پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba



مهاجرت به نیوزیلند برای ادامه تحصیل
یکی از مقصدهای تحصیلی عالی دنیا، کشور نیوزیلند است. هر سال دانشجویان بسیار زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. سطح کیفی بالای آموزش، امکانات بالای آموزشی، طبیعت زیبا و جامعه مهاجرپذیر این کشور باعث شده‌اند که نیوزیلند محبوبیت بالایی در میان دانشجویان بین‌المللی داشته باشد. همچنین به دلیل این که نیوزیلند کشوری صلح‌طلب است، دانشجویان در این کشور می‌توانند در آرامش به تحصیل خود ادامه دهند. با ما همراه باشید تا با شرایط تحصیل در نیوزیلند آشنا شویم.

 تحصیل در نیوزیلند

سیستم آموزشی نیوزیلند
آموزش در نیوزیلند، از سن 5 سالگی در مهدکودک آغاز شده و تا مقطع دکترا ادامه پیدا می‌کند. مقطع یک‌ساله مهدکودک اختیاری است، اما گذراندن دوره ابتدایی و دبیرستان اجباری بوده و شامل 13 سال تحصیلی می‌شود. دوره ابتدایی هشت سال و دوره دبیرستان پنج سال است. پس از اتمام تحصیلات مدرسه، افراد می‌توانند وارد مقاطع دانشگاهی شوند که از کارشناسی شروع شده و تا دکترا ادامه دارد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند را دارید می‌توانید به راحتی نسبت به اخذ پـذیرش و ویزای تحصیلی نیوزیلند برای همه مقاطع تحصیلی اقدام کنید.
شرایط تحصیل در مدارس نیوزیلند
مدارس دولتی در نیوزیلند تحت پوشش مالی دولت این کشور هستند طبق برنامه تحصیلی ملی پیش می‌روند. اما مدارس خصوصی از دانش‌آموزان شهریه گرفته و پیروی از برنامه تحصیلی ملی این کشور برای این مدارس اجباری نیست. نکته مهمی که باید بدانید این است که فقط دانش‌آموزانی که والدین آن‌ها اقامت دائم نیوزیلند را دارند می‌توانند در مدارس دولتی این کشور به صورت رایگان تحصیل کنند.
دانش‌آموزان از سراسر دنیا برای تحصیل در مدارس نیوزیلند می‌توانند اقدام کنند. همچنین، اخذ ویزای همراه برای دانش‌آموز یا دانشجو امکان‌پذیر است. برای این کار همراه دانش‌آموز یا دانشجو باید ویزای توریستی یا اقامتی دریافت کند. گفتنی است که مدت اعتبار ویزای اقامتی با ویزای دانش‌آموزی یا دانشجویی یکسان خواهد بود.
تحصیلات عالی در نیوزیلند چگونه است؟
تحصیلات عالی در دانشگاه‌های نیوزیلند شامل مقاطع کارشناسی، کارشـناسی ارشـد و دکترا می‌شود. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در نیوزیلند را دارید باید بدانید که سیستم آموزشی در دانشگاه‌های نیوزیلند مطابق استانداردهای دانشگاه‌های انگلیس طراحی شده است. به همین دلیل دانشجویان بین‌المللی از ادامه تحصیل در نیوزیلند استقبال زیادی می‌کنند. مقاطع تحصیلی دانشگاهی در نیوزیلند هر کدام شرایط خود را دارند که قبل از مهاجرت و ادامه تحصیل در نیوزیلند باید با آن‌ها آشنا شوید.

ویزای تحصیلی نیوزیلند
 
ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های نیوزیلند
اولین نکته درباره تحصیل در نیوزیلند این است که میانگین هزینه شهریه در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های نیوزیلند چیزی در حدود 22 هزار تا 32 هزار دلار نیوزیلند خواهد بود. البته در برخی از رشته‌ها مثل پزشکی و دامپزشکی میزان شهریه بالاتر خواهد بود. اکثر رشته‌ها در مقطع کارشناسی سه سال طول خواهند کشید.
با به اتمام رساندن این دوره سه‌ساله مدرک Bachelor یا همان لیسانس به دانشجویان داده می‌شود. دانشجویان رشته‌هایی که در مقطع کارشناسی دوره چهارساله دارند مدرک Honours دریافت خواهند کرد. لازم به ذکر است که برای تحصیل مقطع کارشناسی در نیوزیلند باید نمره مدرک آیلتس شما حداقل 6 باشد. همچنین باید مدرک دیپلم مدرسه خود به همراه ریز نمرات ترجمه شده ارائه دهید.
تحصیل مقطع کارشـناسی ارشـد در نیوزیلند
مقطع کارشـناسی ارشـد در نیوزیلند دو سال طول خواهد کشید. البته در برخی رشته‌ها طول این دوره بین یک تا یک سال و نیم خواهد بود. این دوره دو‌ساله شامل دو بخش می‌شود. بخش اول برنامه تحصیلی بر مبنای آموزش است که در سال اول دوره ارائه می‌شود. اما بخش دوم پژوهش‌محور خواهد بود که در سال دوم دوره انجام می‌شود.
اگر قصد تحصیل مقطع کارشـناسی ارشـد در نیوزیلند را دارید، نمره مدرک زبان آیلتس شما باید حداقل نمره 6.5 باشد. همچنین مدارک لازم مثل مدرک دیپلم و کارشناسی به همراه ریز نمرات ترجمه شده، انگیزه‌نامه خود و موارد دیگر را ارائه دهید. میانگین هزینه‌های تحصیل مقطع کارشـناسی ارشـد در دانشگاه‌های نیوزیلند در بازه 26 هزار تا 37 هزار دلار نیوزیلند قرار دارد.

ادامه تحصیل در نیوزیلند
 
این هزینه‌ها با توجه رشته انتخابی و محل تحصیل تعیین می‌شوند. چرا که دوره‌های آموزشی مقطع کارشـناسی ارشـد دانشگاه‌های نیوزیلند تحت کنترل دولت این کشور نیستند. به طور کلی تحصیل در رشته‌های علوم انسانی هزینه کمتری نسبت به رشته‌های فنی و مهندسی دارند. لازم به ذکر است که دانشجویان مقطع کارشـناسی ارشـد در نیوزیلند اجازه دارند که به 20 ساعت در هفته کار کنند.
مقطع دکترا در دانشگاه‌های نیوزیلند
نیمی از دانشجویان مقطع دکترا در دانشگاه‌های نیوزیلند را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. طول دوره دکترا در این کشور حدود سه تا چهار سال است. نکته بسیار مهمی که درباره مقطع دکترا در نیوزیلند باید بدانید این است که هزینه تحصیل در این دوره برای دانشجویان بومی نیوزیلند و دانشجویان بین‌المللی یکسان است. هزینه تحصیل مقطع دکترا در دانشگاه‌های نیوزیلند در بازه حدود 6500 دلار تا 9 هزار دلار قرار دارد.
دانشجویان این مقطع می‌توانند بدون محدودیت هم‌زمان با تحصیل خود مشغول به کار هم بشوند. همچنین دانشجویان بعد از دریافت مدرک دکترا، در صورتی که از یک شرکت در نیوزیلند پیشنهاد شغلی داشته باشند می‌توانند نسبت به اخذ ویزای کاری این کشور اقدام کنند. اگر قصد تحصیل مقطع دکترا در نیوزیلند را دارید باید مدارک زیر و برخی از موارد دیگر را به دانشگاه مرد نظر ارائه دهید:
نمره مدرک آیلتس حداقل 7
رزومه تحصیلی
ریز نمرات ترجمه شده
مقاله پژوهشی منتشر شده 
انتخاب و معرفی یک سوپروایزر

تحصیل در نیوزیلند؛ انتخابی عالی برای آینده تحصیلی و شغلی شما
کشور نیوزیلند یکی از مقصدهای محبوب دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌رود. سالانه هزاران دانشجو برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. این کشور به دلیل فراهم کردن امکانات آموزشی و رفاهی برای بومیان و مهاجران، یک مقصد مهاجرتی عالی به شمار می‌رود. همچنین کشور نیوزیلند با بالا بردن سطح کیفی آموزش و تطابق با سطح استاندارد آموزش در انگلیس، از محبوبیت بالایی در میان دانشجویان سراسر دنیا برخوردار شده است.
اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید و هنوز نمی‌دانید که چه کشوری را برای تحصیل انتخاب کنید، کشور نیوزیلند می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. چرا که موسسات آموزشی مثل دانشگاه اوکلند با رتبه جهانی 85 و دانشگاه اوتاگو با رتبه جهانی 194 در این کشور قرار دارند.


تگ ها ویزای تحصیلی نیوزیلند تحصیل در نیوزیلند ادامه تحصیل در نیوزیلند

خبرنامه - شبکه های اجتماعی