پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          13 شهریور 1398 - 04 September 2019



وضع قوانین برای ارزهای دیجیتال و بیت کوین در آستانه راه
در روزهایی که سپری شده است بیت کوین از دو جهت مورد بررسی قرار گرفته است و از این رو مورد توجه قرار گرفته است : 
1-نحوه پرداخت 2-حریم خصوصی
این روزها در تیترها و خبرها و مقالات برتر تمام مجلات و روزنـامه ها همواره مقالاتی در خصوص بیت کوین ارزهای دیجیتال و بلاک چین را مشاهده می کنیم .... این شهرت به یکباره از نیمه دوم سال 2017 به وجود آمد و کماکان در حال گسترش است .
به موجب رشد قیمتی بیت کوین و سایر آلت کوین ها در اواخر سال 2017 میلادی توجه بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی به این سو جلب گردید و هر کسی آن را چه به جهت استفاده و کاربرد و چه به جهت سرمایه گذاری مورد بررسی قرار داد .
اما پشت پرده بیت کوین تکنولوژی بلاک چین مطرح است . بلاک چین که کاربرد آن با بیت کوین مطرح شد امروز در حال گسترش در کلیه ی شاخه های تکنولوژی و نعت است . 
برخی دانشگاه های دنیا نیز با ایجاد رشته های مربوط به بلاک چین و ارزهای دیجیتال سعی در آموزش افراد در این حوزه و توسعه بیش از پیش آن دارند . همچنین اتاق فکرهایی در سراسر دنیا شکل گرفت تا با بهره گیری از بلاک چین نظارت امن تری بر فعالیت های مختلف صورت گیرد . بلاک چین می تواند بر ردیابی و رهگیری و کنترل و نظارت بر هر شاخه و هر صنعتی نقش ایفا کند .
حذف نهادهای ناظر متمرکز و محول کردن این وظیفه به سایر افراد بی طرف و تمرکز زدایی یا به عبارتی غیرمتمرکز کردن فعالیت ها می تواند به کاهش خطا و کاهش فساد کنترل کند . 
امروز گفته می شود که در آستانه انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم و این بار این انقلاب پس از عصر ارتباطات نظام مالی و پولی و حذف  نهادهای ناظر را هدف قرار داده است . بیت کوین سعی در حفظ حریم خصوصی افراد کاهش هزینه های انتقال و بالا بردن سرعت انتقال نقدینگی دارد که پایه ریز نسل جدید ارزها شده است . همواره در مقابل تکنولوژی ها و علوم جدید مقاومت هایی صورت می گیرد اما سرانجام شاهد پیروزی نوآوری هستیم . همان طور که چندی پیش سیستم های حمل و نقل هوشمند جدید سیستم منسوخ شده تاکسیرانی را تحت شعاع قرار داد . 
در روزهایی به سر می بریم که بحث داغ تحریم ها مطرح هست و از گوشه کنار می شنویم که صحبت اسفتاده از ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم ها مطرح می شود . همچنین لایحه ای در این خصوص تحویل مجلس شده که تا چندی دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت و امیدواریم کارشـناسان حرفه ای به بهترین نحو از این فرصت به وجود امده بهره ببرند .
نظرسنجی های جهانی نتایجی را ارائه می دهند که همواره علاقه به تکنولوژی بلاک چین در حال افزایش است و هر روز بر تعداد شرکت هایی که از این تکنولوژی بهره می برند و آن را کاربردی می کنند افزوده می گردد و این نوید آینده ای روشن را در این زمینه می دهد .
نظرسنجی هایی نیز در بین دانشجویان دانشگاه ها صورت گرفته که نشان از علاقه مندی آن ها به بلاک چین دارد . هرچند دولت هایی نظیر کانادا سعی در تنظیم مقررات سخت گیرانه ای در این مبحث دارند اما دولت هایی نظیر ونزوئلا نیز از رمزارز مختص به خود بهره می برند . البته ناگفته نماند که بازارهای مالی همواره با اخبار مثبت و منفی دست خوش تغییر و تحول می شوند . شاید در کوتاه مدت با نوساناتی روبرو باشیم اما در بلندمدت اهداف بالایی را خواهیم دید . 
البته نگرانی نهادهای ناظر بی جهت نیست کاربردی شدن بیت کوین و افزایش تعداد کابران بیت کوین از قدرت نظارت ان ها می کاهد و آن ها نخواهند توانست که تراکنش ها و نقل و انتقالات آن ها را براحتی پی گیری کنند . در خصوص قوانین پیش نویس هایی تهیه شده است اما هنوز سردرگمی در کلیه نهادها و کلیت قوانین وجود دارد که منتشر شدن قوانین را به تاخیر انداخته است و کانادا اعلام کرده که این قوانین را در اواخر سال 2019 منتشر خواهد کرد . البته سیاست های پشت پرده ای نیز وجود دارد . آلمان چندی پیش اعلام کرد کلیه کسانی که از ارزهای دیجیتال و بیت کوین بهره می برند معاف از مالیات هستند و این نشان دهنده عزم آن ها برای توسعه ارزهای دیجیتال و بیت کوین است .
بلاک چین و بیت کوین معضل هایی را نیز ایجاد کرده اند . بالا رفتن قیمت سخت افزارهای مربوط به مایننینگ و استخراج و افزایش مصرف برق مشکلاتی است که به وجود آمده است . بیت کوین اکنون در قیمت زیر ده هزار دلار معامله می شود . اما محاسبات نشان می دهد که استخراج هر بیت کوین اکنون هزینه ای معادل بیست و چهار هزار دلار دارد و این خود نشانه ای است که کسانی که در این حوزه فعال هستند امید به قیمت های بسیار بالاتری برای بیت کوین دارند . 
برخی کشورها نظیر مالت و سویس مناطق آزادی برای ارزهای دیجیتال به وجود آورده اند تا بتوانند پیشگام این حوزه باشند و یک سیستم مالی و پولی جدید را بنیان گذاری کنند . آن ها با وضع قوانین بسیار ساده و حمایت های مختلف و معافـیت های مالیاتی سعی در توسعه این امر دارند . این امر کمک کننده بهبود فضای رقابتی است و شرکت های در فضای آزادتری رقابت می کنند .
سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ریسک هایی را نیز در پی دارد . نوسانات قیمتی شدید برای تازه واردان بسیار سخت است از این رو استیبل کوین ها یا ارزهای دیجیتال با ثباتی نظیر تتر و دای و دلارحقیقی شکل گرفتند تا این ریسک ها را کاهش دهند .
همچنین شرکت هایی نیز برای جذب سرمایه به سمت فروش ارز دیجیتال خود یا توکن ها و سهام های دیجیتال حرکت کردند . شرکت تلگرام در پیش فروش خصوصی گرام حدود دو میلیون دلار سرمایه جذب کرد که در تاریخ ارزهای دیجیتال و آی سی او ها بی سابقه بود .
شاید در آینده بازارهای مالی نظیر بـورس ها نیز تحت از این سو تحت شعاع قرار بگیرند و ساز و کاری جدید شکل بگیرد .
 

تگ ها رپرتاژ خبری رپرتاژ آگهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی