پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

غذاهای تایلندی

 
یکی از ویژگیهای و زیباییهای مسافرت به مقاصد جدید، آشنایی با فرهنگ مردم در کشورها مختلف ، سبک زندگی آنها و همینطور آشنایی با غذاهای متفاوت و محلی کشورهای مختلف است . غذاهای تایلندی و آشپزخانه تایلند یکی از معروف ترین غذاهای دنیا است که طرفداران مخصوص به خود را دارد . در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا رستوران های تایلندی وجود دارند که اغلب بسیار پر طرفدار هستند اما قطعاٌ طعم و مزه این غذاها در تایلند بسیار متفاوت تر از غذاهای تایلندی است که در نقاط  مختلف دنیا سرو میشود. غذاهای تایلندی دارای ویژگی های خاصی هستند و به دلیل همین ویژگیهاست که طعم و مزه آنها متفاوت میباشد و همینطور آداب غذاخوردن تایلندی ها نیز خاص بودن این غذاها را دو برابر کرده است . اگر شما نیز قصد سفر با تور تایلند را دارید ، بد نیست تا اطلاعات کلی در ارتباط با این غذاها داشته باشید تا ذز زمان سفر خود به تایلند بتوانید از خوردن آنها لذت ببرید.
 

ادویه ها و سس های تایلندی

یکی از ویژگیهای و اصلی ترین موادی که غذاهای تایلندی را از سایر غذاها متفاوت ساخته است ، ادویه های تایلندی و سس معروف تایلندی است . ادویه های تایلند بو و طعم بسیار متفاوتی به غذا میدهند و اگر قبلاٌ به تایلند سفر کرده باشید حتماٌ با بوی متفاوت غذاهای تایلندی که در تمام خیابان ها احساس میشود، آشنا هستید.این ادویهه ها حاوی مقدار زیادی سیر و انواع فلفل ها میباشد و به همین دلیل طعم تند غذاهای تایلندی مشهور است . سس تایلندی مخلوطی از طعم شیرین و تند دارد و جزو سس های بسیار معروف در تمام دنیا میباشد و در بسیاری از رستوران هایی که غذای تایلندی ندارند نیز میتوانید طعم سس تایلندی را امتحان کنید .
 

سوپ تایلندی

سوپ یکی از غذاهای بسیار مورد علاقه تایلندی ها است .تقریباٌ در تمام رستوران ها سوپ سرو میشود و به عنوان یک غذای کامل محسوب میگردد. سوپ های تایلندی بسیار متنوع هستمد و از مواد غذایی تازه تهیه میشوند. تایلندی ها در تهیه سوپها مواد را خیلی ریز نمی کنند و همچنین مواد غذایی رابه صورت نیمه پز مصرف میکنند تا ویتامین داخل غذا را حفظ کنند و همچنین از ادویه های مخصوص و سیر نیز برای مزه دار کردن آن استفاده میکنند.
 

نودل به سبک تایلندی

نودل نیز یکی از غذاهای تایلندی بسیار پرطرفدار است و در اغلب رستوران های تایلندی در منوی غذا قرار دارد .در برخی از رستوران ها نیز شما میتوانید ، نودل را با مخلفات مورد علاقه خود سفارش دهید و همینطور از سس های مخصوص برای مزه دار کردن آن استفاده کنید . امروزه نودل به عنوان یکی از غذاهای سریع و پر طرفدار در تمام دنیا مشهور است اما قطعاٌ مره نودل تایلندی با مخلفات و سس های تایلندی ، طعمی است که مدتها به خاطر خواهید داشت به خصوص اگر نودل را با چوب های مخصوص غذای تایلندی میل کنید.
 

برنج غذای اصلی تایلندی

مانند تمام کشورهای آسیایی ، بخش عمده و اصلی غذاهای تایلندی را برنج تشکیل میدهد و در کنار اغلب غذاهای تایلندی سرو میشود. برنج به صورت ساده و همینطور به صورت مخلوط یا سبزیجات و با ادویه جات مختلف سرو میشود .در بین انواع مختلف برنج تایلندی 2 نوغ آن بسیار پرطرفدار و مشهور است . یکی برنجی است که با ادویه کاری پخته میشود و یکی برنجی که با ادویه جات و سبزیجات تند تهیه میشود و به برنج سرخ شده مشهور است. اگر علاقمند به تست کردن طعم برنج سیاه میباشید نیز میتوانید در تایلند طعم متفاوت این نوع برنج را امتحان کنید.
 

غذاهای دریایی تایلندی

با توجه به اینکه تایلند کشوری است که از هر طرف به دریا منتهی میشود، غداهای دریایی بسیار متنوعی در منوی غذاهای تایلندی ارائه میشوند .در شهرهای ساحلی تایلند و همچنبن در شهر بانکوک تعداد زیادی رستوران ویژه غذاهای دریایی وجود دارند و میتوانید طعم غذاهای دریای تایلند را بچشید . میگو ، خرچنگ ، هشت پا و انواع ماهی ها با سبک ها مختلف و با استفاده از ادویه های مختلف و ویژه تایلندی در این رستوران ها طیخ میشوند و برای مشتریان سرو میشود. یکی دیگر از ویژگیهای غذاهای دریایی تایلندی طریقه طبخ آنها است که بیشتر به صورت آب پز و بخار پز پخته میشومد.
 

غذاهای خیابانی تایلندی

غذاهای خیابانی تایلند جزوی از فرهنگ تایلند است که جزو جاذبه های توریستی این کشور نیز محسوب میشوند . عجیب ترین غذاهای تایلندی را در بین غذاهای خیابانی تایلندی میتوانبد ببینید . در تمام خیابان های شهر و در نمام بازارهای این شهر دکه هایی که غذاهای خیابانی می فروشند به چشم میخورد و با توجه به اینکه تایلندی ها عادت دارند غذای خود را بیشتر بیرون از خانه صرف کنند ، اغلب از این غذاها استفاده میکنند .سبزیجات ، ماهی ، کباب های مخصوص و در نهایت انواع حشراتی که برای خوردن آماده شده اند در بین این غذا ها به چشم می خورند. برای توریست هایی که به تایلند سفر میکنند ، گشت و گذار در بین این رستوران های کوچک خیابانی و دیدن غذاهای متفاوت تایلندی بسیار جذاب است .
بدون شک سقر به تایلند برای شما سفری پر از خاطره خواهد بود . با ما  در آژانس هورامان گشت همسفر شوید و با استفاده از پکیج های تایلند ما اقامت در بهترین هتل های بانکوک را تجربه کنبد .


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها رپرتاژ خبری رپرتاژ آگهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی