پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


مهاجرت تحصیلی به فرانسه

این روزها بیشتر از هر زمان دیگر ذهن دانش آموزان و دانشجویان به این مسئله معطوف شده است که تحصیل در کدام کشور شرایط و تسهیلات بهتری برایشان فراهم می‌کند. مهاجرت تحصیلی به فرانسه یکی از گزینه‌های اصلی متقاضیانی است که علاوه بر مزایای تحصیل در دوره آموزشی، شرایط پس از پایان تحصیل، پژوهش‌های ضمن تحصیل در دانشگاه و ورود به بازار کار را در نظر می‌گیرند. فرانسه در طول دوران های مختلف تاریخی اسطوره‌ای دست نیافتنی برای افراد جویای علم بوده است. اغلب دانشجویان در بررسی‌های جدی شان برای پیدا کردن مقصد تحصیلی با فرانسه به عنوان یکی از ایده آل ترین کشورهای اروپایی برمی‌خورند.


 

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

کشوری که در کنار برآورده کردن نیازهای تحصیلی، از لحاظ امکانات اقامتی خیال شان را از هر بابت آسوده می کند. خیلی از کشورها سعی دارند تا با ارتقای نظام آموزشی و اختصاص بودجه های هنگفت امکاناتی در دانشگاهها فراهم کرده و با جذب نخبگان بین المللی جایگاهی علمی برای کشورشان دست و پا کنند. این امر مهم نه صرفاً به دلیل شهرت علمی بلکه از لحاظ جذب استعدادهای اهمیت دارد. پذیرش نخبگانی که می توانند زمینه ساز پیشرفت اقتصادی کشورها شوند

برتری مهاجرت به فرانسه با تحصیل

 فرانسه از جمله کشورهایی است که در این رقابت تنگاتنگ موفق بیرون آمده و سالانه متقاضیان فراوانی برای ادامه تحصیل دارد. تا جایی که حدود 23 درصد بودجه کل کشور را به پیشرفته سیستم آموزشی اختصاص داده و به یکی از رتبه های برتر جهانی تبدیل شده است. مهاجرت تحصیلی به فرانسه و اعزام دانشجو از ایران از دیرباز آغازگر روابط بین دو کشور بوده است.  فرانسه با دربرگیری ۸۲ دانشگاه دولتی، ۵ دانشگاه کاتولیک و تعدادی موسسات خصوصی یکی از پیشتازان جذب دانشجو در دنیاست. در این دانشگاه سه نوع مدرک لیسانس UG ، فوق لیسانس PG و دکتری PHD به دانشجویان اعطا می شود.
 یکی از بزرگ‌ترین انگیزه های افراد جویای تحصیل در فرانسه ، امکان دریافت اقامت و تابعیت فرانسه است. در حقیقت شرایط فوق‌العاده پذیرش ویزای شینگن، بدون نیاز به مدرک زبان با امکان تحصیل در کالج زبان فرانسه و همچنین تحصیلات رایگان برای دانشجویان بین المللی مزید بر علت شده است.  بنابراین دانشجویان شرایط تحصیل تحت اسپانسری دولت را به دست می‌آورند. تحصیل در اغلب دانشگاه های فرانسه رایگان است.

دلایل استقبال از دانشگاه های فرانسه

 یکی از دلایل بارز محبوبیت مهاجرت تحصیلی به فرانسه برای دانشجویان بین المللی، سبک زندگی جذاب در جامعه فرانسه، وجود دانشگاه های مختلف با تنوع رشته های متناسب با علایق افراد، استانداردهای آموزشی بالا، تسهیلات زندگی دانشجویی، امکان کار حین تحصیل و پس از پایان تحصیلات و در نهایت مقرون به صرفه بودن تحصیل و زندگی در این کشور است.


  
مهاجرت تحصیلی به فرانسه
 معمولا افراد در دوره ای از زندگی بنا به شرایط به این نتیجه می‌رسند که برای پیشرفت در کار و زندگی  مهاجرت کنند. اما موقعیت افراد جویای مهاجرت نسبت به هم خیلی متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان نسخه های مشترکی برای آنها پیچید. به هر حال فرانسه به دلیل آزادیهای مطلوب، شرایط ایده‌آل اجتماعی، اقتصادی و علمی، فرهنگ غنی یکی از کاندیدهای اصلی داوطلبان مهاجرت است. اما برای تصمیم قطعی در مورد شیوه مهاجرت عوامل زیادی را باید مورد بررسی قرار داد. به طور کلی امر مهاجرت با پیچیدگی‌ها و مراحل قانونی همراه است و ضرورت دارد برای پیدا کردن مناسب ترین مسیر مهاجرتی متناسب با شرایط خود و خانواده تان از یک موسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید. در این پروسه وکیل مهاجرتی در کنار شما قرار می‌گیرد و در روند مهاجرت از صفر تا صد و تا اسکان کامل شما در کشور مقصد، امور قانونی را به طور اصولی پیگیری می‌کند.
 در مرحله بعدی به کمک وکیل مراحل قانونی را با گرد آوری مدارک و اقدام برای درخواست ویزا پیگیری خواهد کرد.
 مهاجرت تحصیلی به فرانسه یا هر کشور دیگری نیاز به یک سری آگاهی‌های کلی در مورد مزایا و معایب انتخاب این روش دارد. پس برای اینکه بهترین مسیر را با توجه به شرایط و سوابق تحصیلی تان انتخاب کنید باید به کمک مشاور مهاجرتی جوانب امر را به دقت بسنجید. به عنوان نمونه مهاجرت کاری به فرانسه نیاز به داشتن شرایط سنی، سابقه کار تجاری، تمکن مالی و ارائه دعوت‌نامه دارد. ممکن است در پیگیری شخصی فرایند مهاجرت با چالشهایی مواجه شوید. در نتیجه نیاز به کمک افرادی برای نشان دادن مسیر  درست و دوری از قرار گرفتن در مسیرهای انحرافی خواهید داشت.

 
دوره زبان در فرانسه


یکی از متداولترین و محبوب ترین روشهای درخواست برای ویزای تحصیلی دوره زبان در فرانسه مهاجرت به اتکای دوره زبان فرانسه است. به بیان واضح تر در این شیوه متقاضیان بدون داشتن مدرک زبان، ویزای زبان فرانسه دریافت می کنند. سپس در این کشور دوره های خاص زبانی را گذرانده و با ارائه مدرک  وارد دانشگاه می شوند. دانشجویان با شرکت در این دوره ها ضمن تقویت مهارتهای زبانی و دریافت مدرک با فرهنگ غنی فرانسه آشنا می شوند. ضمنا به فرصت های تحصیلی پیش رو و شرایط مسیر شغلی و زندگی پس از آن دید بازتری پیدا می کنند.  این دوره های حرفه ای در دانشگاه ها و کالج های دولتی و خصوصی این کشور برگزار می شوند. دوره هایی از سطح مبتدی (A1) تا سطح پیشرفته (C2) که در قالب دو ترم 5/4 ماهه برگزار می شود. با توجه  به تجربیات آماری گذشته دانشجویان مهاجر توصیه می شود پیش از درخواست برای پذیرش ویزای دانشجویی یکساله، افراد در یکی از این دوره ها ثبت نام کنند. 
این دوره های یادگیری زبان فرانسه برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به فرانسه مزایای زیادی به همراه دارد. افراد تحت آموزش های اساتید فرانسوی زبان و در محیطی مرتبط با دانشجویان فرانسوی قرار می گیرند. در نتیجه زبان فرانسوی را با لهجه صحیح و بدون ریسک یادگیری نادرست آواها و تلفظ اصوات فرا می گیرند. یکی از مزایای بزرگ دیگر این دوره ها نبود محدودیت های زمانی است. دانشجویان هر زمانی در طول سال می توانند پذیرش دریافت کنند و بین 5/4 ماه تا دو سال دوره ای متناسب با شرایط خود را بگذراند. در این مسیر مشاوران امور مهاجرتی وبسایت  https://frand.fr/ راهنمایی های لازم را برای داشتن بهترین انتخاب با دانشجویان در میان می گذارند.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی