ظرفيت توليد

4- کاهش مصرف انرژي

5- پايين آوردن دخالت نيروي انساني در فرآوري صنايع غذايي به منظور کاهش انواع آلودگي‌ها به جهت تضمين امنيت غذايي

6- کاهش ضايعات

7- افزايش راندمان و بهره‌وري

 

 

كارشناسي ارشد علوم و صنایع غذایی - علوم و صنایع غذایی
كارشناسي ارشد علوم و صنایع غذایی - گرايش‌ها و ابعاد مختلف اين رشته
كارشناسي ارشد علوم و صنایع غذایی - توانایی های لازم
كارشناسي ارشد علوم و صنایع غذایی - زمينه‌هاي اشتغال
كارشناسي ارشد علوم و صنایع غذایی - فضای کار
كارشناسي ارشد علوم و صنایع غذایی - مواد امتحانی و ضرایب سراسری 89
كارشناسي ارشد علوم و صنایع غذایی - ظرفيت پذيرش دانشگاه‌های سراسری در سال 89
كارشناسي ارشد علوم و صنایع غذایی - ظرفيت پذيرش دانشگاه‌های روزانه در سال 89
كارشناسي ارشد علوم و صنایع غذایی - ظرفيت پذيرش دانشگاه‌های شبانه در سال 89
كارشناسي ارشد علوم و صنایع غذایی - ظرفيت پذيرش دانشگاه‌های نيمه حضوري در سال 89
كارشناسي ارشد علوم و صنایع غذایی - ظرفيت پذيرش دانشگاه‌های بين الملل در سال 89

 

خبرنامه - شبکه های اجتماعی