پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba



 

انواع ویزای استرالیا

استرالیا انواع ویزاهای گوناگونی را داراست. شاید نزدیک به ۱۵۰ نوع ویزای استرالیا وجود داشته باشد.
اینکه کدام ویزا مناسب شرایط شما باشد، کمی سخت است و احتمالاً نیاز به مشاورۀ تخصصی در این زمینه داشته باشد اما در این صفحه تلاش می‌کنیم مختصری از ویزاهای اصلی و کاربردی را برای شما تشریح کنیم.
لیست مختصری از انواع ویزای استرالیا که برای ایرانیان کاربرد دارد، به‌صورت زیر می‌باشد:
ویزای استرالیا – تحصیلی
ویزای استرالیا – 476
ویزای استرالیا – استارتاپ
ویزای استرالیا – توریستی
ویزای استرالیا – والدین
ویزای استرالیا – کارآفرینی و سرمایه‌گذاری
ویزای استرالیا – کار و اسکیل ورکر
ویزای استرالیا – تلنت

ویزای استرالیا – کارآفرینی و سرمایه‌گذاری

به‌طورکلی، اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید و می‌خواهید برای این کار ویزای استرالیا را دریافت کنید، روش‌های گوناگونی برای شما موجود است.
1- ویزای کارآفرینی استرالیا و یا همان ویزای ۱۸۸ استرالیا که یکی از متداول‌ترین روش‌های دریافت ویزای استرالیا است. سالانه تقریباً ۱۲۰۰ نفر از ایران با این ویزا به استرالیا می‌روند.
برای دریافت ویزای ۱۸۸ استرالیا از روزی که اقدام می‌کنید، تقریباً دو سال باید زمان بگذارید و برای یک خانوادۀ سه نفره تقریباً ۲۵.۰۰۰  دلار (شامل هزینه‌های وکیل مهاجرت به استرالیا هزینه کنید.(
وقتی ویزا را دریافت کردید، به استرالیا می‌روید. پنج سال به شما مهلت داده می‌شود تا ویزای خود را به اقامت دائم تبدیل کنید. در این پنج سال که ویزای استرالیا را دارید، باید حداقل دو سال کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید. در این کسب‌وکار باید حداقل ۲۰۰.۰۰۰ دلار پول وارد کنید. در ادامه، در یک سال از دو سال، باید دو کارمند استخدام کنید و ۳۰۰.۰۰۰ دلارفروش ایجاد کنید.
خوبی این ویزا در این است که اول ویزای استرالیا را دریافت می‌کنید و پس از رفتن به استرالیا اقدام به انتقال سرمایه می‌کنید. در ضمن، داشتن زبان انگلیسی برای این ویزا شرط نیست.

ویزای استرالیا – کار

ویزای کار استرالیا به‌طورکلی دارای مدل‌های گوناگونی است. ما در این مقاله این ویزا را به چهار دسته تقسیم کرده‌ایم:

دسته اول

ویزای اسکیل ورکر استرالیا که یکی از مهم‌ترین انواع ویزای استرالیا شمرده می‌شود. این ویزا به سه نوع ویزای ۱۸۹ استرالیا، ویزای ۱۹۰ استرالیا و ویزای ۴۹۱ استرالیا تقسیم می‌شود. در این ویزا امتیاز‌بندی و شانس نقش خیلی مهمی دارد؛ امتیاز‌بندی ازاین‌جهت که شانس شمارا در رقابت بالاتر بیاورد و شانس ازاین‌جهت که رشتۀ شما در لیست ایالت‌ها باز شود.

دسته دوم

ویزای اسپانسر شغلی با کارفرما که برای دریافت آن باید یک کارفرکا شمارا اسپانسر کند. برای این منظور باید کارفرما ثابت کند که پوزیشن شغلی موردنظر را نمی‌تواند با یک استرالیایی و یا شخصی که اقامت استرالیا را دارد پر کند. اثبات این مسئله نیازمند آگهی کردن شغل موردنظر در مجلات و روزنامه است. اگر خارج از استرالیا هستید، این کار آن‌قدر آسانی نیست.

دسته سوم

ویزای ۴۷۶ استرالیا که مخصوص فارغ‌التحصیلان امیرکبیر و دانشگاه تهران است. رشته باید مهندسی و سن زیر ۳۱ سال در هنگام اقدام باشد. حتی اگر یک روز از سن گذشته باشد، نمی‌توانید کاری کنید.

دسته چهارم

ویزای ۴۸۵ استرالیا که مخصوص کسانی است که از استرالیا فارغ‌التحصیل شده‌اند. اگر تحصیل شما در مقطع لیسانس و یا فوق‌لیسانس در سیدنی، ملبورن و یا بریزبین باشد، به شما دو سال ویزا داده می‌شود اما اگر هر شهری غیر این سه باشد، مناطق ریجنال استرالیا یا همان مناطق کم‌جمعیت استرالیا به شما سه سال ویزا می‌دهند.

ویزای استرالیا – اسکیل ورکر

ویزای اسکیل ورکر استرالیا یکی از مهم‌ترین انواع ویزای استرالیا شمرده می‌شود. این ویزا به سه نوع ویزای ۱۸۹ استرالیا، ویزای ۱۹۰ استرالیا و ویزای ۴۹۱ استرالیا تقسیم‌بندی می‌شود. در این ویزا امتیازبندی و شانس نقش خیلی مهمی دارد؛ امتیازبندی از این‌ رو که شانس شمارا در رقابت بالاتر بیاورد و شانس ازاین‌جهت که رشتۀ شما در لیست ایالت‌ها باز شود.
مراحل اقدام برای اخذ ویزای استرالیا از این روش به‌صورت زیر است:
۱- انتخاب رشته از مشاغل استرالیا و دریافت اسسمنت مدارک – زمان تقریباً ۱ تا ۵ ماه – هزینه بین ۵۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار استرالیا
۲- ثبت در سیستم امتیازبندی در سایت اسکیل سلکت و ایالت‌های مدنظر – زمان نامشخص – هزینه بین ۰ تا ۳۰۰ دلار استرالیا
۳- دریافت دعوت‌نامه – زمان نامشخص – هزینه ندارد
۴- دریافت ویزا – زمان تقریباً ۱ سال – هزینۀ نفر اصلی حدود ۴۰۰۰ دلار استرالیا – نفر دوم تقریباً ۲۰۰۰ دلار استرالیا و فرزند تقریباً ۱۰۰۰ دلار استرالیا
مشکل اصلی ویزای استرالیا در اسکیل این است که شما وارد ویزایی می‌شوید که معلوم نیست چه زمانی آن را دریافت می‌کنید حتی ممکن است شروع کنید اما آن را نیمه رها کنید. دلیل آن در این است که این ویزا رقابتی است؛ یعنی، باید با افراد در تمام دنیا رقابت کنید.
واینکه، گاهی شانس بسیار مهم است؛ یعنی، ممکن است شما خوش‌شانس باشید و در حالت ویزاهای ایالتی ۱۹۰ و ۴۹ رشتۀ شما توسط یک ایالت پذیرش شود و شمارا انتخاب کنند و به شما دعوت‌نامه بدهند.
اینکه این روش را اقدام کنید یا خیر بستگی به شما دارد. اگر هزینۀ اقدام برای این ویزا برای شما چندان اذیت‌کننده نیست، می‌توانید شانس خود را امتحان کنید.

ویزای استرالیا – تلنت

ویزای تلنت استرالیا ظرف یکی دو سال گذشته غوغایی به پا کرده است. حتماً در جریان هستید که ایرانیان در این ویزا گل کاشته‌اند. تقریباً ۲۰ تا ۲۵درصد از سهمیۀ این ویزا برای ایرانیان است و کشور ما در رقابت تنگاتنگی با کشور هند در رتبۀ دوم قرار دارد.
اما برای اقدام و دریافت ویزای استرالیا با این روش بهتر است که مدرک دکتری داشته باشید. باید بتوانید ثابت کنید که برای کشور استرالیا ارزشمند خواهید بود.
رشتۀ تحقیقی و یا کاری شما باید در یکی از شاخه‌های زیر باشد:
1. دفاعی، تولیدات پیشرفته و فضا (Defence, advanced manufacturing and space)
2. اقتصاد دورانی (Circular economy)
3. تکنولوژی دیجیتال (DigiTech)
4. زیرساختی و توریسم (Infrastructure and tourism)
5. تکنولوژی مالی (Financial services and FinTech)
6. آموزش (Education)
7. منابع (Resources)
8. کشاورزی (Agri-food and AgTech)
9. انرژی (Energy)
10. سلامت (Health industries)
برای دریافت ویزای استرالیا با این روش باید شخصی از استرالیا شمارا معرفی کند. برای پیداکردن شخص معرفی‌کننده یا همان نامینیتور می‌توانید از طریق بعضی سازمان‌ها مانند سازمان مهندسین کامپیوتر و یا سازمان مهندسین استرالیا اقدام کنید.

آزمایشات ویزای استرالیا

در پروسۀ بیشتر ویزاهای استرالیا در مرحلۀ صدور و شاید مدتی قبل از صدور از شما درخواست آزمایشات خواهد شد. به‌طورکلی هزینۀ آزمایشات پزشکی بین یک تا دو میلیون تومان است. این آزمایشات معمولاً در تهران و بعضی از شهرهای دیگر ایران نیز قابل انجام هستند.
برای ارزیابی نحوۀ انجام آزمایشات ویزای استرالیا به صفحۀ زیر مراجعه کنید.

ویزای استرالیا و آکادمی 5X ویزاپیک

یکی از کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین راه‌های آشنایی بیش‌تر با مراحل ویزای استرالیا و ورود به این کشور عضویت در آکادمی ویزاپیک است. عضویت در این آکادمی رایگان است و می‌توانید به آسانی از مزایای این آکادمی استفاده کنید. 



تگ ها استرالیا سرمایه گذاری مهاجرت

خبرنامه - شبکه های اجتماعی