پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


رپرتاژ خبری راهنمای خرید بهترین چمدان مسافرتی

فکر کنید پس از چند ساعت پرواز، خسته و کم انرژی به مقصد برسید و موقع حمل چمدان ببینید چرخ چمدانتان خوب کار نمی‌کند و مجبورید به سختی وسایلتان را حمل کنید.

یا سایز چمدانتان به اندازه‌ای باشد که جوابگوی بسیاری از سفرهایتان نباشد و برای حمل کردن وسایلتان در پرواز خارجی و داخلی به مشکل بربخورید. تمام این مشکلات به دقت شما هنگام خرید چمدان برمی‌گردد.  

پس از خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار، داشتن چمدان مناسب و استاندارد برای سفر از مواردی است که تأثیر زیادی بر کیفیت سفر شما می‌‌گذارد.
چمدان‌ها یار همیشگی شما در سفر هستند که از شهری به شهر دیگر و از قاره‌ای به قاره دیگر همراهتان هستند. پس اهمیت و تأثیر آن بیشتر از چیزی است که فکر می‌کنید.
با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین نکات برای خرید یک چمدان مسافرتی مناسب آشنا شوید تا در چرخ چمدان هنگام خرید چمدان به دو نکته در خصوص چرخ چمدان باید توجه کنید. یکی سایز چرخ چمدان و یکی تعداد آن. ویژگی مهم چمدان‌های 4 چرخ این است که به راحتی به همه طرف حرکت می‌کنند و می‌چرخند، در حالی که چمدان‌های 2 چرخ فقط به سمت جلو و عقب حرکت می‌کنند. پس اگر چمدان 4 چرخ انتخاب کنید راحت‌تر می‌توانید آن را حرکت دهید.

سایز چرخ چمدان هم در میزان روان بودن چرخ‌ها و سرعت حمل آن تأثیرگذار است. ممکن است چمدان‌هایی که چرخ کوچکی دارند تحمل وزن بار شما را نداشته باشند و به سختی حرکت کنند.
پیشنهاد ما این است که هنگام خرید چمدان به کیفیت چرخ، سایز آن و تعداد آن توجه کنید و از روان بودن چرخ‌ها اطمینان حاصل کنید.

زیپ چمدان
کیفیت زیپ چمدان و قفل آن بسیار مهم است، چون امنیت وسایل شما را تعیین می‌کند. علاوه بر این، یادتان باشد که قسمت تحویل بار فرودگاه به هیچ عنوان چمدان‌هایی که درب و زیپ آنها خراب است را تحویل نمی‌گیرد و در صورت خراب بودن چمدانتان به مشکل برمی‌خورید!
زیپ‌ها دو نوع دارند؛ زنجیره ای و سیم پیچ. زیپ‌های زنجیره‌ای از دو ردیف دندانه به هم پیوسته تشکیل شده‌اند و از جنس فلز هستند. به همین خاطر مقاومت بالایی دارند و بهتر و قوی‌تر از زیپ‌های سیم پیچ هستند.

دسته چمدان
هنگام انتخاب چمدان، دسته چمدان را چند بار بالا و پایین بکشید تا از سالم بودن و راحت بودن آن مطمئن شوید.
علاوه بر این، به سایز دسته چمدان هم توجه کنید. دسته ساک و چمدان بهتر است بلند باشد چون حمل کردن چمدان‌های دسته کوتاه بسیار سخت است.

جنس و وزن چمدان

چمدان‌ها یا از جنس الیاف مصنوعی هستند و یا از جنس چرم، پلاستیک فشرده شده و برزنت. چمدان‌های برزرنتی کم وزن هستند اما ضد آب نیستند و در آب و هوای بارانی نمی‌توانید از آن استفاده کنید.
چمدان‌های تیتانیوم ـ پلاستیک نیز از جمله چمدان‌های بادوام هستند و از نظر وزن نیز مناسبند. چمدان‌های تیتانیومی به دلیل مقاومت بالای آنها جزو انتخاب‌های اول اکثر مسافران کثیرالسفر هستند و با نگهداری خوب تا 10 سال عمر می‌کنند.
اما بزرگ‌ترین مشکل این نوع چمدان‌ها را می‌توان خط و خش ناشی از حمل و نقل در طول سفر دانست، چون بدنه آنها زیاد در مقابل خط و خش مقاوم نیست.
چمدان‌هایی هم که از جنس پلاستیک سخت و فشرده هستند خاصیتی شبیه به چمدان‌های تیتانیومی دارند، با این تفاوت که استحکامشان کمتر و البته قیمتشان ارزان‌تر است. با این حال امکان شکستگی این چمدان‌ها زیاد است چون تحمل پلاستیک درحمل بار بسیار کمتر از فلز است.
به طور کلی جنس چمدان در وزن آن تأثیر زیادی می‌گذارد. به همین خاطر چمدان‌هایی که مقاوم‌تر هستند و از جنس سختند وزن بیشتری دارند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی