پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          25 شهریور 1398 - 16 September 2019

شرایط و منابع کنکور کارشنـاسی ارشد سراسری و آزاد

آی مشـاوره با ارائه مشـاوره تحصیلی تلفنی مشاوره کارشناسی ارشد قصد دارد مشکلات و دغدغه هایی که دانشجویان در مقاطع مختلف با آن مواجه هستند را به حداقل برساند.

شرایط و منابع کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد
هر سال در اردیبهشت داوطلبان زیادی در کنکور کارشنـاسی ارشد با هم رقابت میکنند تا بتوانند در رشته های مختلف در دانشگاه ها به تحصیب بپردازند. همه ی کسانی که دانشجو یا فارغ التحصیلان مقطع کارشنـاسی باشند می توانند با برخورداری از شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز در آزمون کارشنـاسی ارشد شرکت کنند. 

شرایط عمومی 

اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان
انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات
عدم احراز دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها
عدم احراز فساد اخلاقی
عدم ارتکاب به اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال



شرایط اختصاصی 

دانشجویان دوره کارشنـاسی ارشد و دوره دکـتری، حق ثبت نام در آزمون کارشنـاسی ارشد را ندارند مگر اینکه انصراف دهند. 
دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشـکی، قبل از اینکه بخواهند ثبت نام کنند باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشـکی، وضعیت خود را مشخص کنند.
دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های دبیری قبل از ثبت نام باید موافقت وزارت آمـوزش و پرورش را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت کنند و آن را نگه دارند تا موقع قبولی در دانشگاه ارائه کنند.
شاغلین وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی هم باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی مبنی بر ادامه تحصیل را دریافت کنند و پیش خودشان نگه دارند.
پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی کارشنـاسی ارشد حتی در صورت عدم ثبت نام یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام و شرکت در کنـکور ارشد سال جاری به منظور انتخاب رشته محل های دوره روزانه نخواهند بود.
پذیرفته شدگان نهایی رشته های تحصیلی دوره شبانه، نیمه حضوری، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، بین الملل و دوره مجازی در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولی و یا انصراف از آن با رعایت سایر شرایط و ضوابط می توانند در آزمون کارشنـاسی ارشد ثبت نام و شرکت نمایند. 
دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشنـاسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ 31 شهریور 86 به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتی که معدل آنان کم تر از 12 باشد حق ثبت نام و شرکت در آزمـون ارشد را ندارند.
پذیرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره کارشنـاسی ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محلی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در صورت نیاز تعیین می کند به خدمت اشتغال ورزند.

منابع کنکور کارشنـاسی ارشد سراسری و آزاد
استفاده از منابع مفید و مناسب با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قادر است داوطلبان را به سمت قبولی در رشته ی دلخواه سوق دهد. به علت ترکیب شدن ثبت نام کارشنـاسی ارشد سراسری و ثبت نام کارشنـاسی ارشد دانشگاه آزاد، منابع کارشنـاسی ارشد متقاضیان رشته های تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد هم مانند هم شده است که این روزها خیلی از داوطلبان کنکور کارشنـاسی ارشد در پی یافتن منابع مناسب هستند.
شما هم به خوبی میدانید که برای قبولی در کنـکور ارشد درس خواندن به تنهایی جوابگو نیست و اینکه از چه منابعی مطالعه میکنید هم بسیار حائز اهمیت است. این منابع با توجه به نوع رشته و گرایش متفاوت است. در کنار داشتن یک برنامه مناسب، درک و شناخت منابع بسیار مهم است.



بهترین منابع کنکور کارشنـاسی ارشد

بر اساس دفترچه ثبت نام کارشنـاسی ارشد رشته های مختلف مربوط به این مقطع در هر پنج گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسـی، کشاورزی، هنر و دامپزشـکی موجود است و داوطلبان بر اساس علاقه خود رشته مورد نظرشان را انتخاب میکنند و بعد از ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه کارشنـاسی ارشد، میتوانند در آزمون شرکت کنند. هر رشته از یکسری گرایش تشکیل شده است که کد ضریب های مختلفی دارد. آن دسته از گرایش هایی که ضرایب درس ها در آن مشابه است در یک کد ضریب قرار میگیرند و منابع مشترکی هم دارند. 

ثبت نام کارشنـاسی ارشد
بعد از اینکه شرایط مورد نظر احراز شد و منابع مفید هم مطالعه شد لازم است ثبت نامی هم صورت گیرد تا داوطلبان بتوانند وارد عرصه رقابت شوند. برای شرکت در کنکور کارشنـاسی ارشد آخر آذرماه هر سال ثبت نام صورت می گیرد و در اردیبهشت ماه کنـکور ارشد برگزار می شود. پس داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه سراسری روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی، پیام نور و آزاد را در مقطع کارشنـاسی ارشد دارند باید با ورود به سازمان سنجش فرم ثبت نام کنـکور ارشد را تهیه و اطلاعات خودر را وارد کنند. داوطلبانی که در کنکور کارشنـاسی ارشد ثبت نام می کنند به عنوان داوطلب متقاضی دانشگاه آزاد اسلامی هم حساب می شوند و حق شرکت در انتخاب رشته کارشنـاسی ارشد دانشگاه آزاد را خواهند داشت.

اعلام نتایج کارشنـاسی ارشد

هر سال در ابتدای اردیبهشت ماه نتایـج کنکور کارشنـاسی ارشد اعلام می شود که طبق روال هر سال، در روز اول آزمون رشته های شناور و در روز دوم آزمون رشته های اصلی برگزار می شود و نتایـج کنکور کارشنـاسی ارشد حدود یک ماه بعد از برگزاری آزمون، در نیمه دوم خرداد ماه اعلام خواهد شد و درسایت سازمان سنجش کارنامه و درصد های هر دروس به همراه رتبه و نمره کل منتشر خواهد شد. پس از اعلام نتایج طبق لیست رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشنـاسی ارشد سراسری و آزاد منتشر خواهد شد.



برای اینکه بدون شرکت در آزمون وارد دانشگاه شوید به دو صورت می توانید اقدام کنید. یکی اینکه استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشنـاسی در صورتی که شرایطی مندرج در قسمت استعدادهای درخشان دفترچه انتخاب رشته را دارا باشند، می توانند اقدام به ثبت نام کارشنـاسی ارشد بـدون کنکور کنند. همچنین برخی از دانشگاه های آزاد و پیام نور اقدام به پذیرفتن دانشجو در مقطع ارشد برخی از رشته ها کرده اند.


تگ ها رپرتاژ خبری رپرتاژ آگهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی