پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          06 آبان 1398 - 28 October 2019

گردش در ایران با کمترین هزینه

یکی از اصلی‌ترین تفریحات ما ایرانی‌ها سفر کردن است و از برنامه ریزی کردن برای سفر لذت می‌بریم. اما یکی از دلایلی که مردم را از سفر منصرف می‌کند بحث مالی آن است. بسیاری بر این باورند که سفر در هر حالتی سخت و پر هزینه است اما باید گفت که این نظریه درست نیست. برای سفر می توان خیلی کارها انجام داد تا هزینه را کاهش داد. کافی است از یک سری قوانین برای گردش و سفر خود پروی کنید تا بتوانید در میزان هزینه مصرفی در سفر صرفه جویی کنید.
 برای سفرهای ارزان‌تر باید ابتدا مقصدی را انتخاب کنید که با بودجه شما همخوانی داشته باشد. بنابراین اولین قدم انتخاب مقصد مناسب است. 

وسیله حمل و نقل:

بسیاری از مردم بر این باورند که هواپیما وسیله‌ای پرخرج برای سفر است. اما برای رسیدن به این نتیجه گیری باید کمی تامل کرد. بسیاری از مقصدها بار ترافیکی بسیاری دارند و اگر قرار باشد که با ماشین شخصی خود برای صرفه جویی در هزینه به سفر برویم اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ایم. 
هواپیما معمولا راحت‌ترین و سریع‌ترین وسیله حمل و نقل است، اما باید این نکته را در نظر گرفت که این وسیله از باقی وسایل حمل و نقل گران‌تر است و برای داشتن سفری ارزان باید هواپیما را کنار گذاشت.
قطار گزینه بعدی است. قیمت بلیط‌های شهرهای مختلف متفاوت است و همچنین با نوع واگن آن نیز قیمت بالا و پایین می‌شود. اگر به دنبال صرفه جویی در میزان هزینه هستید آن قطاری را انتخاب کنید که به صرفه‌تر است.
اما می‌ماند اتوبوس و تاکسی‌های بین شهری که از نظر هزینه از قطار و هوایپما ارزانتر هستند. سفر با اتوبوس شاید سخت باشد اما انواع اتوبوس‌هایی  VIPدر حال حاضر وجود دارند و نشستن بر روی صندلی آنها دیگر مثل سابق سخت و با انتخاب آنها در هزینه سفر صرفه جویی خواهید کرد. در مورد تاکسی‌های بین شهری نیز اگر به دنبال لذت بردن از جاده‌های مسیر هستید حتما این گزینه را انتخاب کنید که در هزینه هم صرفه جویی کرده باشید.

اقامت در سفر:

بسیاری از افراد برای پیدا کردن محلی برای ماندن در سفر دچار مشکل هستند. معمولا هتل‌ها در نظر همه برای سفر مناسب است. اما می‌توان خانه‌های محلی را به عنوان کم هزینه‌ترین اقامتگاه‌ها دانست. 
شمال کشور به دلیل وجود گردشگر بسیار اقامتگاه‌های بسیاری دارد اما در کنار این اقامتگاه‌ها ویلا متل قو و ویلا چالوس بیشترین محبوبیت را دارد. اما اجاره ویلا ارزان شمال و برخی شهرهای پر مسافر مانند بابلسر بیشترین کمک را برای کاهش هزینه می‌کنند. گرفتن ارزانترین ویلا بابلسر باعث می‌شود تا پول بیشتری برای ادامه سفر و انجام کارهای بیشتر در جیب خود ذخیره کنید.
با اجاره ویلا همچنین می‌توانید به وضع اقتصادی مردم محلی نیز کمک کنید و در رونق اقتصاد آن منطقه سهیم باشید.
بسیاری از خانواده‌ها این دغدغه را دراند که اگر با تور سفر نکنند جایی برای اقامت نخواهند داشت. این فکر را دور اندازید و باور داشته باشید که در تمام شهرهای ایران جایی غیر از هتل برای اقامت وجود دارد. 

هزینه خوراک

یکی دیگر از بحث‌های پرخرج سفر خورد و خوراک است. بهتر است در سفر از رفتن به رستوران‌هایی گران پرهیز کنید. برای اینکه تجربه خوبی از سفر داشته باشید از غذاهای محلی و رستوران های کوچک محلی استفاده کنید. 



تگ ها رپرتاژ خبری رپرتاژ آگهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی