پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 آموزش - دوره و محصولات آموزشی / آموزش عمومی          19 مهر 1390 - 11 October 2011




برگزاری دوره‌های آمادگی کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام‌نور/ تشریح هزینه‌های تحصیل





خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران ضمن اعلام میزان شهریه مقاطع تحصیلی این دانشگاه خبر از برگزاری دوره‌های آمادگی کارشناسی ارشد در این دانشگاه داد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فرشاد ابراهیم‌پور صبح امروز در نشستی خبری با تاکید بر اینکه فرایند ورود دانشجو به دانشگاه پیام نور از طریق سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌پذیرد، گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام نور تهران ظرفیت خالی دارد و می‌تواند بیش از تعدادی که سازمان سنجش معرفی کرده است، پذیرش دانشجو داشته باشد.

وی اعلام ثبت‌نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری و ثبت‌نام دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه پیام نور را از دلایل تغییر تاریخ ثبت‌نام آزمون فراگیر مقاطع مختلف دانشگاه پیام‌نور اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام آزمون فراگیر کارشناسی دانشگاه پیام‌نور از 24 مهر ماه آغاز می‌‌شود و تا سوم آبان ماه ادامه دارد. ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد نیز از سوم آبان ماه آغاز شده و تا 11 آبان ماه ادامه دارد.

ابراهیم‌پور زمان برگزاری آزمون‌های فراگیر دانشگاه پیام نور را 23 آذر ماه اعلام کرد.

وی جمع کل معرفی شدگان مقطع کارشناسی به دانشگاه پیام نور استان تهران را 39 هزار و 385 نفر اعلام کرد که از این تعداد 26 هزار و 625 نفر از طریق آزمون سراسری و 12 هزار و 760 نفر از طریق آزمون فراگیر جذب شده‌اند.

به طور متوسط 60 درصد از معرفی شدگان به دانشگاه پیام‌نور استان تهران مراجعه و ثبت‌نام کردند.

بیشترین آمار در دوره فراگیر مربوط به شهر تهران با نسبت 80 درصد ثبت‌نام شده و کمترین آمار مربوط به فیروزکوه با 49 درصد از معرفی شده‌هاست.

وی ادامه داد: در آزمون سراسری بیشترین نسبت ثبت‌نام شدگان به معرفی شدگان به شهرستان ری و بهارستان با 66 درصد و کمترین به فیروزکوه با 30 درصد افراد پذیرفته شده اختصاص دارد.

وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد 8 هزار و 761 نفر از طریق سازمان سنجش معرفی شدند که 74 درصد آنها ثبت‌نام کردند. از این آمار 67 درصد پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سراسری و 82 درصد پذیرفته شدگان فراگیر بوده است.

وی از ثبت‌نام 77 درصد معرفی شدگان مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه پیام نور خبر داد.

وی آمار فارغ‌التحصیلان سال گذشته دانشگاه پیام نور استان تهران را 7 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از اعلام نتایج امتحانات نیمسال بعدی این آمار دو تا سه برابر شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران از برگزاری دوره‌های آمادگی پذیرش دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: سال گذشته 70 درصد از شرکت کنندگان این دوره‌ها در آزمون دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور پذیرش شدند.

وی فضای مناسب آموزشی، امکانات مناسب، ‌عدم پرداخت شهریه نیمسال اول سال تحصیلی پس از قبولی در آزمون دوره فراگیر و استفاده از اساتید مؤلف منابع آزمون دوره فراگیر را از امتیازات برگزاری دوره‌های آمادگی این دانشگاه مطرح کرد.

وی گفت: ثبت‌نام‌هایی که در دوره فراگیر دانشگاه پیام نور به صورت آزاد تا کنون صورت پذیرفته است، قانونی نیست چرا که تا قبل از چاپ دفترچه آزمون منابع مشخص نیست و گاهی مراکز آزاد منابعی را اعلام می‌کند که صحیح نیست.

وی با اشاره به افزایش شهریه دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی 90-91 گفت: شهریه دانشگاه پیام نور در سال 90-91 هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نکرده است هر چند که بر اساس مصوبه هیئت امنا این دانشگاه اجازه افزایش 15 درصدی شهریه را داشت.

ابراهیم‌پور درباره میزان شهریه دانشگاه پیام نور گفت: در سال تحصیلی 90 میزان شهریه ثابت دوره کارشناسی این دانشگاه در نواحی یک و دو 727 هزار و 375 ریال برابر با شهریه ورودی‌های 85 تا 89 است و شهریه مناطق 3،4 و 5 این دانشگاه 581 هزار و 900 ریال است. شهریه ثابت دوره فراگیر کاردانی و کارشناسی این دانشگاه 853 هزار و 210 ریال که این میزان برابر با شهریه سال‌های 85 تا 90 است و هیچ تغییری نکرده است.

وی شهریه کارشناسی ارشد این دانشگاه در دوره‌ رسمی را 4 میلیون و 691 هزار و 25 ریال و در دوره فراگیر 5 میلیون و 708 هزار و 713 ریال اعلام کرد.

ابراهیم‌پور شهریه دوره آمادگی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور را برابر با شهریه نیمسال اول مقطع کارشناسی ارشد اعلام کرد.

وی درباره تجمیع مراکز دانشگاه پیام نور استان تهران گفت: در سال 86 بنا به اقتضائاتی کشور نیاز به ایجاد واحدهای دانشگاه پیام نور در مقاطع کاردانی و کارشناسی داشت. این واحدها در استان تهران به 43 واحد رسیده بود و قرار بود از سال 86 تا 89 طی سه سال تمام نیازهای این مراکز توسط هیئت‌های امنا و هیئت موسس ایجاد شود.
در سال 89 بررسی جامعی درباره این واحدها انجام شد در نهایت با فرصتی که به مسئولان محلی داده شد، تصمیم گرفته شد در جهت ارتقاء مراکز و ارتقاء شاخص‌های آموزشی واحدهایی که حد نصاب لازم را ندارند، تجمیع شوند.

وی ادامه داد: در استان تهران از 43 واحد و مرکز با احتساب جدا شدن واحدهای استان البرز این آمار به 15 واحد رسید.

ابراهیم‌پور درباره آمار دانشجویان فعلی دانشگاه پیام نور استان تهران گفت: استان تهران 103 هزار و 167 دانشجوی کارشناسی، 14 هزار و 911 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد، 853 دانشجوی کارشناسی ناپیوسته و 56 دانشجوی مقطع کاردانی دارد. در مجموع این دانشگاه 118 هزار و 987 دانشجو شاغل به تحصیل دارد.

وی تعداد رشته‌های دوره فراگیر دانشگاه پیام نور استان تهران را 109 رشته محل اعلام کرد و گفت: این آمار در مقطع کارشناسی ارشد 75 رشته محل است که نسبت به سال گذشته 4 رشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه نتایج استعداد درخشان دانشگاه پیام نور حداکثر تا 20 مهر ماه اعلام می‌شود، گفت: دانشگاه پیام نور می‌تواند 10 درصد فارغ‌التحصیلان استعداد درخشان خود را در مقاطع بالاتر پذیرش کند.





تگ ها دوره‌های آمادگی،کارشناسی ارشد،دانشگاه پیام‌نور

پر بازدیدترین آموزش عمومی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی