پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba



 تکنسین برق در کانادا

کانادا سرزمین فرصت‌هاست و تکنسین برق در کانادا جزو مشاغلی است که بسیاری از افراد در این سرزمین به دنبال ‌آن هستند. برق کار (الکتریشن، تکنسین برق) مسئولیت‌های مختلفی را در شاخه‌های مختلف بر عهده دارد. برقکار در شاخه ساخت‌و‌ساز و نگهداری سیستم‌های الکتریکی، وظایفی همچون پلان‌ریزی، مونتاژ، اتصال، نصب، تعمیر، بازرسی، آزمایش، تایید و نگهداری را انجام می‌دهد. سیستم‌های الکتریکی شامل گرمایش، روشنایی، ارتباطات، کنترل، سیستم‌های امنیتی و انرژی‌‌های تجدیدپذیر و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی هستند و یک کار برق در کانادا با این ابزار سروکار دارد.

بازار کار مهندس برق در کانادا

تقاضا برای برقکارهای مجاز (برقکار لایسنس شده) در سراسر کانادا در حال افزایش است، اگر به دنبال مهاجرت به کانادا به عنوان یک برقکار واجد شرایط هستید باید از هم اکنون برای آن برنامه‌ریزی کنید. چشم‌انداز شغلی برای تکنسین برق نشان می‌دهد که تقاضا سال به سال افزایش خواهد یافت.
تکنسین برق در کانادا دسته‌های مختلفی را شامل می‌شود:
·       Electrician – Construction and Maintenance
·       Electrician – Domestic and Rural
·       Electrician (Signal Maintenance)
·       Industrial Electrician
که پرتقاضاترین دسته‌ها شامل برقکاران ساختمانی و برقکاران صنعتی هستند.
بازار کار مهندسی برق بسته به استان محلی زندگی شما متفاوت خواهد بود. در هر استان، تقاضا برای تکنسین برق یا مهندس برق ممکن است متفاوت باشد. با این وجود، به صورت کلی می‌توان گفت که تقاضا برای برقکاران تا حد زیادی به رشد در صنعت ساختمان بستگی دارد، زیرا اکثر برقکاران در صنعت ساختمان کار می‌کنند. برقکارها ممکن است از سوی پیمانکاران برق و دپارتمان‌های تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها و سایر موسسات استخدام شوند و یا به صورت خوداشتغالی در کانادا فعالیت کنند.
وظایفی که از سوی تکنسین برق در کانادا انجام می‌شود در حال گسترش است تا منابع انرژی جایگزین مانند انرژی خورشیدی، انرژی باد و سلول‌های سوختی، سیم‌کشی خانه‌های هوشمند و سیستم‌های خودکار برای صنایع با فناوری پیشرفته و پیچیده را نیز شامل شود، به ویژه اینکه کانادا به شدت روی حوزه انرژی سرمایه‌گذاری کرده است. انتظار می‌رود تکنسین‌های برق که در فناوری‌های جدید تخصص دارند بیشترین تقاضا را داشته باشند و بهترین بازار کار برق در کانادا را در اختیار داشته باشند.
تکنسین فنی جزو حوزه‌هایی است که کانادا به شدت به آن نیاز دارد. در زمینه‌های لوله‌کشی، نجاری، برق و دیگر مشاغل فنی، کانادا داوطلبان زیادی را از طریق برنامه‌های مهاجرتی به صورت سالیانه جذب می‌کند. برای اطلاعات بیشتر، حتما سری به صفحه تکنسین فنی در کانادا وبسایت فناوران بزنید.

بهترین استان‌های کانادا برای تکنسین برق

شهرها و استان‌هایی که در زیر فهرست شده‌اند تقاضای بیشتری برای متخصص برق دارند.

استان بریتیش کلمبیا

اگرچه اشتغال در سراسر این استان بسته به تعداد جمعیت توزیع شده، اما طی چند سال گذشته نرخ بهره پایین و اقتصاد رو به رشد منجر به افزایش ساخت‌وسازهای مسکونی و نوسازی در مناطق Lower Mainland، Fraser Valley، southern Vancouver Island و مناطق Okanagan شده است، از این رو می‌توان این مناطق را به عنوان مناطق ایده‌آل برای تکنسین برق در کانادا دانست.
فعالیت‌های ساختمانی تجاری، دولتی و صنعتی نیز همچنان منبع مهم اشتغال برای برق‌کاران در بریتیش کلمبیا خواهند بود که در جریان ده سال آینده ممکن است افزایش داشته باشند، اما در کل، نمی‌توان این استان را برای چشم انداز برقکاری گزینه بهتری در مقایسه با دیگر استان‌ها دانست.
جزیره ونکوور و ویکتوریا، بریتیش کلمبیا:
چشم‌انداز شغلی برای برقکاران در این منطقه خوب است. این شغل نیروی کار سالخورده‌ای دارد و پیش‌بینی می‌شود تعداد قابل توجهی از مشاغل جدید به دلیل بازنشستگی تکنسین‌های فعلی باشد.

استان انتاریو- کار برق در تورنتو

اگرچه چشم‌انداز اشتغال در این منطقه توسط Job Futures منصفانه در نظر گرفته می‌شود، انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز غیر مسکونی این منطقه باعث ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتری برای برقکاران شود، به ویژه که با رشد جمعیت در تورنتو، کار برق در تورنتو می‌تواند سرمایه‌گذاری فردی خوبی باشد. همچنین، تقاضا برای مقاوم‌سازی سیستم‌های الکتریکی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری نیز مشاغل زیادی برای تکنسین‌های برق در این استان ایجاد خواهد کرد.
نیروی کار برق در انتاریو در مقایسه با دیگر استان‌ها جوان است و به همین دلیل، موقعیت‌های شغلی تازه در اثر بازنشستگی برقکاران قدیمی‌تر کمتر از دیگر استان‌ها همچون جزیره پرنس ادوارد خواهد بود. با این وجود، فاکتورهای زیر را می‌توان برای رشد شغلی برقکاری در انتاریو (برای رشد تکنسین برق در کانادا فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد) در نظر گرفت:
انتظار می‌رود فعالیت‌های ساخت‌وساز در سراسر انتاریو تا سال ۲۰۲۵ مطلوب باشد و فرصت‌های بیشتری برای این شغل ایجاد شود.
سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی بزرگ در حمل‌ونقل، مراقبت‌های بهداشتی و امکانات عمومی و بهبود ساخت‌و‌ساز تجاری موقعیت‌های زیادی را برای سال‌های پیش رو فراهم می‌کند.
در انتاریو نرخ رشد جمعیت استانی به صورت ثابت جریان دارد. تقاضا برای مسکن جدید برای پاسخگویی به رشد جمعیت، از جمله ساخت ساختمان‌های چند واحدی در بعضی از بزرگترین مراکز شهری انتاریو موقعیت‌های شغلی زیادی را برای تکنسین‌های متخصص فراهم خواهد ساخت.
پروژه‌های نوسازی خانه و ارتقاء ساختمان‌ها و فضاهای عمومی نیز باعث خواهد شد که تقاضا برای تکنسین‌های برق افزایش داشته باشد.
منطقه نیاگارا، انتاریو:
چشم‌انداز شغلی برقکار برای این منطقه منصفانه است. با ورود کسب‌وکارهای جدید و بسیاری از پیشرفت‌های دیگر در نیاگارا، تقاضا برای انواع مشاغل ماهر افزایش یافته است.

استان نوااسکوشیا

تکنسین برق در کانادا جزو مشاغلی است که در بسیاری از استان‌ها تقاضا برای آن وجود دارد. در استان نوااسکوشیا چشم انداز استخدامی برای برقکارها منصفانه در نظر گرفته می‌شود. بازسازی مدارس در این منطقه باعث ایجاد بعضی کارها در زمینه برق شده است. فرصت‌هایی برای کارهای مسکونی و قراردادی در منطقه به ویژه در ماه‌های گرم وجود دارد، از این رو می‌توان فرصت‌های شغلی زیادی را برای برقکاری در نظر گرفت.

جزیر پرنس ادوارد

یکی از بهترین موقعیت‌ها برای فعالیت تکنسین‌های برق در کانادا، جزیر پرنس ادوارد است. چشم‌انداز شغلی برای تکنسین‌های برق (به جز برق صنعتی و سیستم‌های قدرت) در این ناحیه طی ۳ سال آینده بسیار درخشان است.
رشد شغلی در این استان موجب فراهمم شدن موقعیت‌های شغلی تازه برای برقکاران خواهد شد.
به دلیل بازنشستگی شمار زیادی از تکنسین‌های برق، موقعیت‌های شغلی جدیدی برای برقکاران جدید و جوان ایجاد خواهد شد.
چشم‌انداز شغلی تکنسین برق برای سال ۲۰۲۴ نیز خوب است، چون کمبود نیروی کار ماهر و پست‌های خالی پر نشده در استان وجود دارد. می‌توان دستاوردهای چشمگیر این استان در صنعت ساخت‌وساز مسکونی و غیرمسکونی را علت کمبود نیروی کار متخصص حوزه برق دانست. انتظار می‌‌رود تقاضا برای نیروی کار ماهر در این شغل به دلیل توسعه مسکن جهت حمایت از رشد جمعیت و همچنین تعمیر و نگهداری و نوسازی تجهیزات برقی مطلوب باقی بماند.

بازار کار مهندس برق در کانادا
 

دریافت لایسنس فعالیت به عنوان تکنسین برق

اگر می‌خواهید یک برقکار شوید، باید روی آموزش و کسب مهارت‌های استاندارد کانادایی تمرکز کنید. آموزش و صدور مجوز به سرعت اتفاق نمی‌افتد. لایسنس فعالیت تکنسین برق در کانادا از سوی Ontario College of Trades صادر می‌شود. برای تبدیل شدن به یک تکنسین لایسنس‌دار، باید گواهی صلاحیت (C of Q) را کسب کنید. این فرآیند شامل:
عضویت در Ontario College of Trades،
     تکمیل 8160 ساعت تجربه کاری عملی،
     تکمیل 840 ساعت آموزش نظری،
قبولی در آزمون گواهینامه برق،
درخواست برای گرفتن گواهینامه،
این فرایند در مجموع 9000 ساعت را شامل می‌شود. به عبارتی، پیش از دریافت این گواهی حدود 5 سال آموزش و کار به عنوان یک کارآموز نیاز خواهید داشت.
فناوران چطور در این زمینه به شما کمک می‌کند؟
انجمن فنی و مهندسی فناوران در کانادا زمینه ارائه دوره‌های آموزشی برای متخصصان رشته‌های مهندسی و تکسین‌های فنی را در این کشور فراهم می‌کند. در زمینه تکنسین برق، فناوران دوره آمادگی برای آزمون 309A Electrician را برگزار می‌کند. در این دوره به مبانی برق و کدبوک پرداخته می‌شود و شرکت‌کنندگان فرصت آن را دارند که با موفقیت از این آزمون خارج شوند.

وظایف تکنسین برق در کانادا

تکنسین برق در کانادا وظایف متعددی را از نصب و تعمیر تا راه‌اندازی و مراقبت انجام می‌دهد. در زیر می‌توانید با معمول‌ترین وظایف این شغل آشنا شوید:
  خواندن و تفسیر نقشه‌ها، نمودارهای مدار و مشخصات کد الکتریکی،
سیم‌کشی از طریق مجراها و سوراخ‌های دیوارها و کف،
نصب براکت‌ها و آویزها برای پشتیبانی از تجهیزات الکتریکی،
نصب، تعویض و تعمیر تجهیزات روشنایی، کنترل و توزیع برق مانند کلیدها، رله‌ها و پانل‌های قطع کننده مدار،
اتصال سیم‌ها به فیکسچرها جهت تشکیل مدار،
تست استمرار مدارها با استفاده از تجهیزات تست سیستم پس از نصب، تعویض یا تعمیر،
عیب یابی و برطرف‌سازی عیوب در سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی،

چه پیش نیازهایی برای تکنسین برق وجود دارد؟

تکنسین برق در کانادا معمولا به اتمام دوره متوسطه نیاز دارد.
تکمیل یک برنامه کارآموزی چهار تا پنج ساله مورد نیاز است.
صدور گواهینامه حرفه‌ای (Trade Certification) برای برقکاران ساختمانی در نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک، کبک، انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا اجباری است و در بریتیش کلمبیا، یوکان، مناطق شمال غربی و نوناووت اختیاری است.
صدور گواهینامه حرفه‌ای برای برقکاران (خانگی و روستایی) در نیوفاندلند و لابرادور و انتاریو اجباری است.
برای تکنسین‌های برق در کانادا برنامه ‌Red Seal وجود دارد که در صورت قبولی در آزمون، می‌توانید این دزیگنیشن را به دست بیاورید.

برنامه Red Seal چیست؟

برنامه Red Seal که به طور رسمی به عنوان Interprovincial Standards Red Seal Program شناخته می‌شود، برنامه‌ای است که در آن استانداردهای مشترک برای تمام استان‌ها در یک حرفه تعیین شده است. این برنامه یک مشارکت میان دولت فدرال و استان‌ها است که صدور گواهینامه حرفه‌ای (Trade Certificate) را شامل می‌شود.
تکنسین‌هایی که عنوان Red Seal‌ را دریافت می‌کنند در حقیقت ثابت کرده‌اند که دانش مورد نیاز برای استاندارد ملی را در آن حرفه به دست آورده‌اند. با داشتن Red Seal می‌توانید به عنوان تکنسین برق در کانادا در بسیاری از استان‌های این کشور، فراتر از استانی که مجوز فعالیت کسب کرده‌اید کار کنید.

مهارت‌های مورد نیاز برای تکنسین برق

برای اپلای کردن در یک موقعیت شغلی، ممکن است کارفرما مهارت‌های مختلفی را از تکنسین طلب کند. در زیر بعضی از این مهارت‌ها قرار گرفته است اما ممکن است مهارت‌های دیگری نیز بسته به موقعیت شغلی و نیاز کارفرما برای تکنسین برق مورد نیاز باشد:
·       توانمندی در ارائه خدمات به مشتریان،
·       نصب سیم کشی و کابل‌های زیرزمینی،
·       نصب، تعویض و تعمیر کنترل‌های الکتریکی و تابلوهای برق،
·       ارائه گزارشات و اسناد تعمیر یا تعویض،
·       طراحی و ساخت سرویس‌های تک فاز و سه فاز برای تاسیسات،
·       اتصال درست سیم‌ها،
·       طراحی و ساخت سرویس چندفاز ولتاژ پایین (30 تا 750 ولت)،
·       تست و اندازه‌گیری ولتاژ و بار الکتریکی،
·       انتخاب مناسب مواد و روش‌ها برای مکان‌های خطرناک،
·       عیب‌یابی و برطرف‌سازی عیوب،
·       آموزش کارآموزان،
·       سیستم‌های تولید برق و سیستم‌های استندبای،
·       نظارت بر سایر کارکنان،
·       برآورد هزینه‌ها و مواد،
·       نوسازی سیستم‌های برق در سازه‌های مسکونی و تجاری،
·       اجرای برنامه‌های نگهداری پیشگیرانه،
·       خواندن و تفسیر طرح‌ها، نقشه‌ها و مشخصات،

درآمد مهندس برق در کانادا چقدر است؟

درآمد تکنسین برق در کانادا بسته به فاکتورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. بسته به استان محل سکونت، تجربه کاری و داشتن گواهینامه‌های مرتبط و مجوز کاری، دستمزد تکنسین برق می‌تواند متفاوت باشد. میزان پرداختی هر استان را مشاهده کنید:




مهاجرت به کانادا برای تکنسین برق

برنامه‌های مهاجرتی کانادا به طور مداوم در حال توسعه هستند و کارگران ماهر زیادی اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد. یکی از مشاغل مورد تقاضا در کانادا برقکار است. بنابراین، مهاجرت به کانادا برای تکنسین برق دارای چشم‌انداز شغلی بسیار مثبتی است.

اگر تکنسین برق هستید، روی فناوران برای پیشرفت شغلی حساب کنید

تکنسین برق در کانادا جزو مشاغل پرتقاضا است. اگر قصد مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین برق را دارید و یا در کانادا حضور دارید و می‌خواهید که در این زمینه پیشرفت کنید و موقعیت‌های شغلی بهتری به دست بیاورید، دوره تکنسین برق انجمن فنی و مهندسی فناوران می‌تواند در زمینه عبور از آزمون‌های ضروری این حوزه به شما کمک کند.
 

تگ ها مهندس برق در کانادا بازار کار مهندسی برق در کانادا بازار کار تکنسین برق در کانادا تکنسین برق در کانادا فناوران کانادا

خبرنامه - شبکه های اجتماعی