پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          20 خرداد 1397 - 10 June 2018

شرایط و منابع کـنکور سراسری در مشـاوره تحصیلی تلفنی آی مشـاوره

مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری در آی مشـاوره
برای داشتن آینده شغلی بهتر با موفقیت در کـنکور سراسری لازم است از منابع کـنکور سراسری، کتاب های کمک آمـوزشی مناسب و آزمون های آزمایشی خوب، مشـاوره برنامه ریزی درسی و تست زنی در کـنکور سراسری و نحوه صحیح مطالعه دروس اطلاع کافی را داشته باشیم. با مدیریت زمان و برنامه ریزی صحیح می توان به بهترین نتایج دست یافت. با توجه به تفاوت افراد برای همه یک نسخه را نمیتوان پیچید و همه ما می دانیم که برنامه ریزی برای هر شخص به صورت مجزا و با توجه به توانایی ها و زمانی که برای مطالعه در طی روز اختصاص میدهد فرق دارد و فهم و انتقال این مهم بیش از همه از مشـاور تحصیلی مجرب ساخته است.

مشاوره تحصیلی تلفنی اولویت های برنامه ریزی کـنکور
برای الویت بندی کارها باید نها خود فرد مبنا قرار گیرد و با توجه به شرایط فعلی او برنامه چیده شود. به طور مثال اگر دانـش آموز سال چهارم دبیرستان هستید باید قطعا یکی از اولویت های اصلی تان مطالعه دروس سال چهارم برای آمادگی حضور در کلاس درس و امتحانات روزانه و یا هفتگی باشد و اگر فارغ التحصیل هستید باز هم باید دقیقا برنامه زمانی مطالعه تان را مشخص نمایید . در نظر داشته باشید که از خوتان توقع زیادی نداشته باشید که یک شبه تمام برنامه زندگیتان تغییر کند و طبق روال دلخواه پیش بروید زیرا زمان بر است.  





بهتر است همیشه از زمان حال خود بهترین استفاده را بکنید و توصیه ما به شما این است که با انگیزه و هدف مشخص برنامه ریزی کنید تا از زمان نهایت استفاده را ببرید . پس برخیزید و کاغذ و قلم را بردارید و با خود خلوت کنید و تمام هر آنچه باید در طول روز انجام دهید را یادداشت کنید. به طور مثال مشخص کنید برای فردا می خواهید درس شیمی را به مدت 3 ساعت مطالعه کنید . توجه داشته باشید که در این زمان بندی اگر دانـش آموز سال چهارم هستید، می بایست برنامه مدرسه تان هم درنظر بگیرید. زمان بندی را تنها خودتان می توانید انجام بدهید.

نحوه صحیح برنامه ریزی کـنکور
برای تنظیم برنامه خود حتما به ضرایب دروس و توانایی خودتان نیز توجه داشته باشید یعنی اگر ضریب درسی بیشتر است باید با توجه به توانایی هایتان در آن درس وقت بیشتری را به آن اختصاص دهید. پس از هرمرحله آزمون خود را بطور کامل ارزیابی کنید و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. آنگاه برای تقویت نقاط ضعف خود زمان بیشتری بگذارید و برای در تسلط ماندن در نقاط قوتان نیز برنامه ای مشخص کنید. با تعیین توانایی ها برای هر درس وقت مناسب را در نظر بگیرید و باز با توجه به تمام موارد الویت ها را در نظر بگیرید.

تاثیر معدل در کـنکور سراسری
میزان تاثیر معدل در کـنکور از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه داوطلبان است. در حال حاضر میزان تاثیر معدل در کـنکور به صورت مثبت اعلام شده است نه قطعی. تاثیر معدل در کـنکور بر اساس تراز داوطلبان می باشد. به عبارت دیگر برای ارتباط دادن نمرات نهایی دروس به نمرات کـنکور سراسری از واحدی به نام تراز استفاده می شود. یعنی نمرات امتحانات نهایی و درصد های کـنکور سراسری را طی فرآیندی به تراز تبدیل می کنند تا بتوانند نمره نهایی داوطلبان کـنکور را محاسبه و رتبه های کـنکور را مشخص کنند بنابراین نمره کتبی نهایی و رتبه کـنکور به تراز تبدیل خواهد شد. در ضمن منظور از سوابق تحصیلی در قانون تاثیر سوابق تحصیلی در کـنکور سراسری نمره هریک از دروس مرتبط می باشد.

نکات مهم برای شرکت در کـنکور سراسری
 اگر فردی دارای مدرک کـاردانی در رشته های علوم پزشـکی است و قصد ثبت نام و تحصیل مجدد و شرکت در کـنکور سراسری را دارد باید حتما تا آخر شهریور همان سال برای ورودی مهر و تا 30 بهمن برای ورودی بهمن، طرح نیروی انسانی خود را به اتمام برسانند.

 دانشجویانی که در دوره روزانه مشغول به تحصیل هستند و انصراف می دهند و مجددا در یک دوره روزانه از طریق کـنکور سراسری پذیرفته می شوند از پرداخت هزینه انصراف ( هزینه تحصیل رایگان ) معاف هستند. پس در صورتی که دانشجویان قصد انصراف دارند می توانند با مطالعه شرایط انصراف از دانشگاه روزانه شرایط لازم برای انصراف را بدانند و تصمیم گیری درست تری انجام دهند.

اگر فرد شرکت کننده در آزمون آقا است و قصد شرکت در کـنکور سراسری 97 را دارند باید از شرایط معافیـت تحصیلی مطلع باشند. اگر دانشجوی آقایی برای بار اول باشد که قصد انصراف دارد میتواند تا یک سال از معافیـت تحصیلی انصراف استفاده کند.



زمان و نحوه ثبت نام کـنکور سراسری
ثبت نام آزمون سراسری فقط به صورت اینترنتی و در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. برای ثبت نام باید مدارک مورد نیاز شرکت در آزمون را تهیه نمایید.

ثبت نام از تاریخ یکم تا هشتم بهمن ماه انجام می شود که در صورت هر گونه تغییر در این تاریخ سایت سازمان سنجش سریعا به داوطلبان اعلام خواهد کرد. قبل از ثبت نام لازم است مدارکی مانند عکس و اطلاعاتی همچون کد سوابق تحصیلی دیپلم و سوابق پیش دانشـگاهی خود را آماده کنید یا گروهی خود را تعیین کنید و پس از آن ثبت نام خود را شروع کنید. باز هم تاکید میکنیم که از مطالعه کامل و با دقت دفترچه غافل نشوید زیرا پشیمانی سودی ندارد. هر داوطلب اجازه دارد در 3 کـنکور ثبت نام و شرکت کند . داوطلب با توجه به رشته تحصیلی خود باید در یکی از رشته های ریاضی ، تجربی یا انسانی شرکت کند و در صورت دلخواه و داشتن شرایط لازم می تواند در یکی از رشته های شناور زبان یا هنر ثبت نام کند . البته در صورت تمایل می تواند در هر دو رشته شناور نیز ثبت نام کند . برای شرکت در کـنکور زبان و هنر باید کارت اعتبـاری جداگانه خریداری شود.

تاثیر سهمیه در کـنکور سراسری
سهمیه کـنکور سراسری شامل تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان است. سهمیه مناطق مربوط به محل زندگی و تحصیل داوطلبان است که برای تعیین سطح زندگی و رفاه داوطلب در نظر گرفته می شود و از محروم تا مرفه دسته بندی می شود. خانواده هایی که در آن پدر خانواده شهید یا جانباز و یا ایثارگر باشد نیز از سهمیه ای مشخص در کـنکور برخوردار هستند. برای مطالعه کاملتر در مورد سهمیه ها مقاله ای که تحت عنوان تاثیر سهمیه در کـنکور سراسری است را مطالعه بفرمایید.

 

تگ ها رپرتاژ خبری رپرتاژ آگهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی