پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          10 آذر 1396 - 01 December 2017


خصوصیات معلم، به عنوان مدیر کلاس و مهمترین عنصر پیشرفت


خصوصیات معلم در کلاس های درس در قالب فرایند های پژوهشی همچون روایت پژوهی تأثیر معنا داری در پیشرفت تحصیلی دانـش آموزان دارد. معلمان باید توانایی ایجاد تعامل با دانـش آموزان را به صورت روزانه از طریقه های مختلفی چون روایت پژوهی داشته باشند. این امر موجب میشود دانـش آموزان با معلم خود در تبادل عقاید و اطلاعات مناسب و اثر بخش تلاش کنند.

علاوه بر تعادل میان معلم و شاگرد، خصوصیات سازماندهی،مشارکت، پیگیری، پیشرفت دانـش آموز، و درگیر کردن دانـش  آموز در فرایند یاد گیری به کمک روایت پژوهی از مهم ترین خصوصیات معلم در کلاس های درس است.
معلمان و مربیان باید به منظور ایجاد تعاملات کلاسی در کلاسهای درس برای تأثیر گذاری بر پیشرفت تحصیلی دانـش آموزان آمادگی گذراندن قسمت زیادی از وقت خود را در قالب روایت پژوهی داشته باشند. معلمان باید در تعاملات کلاسی ابتدا بر ارتقای فعالیت های بین فردی در کلاس های درس تأکید کنند، زیرا فعالیت های بین کلاس متعهد باشد، در فعالیت های کلاس درس مثل روایت پژوهی مشارکت کنند،و خود را جزئی از تجربة کل کلاس بدانند. باتوجه به فواید تعامل بین معلمان و دانـش آموزان، مطالعات نشان می دهند تعاملات کلاسی مطلوب موجب ایجاد جو دوستانه و ارتقای شخصیت اجتماعی در فعالیت های کلاسی و نیز تشویق مشارکت افراد در فعالیت های کلاسی چون روایت پژوهی می شوند. اگر در کلاس های درس تعاملات کلاسی به درستی صورت نپذیرند،  در میان دانـش آموزان حس انزوا و کناره گیری از کلاس ایجاد میشود.
سازماندهی فرایند تدریس
تدریس در قالب طراحی آموزشی و در چارچوب کلاس های درس بیش از کلاس های سنتی نیازمند سازماندهی است. پیت و کلارک در ارتباط با طراحی آمـوزشی معتقد اند معلمان کلاس درس باید موقعیت هایی را سازماندهی کنند که طی آن جنبه های متنوع یادگیری به منظور فراهم نمودن تجارب مفید برای هریک از دانـش آموزان در کلاس فراهم شود. یک معلم در سازماندهی کلاس های درس باید طراحی آمـوزشی و راهبرد های کلاسی را به گونه ای تدوین کند که موجبات تشویق تفکر انتقادی و مشارکت در فرایند یاد گیری را به همراه داشته باشد. اگر معلم بتواند طراحی آمـوزشی  و محتوی درس را سازماندهی کند تا نیاز های دانـش آموزان در کلاس تأمین شود، دانـش آموزان به راحتی میتوانند ماهیت واقعی تدریس و یاد گیری در کلاس ها و محیط درس را در قالب طراحی آمـوزشی درک کنند.
مشارکت معلم و دانـش آموزان
مشارکت هایی چون تکالیف مختلف و پیک نوروزی  زمینه های مساعد در تأمین اهداف فردی دانـش آموز را در کلاس های درس فراهم می آورد. درفراینده مشارکت در حل تکالیفی چون پیک نوروزی کلاس درس یک گروه درنظر گرفته می شود و معلم در در کلاس جزئی از آن گروه است.ایجاد محیطی که در آن مشارکت در میان دانـش آموزان ایجاد گردد امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. معلمانی که در کلاس های درس مشغول به تحصیل اند، اولویت پروژه های کلاسی خود را باید در فعالیت ها و تکالیف گروهی کلاس مثل پیک نوروزی قرار دهند تا زمینة مشارکت و تماس میان تمامی دانـش آموزان را فراهم کنند. وقتی دانـش آموزان فرصت هایی را برای به اشتراک گذاردن عقاید در میان سایر دانـش آموزان داشته باشند، زمینة درک محتوای درس را در دانـش آموزان فراهم می آورند.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

تگ ها رپرتاژ آگهی
موسسه پژوهش MBA
موسسه پژوهش مدیریت
ترجمه تخصصی دانشگاهی
مقاله نویسی ISI

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت