پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 فرصت های کارآفرینی / اخبار کارآفرینی          03 اردیبهشت 1396 - 23 April 2017


راه اندازی مراکز شتابدهنده استارتاپ ها در دانشگاه ها

معاون وزیر ارتباطات از راه اندازی چند مرکز شتابدهنده کسب و کارهای نوپا در دانشگاههای کشور در راستای افزایش نرخ توسعه استارتاپها خبر داد.
مرتضی براری، با اشاره به برنامه ریزی برای تحقق شعار امسال در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، اظهار داشت: برنامه ریزی برای ایجاد کسب و کار فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور صورت گرفته است به این معنی که قصد داریم از فضای دانشگاهها برای ایجاد کسب وکار استفاده کنیم.
وی با اشاره به هدفگذاری افزایش ۳۰ درصدی ایجاد اشتغال در این بخش در سال ۹۶ و با تاکید براینکه باید از ظرفیت دانشگاه ها برای نوآوری و خلق ایده استفاده شود، ادامه داد: افزایش تولید محتوا در فضای مجازی و توسعه کسب و کارهای نوپا می تواند این هدف را محقق کند. براین اساس در حال فراهم کردن زیرساخت و ظرفیتهای لازم در این زمینه هستیم.
معاون امور دولت و استانهای وزیر ارتباطات، گفت: با برگزاری جلسات هماهنگی با دانشگاه های مختلف، موضوع راه اندازی مراکز شتابدهنده در دانشگاهها مطرح شد که هم اکنون نیز در استانهای مختلف، چندین شتابدهنده استارتاپها در دانشگاهها ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه هدف این است که دانشجو به محض فارغ التحصیلی به یک صاحب ایده تبدیل شود، ادامه داد: دانشگاه ها باید به جای فارغ التحصیل، شرکت دانش بنیان تحویل جامعه دهند. چرا که هم اکنون در مرحله نسل چهارم دانشگاهها هستیم که علاوه بر آموزش، پژوهش و فناوری، باید نوآوری کند و فارغ التحصیلان نوآور تحویل جامعه دهد.
براری با اشاره به جلساتی که در استان ها برای تبدیل فضای دانشگاهها به کسب و کار، برگزار شده است، اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال در همه استان ها بتوانیم مراکز شتابدهنده دانشگاهی داشته باشیم.
معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در این برنامه ریزی، حمایت از بخش خصوصی در استان ها نیز مدنظر قرار گرفته است تا با ایجاد فضا برای کسب و کارهای نوآور، فارغ التحصیلان در هر استان، به سمت تهران و شهرهای بزرگ مهاجرت نکنند و در نهایت شاهد افزایش نرخ توسعه کسب و کار مرتبط با فناوری اطلاعات در استانها باشیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار کارآفرینی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی