پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          07 شهریور 1397 - 29 August 2018

ثبت نام کنکور سراسری یا تکمـیل ظرفیت کنکور سراسری!؟
ثبت نام کنکور سراسری یا تکـمیل ظرفیت کنکور سراسری ! این یکی از سوالاتی است که داوطلبان پس از انتخاب رشته ای ناموفق از خود می پرسند.برای دریافت اطلاعات در این زمینه با ادامه این مقاله با ما همراه باشید
پس از ثبت نام کنکور و با گذر از مرحله حساس انتخاب رشته کنکوری ها مضطرب و نگران، منتظر دریافت اعلام نتایج کنـکور سراسری 97 می باشند. با مشخص شدن نتایج کنـکور داوطلبانی که پذیرفته شده اند با ارائه مدارک مورد نیاز به دانشگاه، تحصیلات خود را آغاز می نمایند، اما داوطلبانی که به دلیل عدم تلاش، استرس جلسه کنکور و یا به هر دلیل دیگری رتبه مناسب را کسب نکرده و در انتخاب رشته شرکت ننموده اند و یا در هیچ یک از کد رشته های خود پذیرفته نشده اند ممکن است در شرایط روحی نامناسبی قرار بگیرند و موفق نشدن خود را به عنوان یک شکست جدی تلقی کنند، لازم است بگوییم که موفق نشدن در کنکور به معنای شکست یا پایان زندگی نیست به هر حال کنکور به پایان رسیده است و باید به فکر راه حل برای موفیقت بود، اگر جز این دسته از داوطلبان هستید و می خواهید بدانید که آیا می توان در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری که به عنوان شانس مجدد برای داوطلبان شناخته شده شرکت نمود و یا باید خود را برای کنکور سال آینده آماده کرد، هستید؟ مطالعه این مقاله به شما در این زمینه بسیار کمک خواهد نمود.
ثبت نام کنکور سراسری یا تکـمیل ظرفیت کنکور سراسری!؟
پس از ثبت نام کنکور و با شروع ایام کنکور خبری مبنی بر عدم وجود تکـمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 منتشر گردید که باعث نگرانی تعداد زیادی از داوطلبان شده است که موفق به کسب رتبه قابل نشده اند. در باب این موضوع باید بگوییم که این خبر موثق نمی باشد و هنوز خبر قطعی آن از طریق سازمان سنجش اعلام نشده است. ممکن است این سوال برای داوطلبانی که رتبه قابل قبول کسب نکرده اند مطرح شود که آیا خود را برای کنکور سال آینده آماده کنند و یا در انتخاب رشته تکـمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت نمایند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کمی صبر کنید  دفترچه انتخاب رشته تکـمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 منتشر شود اگر رشته های ارائه شده مورد علاقه شما باشد در انتخاب رشته تکـمیل ظرفیت شرکت نمایید. اما اگر به هیچ یک از رشته محل ها علاقه ای نداشتید پیشنهاد می کنیم که در انتخاب رشته شرکت نکنید به دلیل اینکه اگر در آن پذیرفته شوید، اما اقدام به ثبت نام در دانشگاه نکنید یک سال از شرکت در کنکور سراسری محروم خواهد شد و امکان شرکت مجدد در کنکور را نخواهید داشت مگر اینکه در دوره های غیر روزانه شرکت نمایید. تکـمیل ظرفیت کنکور سراسری، فرصت طلایی برای داوطلبانی است که در انتخاب رشته شرکت نکرده اند و یا بعد از پذیرفته شدن علاقه چندانی به تحصیل در رشته پذیرفته شده ندارند، این افراد می توانند شانس مجددی برای قبولی در رشته محل مورد علاقه داشته باشند. چنانچه در این مرحله نیز پذیرفته نشدید و یا رشته مورد علاقه شما در دفترچه تکـمیل ظرفیت ارائه نشد می توانید با تلاش و پشتکار بیشتر خود را برای کنکور 98  آماده کنید. تیم تخصصی ایران مشـاوره برای داوطلبانی که می خواهند در رشته محل های پرمتقاضی پذیرفته شوند از ابتدای امر ثبت نام کنکور سراسری ، برنامه ریزی کنکور و معرفی منابع کنکور برنامه ویژه ای در نظر دارد.
 
زمان تکـمیل ظرفیت کنکور سراسری 97
همانطور که گفته شد ممکن است تکمیل ظرفیت کنکور امسال انجام نشود بنابراین زمان تکـمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 مشخص نمی باشد. چنانچه زمان دقیقی برای آن مشخص شود از طریق کانال تلگرام کنکور  و  کانال تلگرام انتخاب رشته اطلاع رسانی خواهیم نمود.
 
نحوه ثبت نام تکـمیل ظرفیت کنکور سراسری
با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج کنـکور سراسری مشخص می شود که ظرفیت چه رشته محل هایی تکمیل نشده بنابراین اعلام نیاز دانشگاه ها برای تکـمیل ظرفیت رشته های خود توسط سازمان سنجش و آموزش کشور، به اواخر مهر و و اوایل آبان موکول می شود، بنابراین افرادی که در تکـمیل ظرفیت پذیرفته می شوند دانشجوی ورودی بهمن خواهند بود. پس از انتشار دفترچه تکـمیل ظرفیت کنکور سراسری هر داوطلب حق انتخاب 50 رشته محل را دارد که می بایست بر اساس اولویت و علاقه این لیست را تکمیل کند. اما باید توجه داشته باشید که به دلیل حساسیت تکـمیل ظرفیت حتما با دقت انتخاب رشته کنید تا احتمال قبولی شما افزایش یابد. در صورت تمایل می توانید برای انتخاب رشته در تکـمیل ظرفیت کنکور سراسری از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشـاوره کمک بگیرید.

تگ ها رپرتاژ خبری رپرتاژ آگهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی