پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 فرصت های کارآفرینی / اخبار کارآفرینی          16 مهر 1396 - 08 October 2017


بین المللی سازی پارکهای علم و فناوری/ رفع نیاز کشور با استارتاپ ها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: بین المللی سازی پارک های علم و فناوری و برگزاری استارتاپ ها متناسب با نیاز هر کشوری سرلوحه ایران و سایر کشورها قرار می گیرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی دکتر خسرو پیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نشست انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری در ترکیه با هدف انتقال تجربیات پارکها با حضور نمایندگانی از پارک های علم و فناوری ایرانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری در دنیا گستردگی زیادی پیدا کرده اند، اظهار داشت: در همین راستا انجمنی در مالاگای اسپانیا متشکل از پارک های علم و فناوری کشورهای دنیا تشکیل شده و هر ساله در راستای ایجاد تحولاتشان نشستی را با حضور پارک های عضو در یک کشور برگزارمی کنند.

به گفته وی، مدیران پارک ها و مراکز رشد و متخصصان در حوزه فناوری گرد هم می آیند و تجربیات خود را ارائه می دهند تا یک تجمع عملیاتی به وجود آید.

پیری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ پارک علم و فناوری در این انجمن عضو هستند، اظهار کرد: آخرین نشستی که با حضور همین پارک های علم و فناوری سراسر دنیا در ترکیه برگزار شد، چندین نتیجه گیری داشت.

وی با اشاره به برنامه هایی که قرار است پارک های علم و فناوری داشته باشند و مربوط به نتیجه گیری این نشست است، عنوان کرد: در این نشست بین المللی سازی پارکهای علم و فناوری کشورها مد نظر قرار گرفت تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ارتباط پارک ها می تواند به گونه ای باشد که یک شرکت دانش بنیان در یک پارک علم و فناوری به راحتی محصول خود را به صورت مجازی به نمایش بگذارد تا خریداران خارجی به لیست خریداران داخلی شرکت افزوده شود و بازار خوبی برای محصول آن شرکت رقم بخورد.

وی تاکید داشت: پارک های علم و فناوری در حال رقم زدن اقتصاد جدیدی برای کشورها هستند از این رو لازم است از سوی دولت ها حمایت شوند.

وی با اشاره به استارتاپ ها گفت: همچنین در این نشست بنا شد که استارتاپ ها متناسب با نیازهای کشور برگزار شوند؛ مثلا کشور ما با کم آبی مواجه است و استارتاپی در این زمینه برگزار شود.

به گفته پیری، همچنین کسب و کار و اشتغال زایی آن در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: نشست انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری در سال گذشته در روسیه، امسال در ترکیه و سال آینده قرار است در ایران در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شود.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار کارآفرینی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی