پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / تحصیل در خارج          26 امرداد 1398 - 17 August 2019

تحصیل در آلمان – قوانین جدید سال ۲۰۱۹

شاید تغییرات جدید مهاجرت به آلمان و همچنین قوانین سال ۲۰۱۹ برای تحصیل در آلمان باعث شده باشند که متقاضیان مهاجرت به این کشور با مشکلاتی از قبیل اخذ وقت سفارت آلمان، رسیدن به سطح مورد نظر زبان آلمانی، ثبت نام در آزمون گوته و گرفتن وقت تایید مدارک سفارت آلمان مواجه باشند، اما با این حال تحصیل آلمان همچنان هوادارن خاص خود را دارد که در این مسیر گام بر می دارند و بدون شک به هدف خود نیز خواهند رسید.
 
از جمله قوانین جدید تحصیل در آلمان ۲۰۱۹ موارد زیر هستند که هر کدام را به تفکیک مورد بررسی قرار خواهیم داد:
1. مدرک زبان تحصیل در المان ۲۰۱۹
2. وقت سفارت آلمان در سال ۲۰۱۹
3. ویزای پیوست به فرد مستحق حفاظت حمایتی آلمان
4. اخذ ویزا کار آلمان برای افراد خارج از اتحادیه اروپا
 

۱- مدرک زبان تحصیل در آلمان ۲۰۱۹

تغییر شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیـرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان از جمله مواردی است که در سال ۲۰۱۹ تاثیر زیادی در روند مهاجرت تحصیلی داشته است، به عنوان نمونه تا پایان سال ۲۰۱۸ مدرک زبان آلمانی مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در سطح B1 قابل قبول بوده است اما در حال حاضر بسیاری از دانشگاه ها اجباری کردن مدرک زبان B2 آلمانی را برای تحصیل در آلمان در دستور کار قرار داده اند.
شاید اولین و مهم‌ترین موردی که پیش از انتخاب آلمان به‌عنوان مقصد برای ادامه تحصیل باید مدنظر داشت، انتخاب زبان رشته‌ی تحصیلی در آلمان است. در دانشگاه‌های مختلف آلمان و برای مقاطع مختلف تحصیلی دروس به دو زبان آلمانی(زبان غالب) و انگلیسی به‌عنوان زبان دوم ارائه می‌شود. هرچند که امکان تحصیل در همه‌ی رشته‌ها به زبان آلمانی وجود دارد اما رشته‌های محدودتری به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. ضمن آنکه ادامه تحصیل در برخی رشته‌ها به زبان انگلیسی مشمول پرداخت هزینه تحصیل آلمان خواهد شد.
امکان اخذ مدرک زبان آلمانی در ایران از موسسه فرهنگی آلمان در تهران(گوته) و همچنین مرکز فرهنگی اتریش (OKF) امکان‌پذیر است.
همچنین بسیاری از دانشگاه‌های آلمان نیاز به مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ دانشـگاهی و یا تافل اینترنتی ۸۵ به بالا می‌باشند. هر چند که برای رشته‌های مختلف این حد نمره زبانی متفاوت است.
 

۲- وقت سفارت آلمان ۲۰۱۹

همچنین تغییر قانون اخذ وقت سفارت آلمان برای پیوست (وقت سفارت برای پیوستن به همسر از ایران) نیز در سال ۲۰۱۹ به این شکل شده است که فردی که در ایران حضور دارد باید وقت سفارت خود را از نوع فرد اصلی درخواست دهد، به بیانی دیگر اگر همسر شخص در آلمان ویزای تحصیلی گرفته است یا اقامت تحصیلی دارد، ایشان از ایران باید وقت سفارت دانشجویی درخواست دهد که در نیمه اول سال ۲۰۱۹ سیستم وقت دهی سفارت آلمان بازه زمانی بیش از دوازده ماه (حدود شانزده ماه) را برای وقت دهی در نظر می گیرد.
 

۳- ویزای پیوست به فرد مستحق حفاظت حمایتی آلمان

قانون دیگری که در تاریخ ۱۷ مارس سال ۲۰۱۶ به اجرا در آمد اما در بین هم وطنان عزیزمان اخیرا مورد توجه قرار گرفته، این است که اگر فرد پناهجو در آلمان گواهی سازمان فدرال مهاجرت و پناهجویان آلمان (BAMF) را دارد و در گواهی مذکور استحقاق (Subsidiar Schutzberechtigt) او برای دریافت حمایت ذکر شده است، می تواند برای فرزندان مجرد زیر ۱۸ سال درخواست ویزای پیوست به فرد مستحق حفاطت حمایتی آلمان کند. همچنین شرایط ویزای پیوست به فرد مستحق حفاظت حمایتی آلمان این اجازه را به والدین فرزندان زیر ۱۸ سال که در آلمان پناهنده شده اند می دهد که از کشور مبدا درخواست ویزا بدهند.

اطلاعات بیشتر : ویزای همراه آلمان

۴- اخذ ویزا کار آلمان برای افراد خارج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹

قوانین سال ۲۰۱۹ در رابطه با ویزای کار نیروهای متخصص خارج از اتحادیه اروپا دستخوش تغییراتی شده است که می تواند فرصت های خوبی را برای افراد متقاضی دریافت ویزای کار آلمان (ویزای بلوکارت آلمان) فراهم آورد. بر اساس نیاز به نیروی کار در کشور آلمان و بر مبنای این قانون، افراد متخصصی که قصد مهاجرت کاری به آلمان دارند می توانند ضمن فراهم آوردن شرایط مورد نیاز برای ویزای کاری آلمان (سابقه کار، نمره زبان و …) برای این نوع ویزا اقدام کنند. البته باید توجه داشت که احتمال موفقیت برای اخذ ویزای کار آلمان چندان بالا نیست و باید مسیر طولانی و ریسک انگیزی را پشت سر گذاشت.
 
در نهایت موارد فوق از جمله قوانینی بود که در رابطه با کشور آلمان تغییر کرده است که می توانند مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در آلمان باشد، لذا موسسه دانش گستر کوه نور این افتخار را دارد که بتواند با سال ها تجربه و تخصص در کنار شما باشد.
 

هزینه تحصیل آلمان


چرا تحصیل در آلمان را انتخاب کنیم؟

تحصیل در آلمان به خاطر متقاضیان بسیاری که دارد به طور معمول دارای هزینه‌های متوسطی برای زندگی می‌باشد. کشور آلمان از نظر صنعتی در بالاترین ردیف قرار دارد. این دلیل بسیاری بزرگی برای ادامه تحصیل آلمان و همینطور بهره بردن از مزایایی است که شخص با تحصیل می‌تواند آن را دریافت نماید.
 

هزینه تحصیل در آلمان ۲۰۱۹

هزینه تحصیل در المان به مانند سایر کشورهای اروپایی در محدوده‌ی متوسطی برای دانشجویان کاملاً تعریف‌شده است.
هزینه تحصیل در آلمان : تقریبا ۸۰۰ یورو در ماه
که شامل هزینه‌های خورد و خوراک، مسکن و رفت‌وآمد خواهد بود.
بخشی از این هزینه‌ها شامل مسکن و یا خوابگاه و تغذیه است، با توجه به شهری که می‌خواهید در آن سکنی داشته باشید متغیر است .مثلا برای مسکن بطورمیانگین، در ماه باید بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو و برای خوابگاه‌های دولتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو و خوابگاه‌های خصوصی دانشجویی ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو هزینه کنید.
همان‌طور که ذکر شد سهم عمده هزینه‌های زندگی و تحصیل المان، هزینه مسکن است که البته برای شهرهای مختلف آلمان متفاوت است و به‌صورت کلی برای شهرهای بزرگ‌تر گران‌تر است. ضمن اینکه دانشجویان در آلمان می‌توانند از خانه‌های مشترک دانشجویی که به WG مشهور هستند استفاده نمایند که مقرون‌به‌صرفه تر هستند.
لازم به ذکر است که برخی دانشگاه‌های آلمان هزینه‌های ثبت‌نام اولیه‌ای را برای هر ترم از دانشجویان به‌عنوان Ticket Semester دریافت می‌کنند که این هزینه در کنار اینکه جهت ثبت‌نام و روند اداری دانشگاه در نظر گرفته‌شده است با استفاده از کارت دانشجویی که از این طریق در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، امکان استفاده از بسیاری از خدمات حمل‌ونقل عمومی در همان ایالت آلمان برای دانشجو به‌صورت رایگان فراهم می‌گردد.
 

 
هزینه تحصیل آلمان
 
هزینه زندگی در آلمان ۲۰۱۹
فرد دانشجو می‌تواند در کنار تحصیلش ساعاتی را در طول هفته مشغول به کار شود. یکی دیگر از مزایای تحصیل آلمان این است هزینه زندگی در آلمان باید با حقوق به دست آمده همخوانی داشته باشد و فرد می‌تواند به‌راحتی هزینه زندگی خود را تامین نماید. حقوق ماهیانه‌‌ی این افراد حدوداً ۸۵۰ یورو است. البته درآمدی که فرد به دست می آورد بیشتر به رشته تحصیلی و شغلی که مطابق با رشته‌ی خود انتخاب کرده است بستگی دارد.
اطلاعات بیشتر :  زندگی در فرانکفورت
البته بهتر است بدانید که سابقه کاری افراد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال شرایط ادامه تحصیل در آلمان در رشته حقوق طوری است که فرد در اوایل کار حقوقی تقریبا ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در ماه ممکن است که داشته باشد، البته با زیاد شدن مدت زمان کاری‌تان حقوق شما نیز افزایش پیدا می‌کند.
شرایط تحصیل پزشکی در آلمان به شکلی است که فرد پس از به پایان رسیدن تحصیل خود و یا در زمان تحصیل قادر است حقوق بسیار بالایی را در ماه کسب کند؛ زیرا تحصیل در در رشته پزشـکی در آلمان علاوه بر این که متقاضیان بسیاری دارد، در آمد زیادی نیز از این طریق به دست می-آید. تقریبا برخی از کسانی که به کشور آلمان سفر می‌کنند همیشه نگران هزینه‌های زندگی خود در این کشور هستند.
 

شهریه دانشگاه‌های آلمان

در کل شما می‌توانید با دریافت پذیرش و قبولی در دانشگاه‌های دولتی آلمان از هزینه‌های زندگی و تحصیلی خود تا میزان زیادی بکاهید. تحصیل در آلمان به خاطر خصوصیات مثبتی که دارد مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است.
تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان تقریبا به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. ولی در دانشگاه‌های بسیار عالی که نسبت به دانشگاه‌های دولتی مزایای بیشتری را دارد باید ۵۰۰ یورو برای شهریه آن بپردازید.
این هزینه مربوط به شهریه است و برای هزینه‌های اضافی در هر ترم باید تقربیا ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو پرداخت نمایید. علاوه بر این می‌توانید برای پایین آوردن میزان هزینه‌های خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

شرایط تحصیل در آلمان

تحصیل در المان برای هر مقطع تحصیلی دانشـگاهی کارشـناسی، کارشـناسی ارشد و دکـترا برای دانشجوهای خارجی فراهم شده است به‌گونه‌ای که با توجه به فراهم کردن پیش‌نیازهای هر مقطع می‌توان برای تحصیل در دانشگاه های آلمان اقدام کرد.
علاوه بر هزینه‌های تحصیل در آلمان که رایگان است، در تمام مقاطع تحصیلی دانشـگاهی نیز می‌توان به زبان رسمی کشور آلمان یعنی زبان آلمانی و یا بنا به رشته‌های تحصیلی مختلف به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های آلمان به ادامه تحصیل پرداخت. هرچند که غالب زندگی روزمره و کاری در خارج از دانشگاه نیاز به دانش زبان آلمانی دارد اما جهت تحصیل در بسیاری از رشته‌های تحصیلی این کشور می‌توان زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان تحصیل آلمان در مقطع فوق لیسانس و دکـتری انتخاب نمود.

تحصیل آلمان در مقطع دکـتری

تحصیل در آلمان در مقطع دکـتری در برترین دانشگاه‌های آلمان امکان پذیر است. در کشور آلمان تقریبا ۳۰۰ مرکز علمی به همراه بهترین امکانات و شرایط تحصیلی قرار دارد. به همین دلیل شرایط تحصیل آلمان به طور رایگان در دسترس است. البته اگر افراد ترم تابستانی را دریافت نمایند باید مقداری هزینه برای شهریه دانشگاه کنند. ولی این مبلغ بسیار اندک بوده است و تا حدودی رایگان محسوب می‌شود.

تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس

تحصیل با مدرک دیپلم و تحصیل در مقطع دکـتری و یا ادامه تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس بسیار کم هزینه است و کشور آلمان از جمله بهترین انتخاب برای این افراد به شمار می‌رود. یکی از مزایایی که تحصیل در کشور آلمان دارد وجود ۸۳ دانشگاه به انگلیسی است که برخی از این دانشگاه‌ها بعد از پشت سر گذاشتن ۴ تا ۶ ترم این شانس را در مقابل دانشجو قرار می‌دهد که در دانشگاه‌های آمریکا، استرالیا و یا کاناداد انتقالی بگیرید.
برخی از این دانشگاه‌ها در فهرست دانشگاه‌های رایگان آلمان وجود دارد. نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که این دانشگاه‌ها نیاز به داشتن مدرک تافل دارد.
البته برخی از آن‌ها دارای دوره‌های زبان در خود دانشگاه هستند و فرد متقاضی می‌تواند تحصیل بدون مدرک زبان را تجربه کند.

مزایای تحصیل آلمان

از مزایای تحصیل در آلمان میتوان به به امکان کار و اقامت آلمان پس از پایان تحصیل به دلیل اقتصاد قوی این کشور اشاره کرد. کشور آلمان را می‌توان مهم‌ترین کشور حوزه‌ی اتحادیه اروپا به لحاظ اقتصادی دانست. آلمان یکی از قطب‌های صنعتی دنیاست که مهم‌ترین صنایع آن بر مبنای صنایع شیمیایی، خودرو، الکترونیک، کامپیوتر و صنایع و تجهیزات سنگین بنا شده است.
تحصیل در آلمان بر اساس اصل تحصیل رایگان بنا شده است و تحصیل رایگان در آلمان در بسیاری از ایالت‌های آلمان همچنان برای دانشجویان آلمانی و خارجی برقرار است. به‌ منظور تحصیل در این کشور دانشجو صرفاً باید هزینه‌ی زندگی خود را به عهده بگیرد.

مزایای تحصیل در آلمان شامل موارد زیر است:
• وجود دانشگاه‌های برتر دنیا با امکانات پیشرفته جهت تحصیل المان
• تحصیل رایگان در برترین دانشگاه‌های دولتی و خصوصی آلمان یا با هزینه مناسب و اینکه تنها هزینه‌ی ناچیزی بابت ثبت‌نام و خدمات دانشجویی وجود دارد.
• امکان تمدید ویزای دانشجویی آلمان به مدت یک سال و نیم پس از پایان دوران تحصیل در آلمان برای اخذ اقامت دائم و پیدا کردن کار
• امکان تحصیل به زبان انگلیسی با توجه به رشته و دانشگاه
• امکان کار دانشجویی پاره‌وقت در حین تحصیل با درآمد ساعتی بین هشت ‌تا ده یورو که می‌تواند بیش از نیمی از هزینه دانشجویی را تأمین کند.
• امکان اخذ بورسـیه تحصیلی آلمان با توجه به شرایط، مدارک و امتیازات دانشجویان
• امکان اخذ ویزای همراه آلمان برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
• امکان اخذ پذیـرش با دیپلم ۱۱ ساله و بدون نیاز به گذراندن دوره پیش‌دانشـگاهی در برخی دانشگاه‌های خصوصی
• امکان استفاده از سیستم حمل‌ونقل شهری برای دانشجویان با خریداری بلیت دانشجویی در آلمان
• امکان سفر به‌تمامی کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن با ویزای دانشجویی آلمان

مدارک لازم جهت اخذ پذیـرش تحصیلی آلمان
1. ترجـمه رسمی و مدارک تحصیلی و ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی
2. ترجـمه رسمی مدرک دیپلم و ریزنمرات آن
3. ترجـمه رسمی مدرک پیش‌دانشـگاهی و ریزنمرات
4. پاسپورت متقاضی با ۶ ماه اعتبار
5. مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی
6. پروپوزال و انگیزه نامه
7. توصیه‌نامه اساتید در صورت مقطع کارشـناسی به بعد
 
****** اطلاعات بیشتر : توصیه نامه استاد
 

ویزای تحصیل در آلمان

یکی از مسائلی که باعث مشغول شدن ذهن افراد برای تحصیل آلمان شده است اخذ ویزای تحصیلی است. ولی نگران نباشید. شما می‌توانید با در دست داشتن مدارک خود به‌راحتی ویزای تحصیلی را دریافت نموده و در کشور آلمان تحصیلات خود را ادامه دهد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که تمام مدارکی که ارائه می‌دهید باید ترجـمه‌شده باشند. اخذ هر نوع ویزایی در کشور آلمان بسیار راحت است و شما برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان دچار مشکل نمی‌شوید. لذا شما می‌توانید مدارک موردنیاز ویزا را به سفارت ارائه داده و ویزای تحصیلی خود را دریافت نمایید.
مدارک مورد نظر جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان
• تکمیل سه فرم درخواست ویزا که به صورت صحیح تکمیل شده‌اند و به وسیله شخص متقاضی امضا شده‌اند
• ارائه‌ی پاسپورت معتبر که دارای اعتبار زمانی کافی است
• ارائه‌ی شناسنامه فرد متقاضی
• تعهدنامه مالی و گواهی نشان دهنده‌ی تمکن مالی فرد متقاضی
• ارائه‌ی مدارک نشان دهنده‌ی سابقه شغلی فرد متقاضی
• ارائه‌ی مدرکی که نشان می‌دهد فرد بیمه سلامتی داشته است

تحصیل در آلمان پیش از ‌دانشگاه

مهدکودک در آلمان از ۳ سالگی برای کودکان قبل از ورود به دبستان آغاز می‌شود. طول دوره‌ی دبستان در آلمان شامل ۴ سال آموزشـی است که از شش‌سالگی آغاز می‌شود و پس از این دوره دبستان دانـش آموزان می‌توانند وارد دوره‌ی آموزشـی ۶ ساله دوم شوند. پس از طی ۹ سال تحصیلی دانـش آموزان می‌توانند وارد دوره‌ی یک‌ساله‌ی پایانی دبیرستان شوند و پس از ۱۳ سال تحصیل دیپلم عمومی دبیرستان Abitur و بعداز آن می‌توانند به دانشگاه های آلمان جهت تحصیل وارد شوند.
 

تحصیلات‌ دانشـگاهی در آلمان‌

دانـش آموزان در آلمان پس از گذراندن دوره‌ی سیزده‌ساله و داشتن مدرک Abitur می‌توانند وارد دانشگاه‌های آلمان شوند. به‌طورکلی تنوع دانشگاه‌ها و مراکز آمـوزش عالی آلمان دربرگیرنده دانشگاه‌های دولتی و خصوصی، دانشگاه‌های آمـوزش عالی هنری و دانشگاه‌های علمی و فنی این کشور است. دانـش آموزان کشورهای خارجی که دیپلم دوازده‌ساله دارند بنا به شرایط دیپلم و رشته‌ای که تحصیل‌کرده‌اند و همچنین رشته‌ای که در آلمان قصد دارند در دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند نیاز به گذراندن آزمون سطح علمی آلمان و یا گذراندن دوره‌ی یک‌ساله کالج‌های آلمان می‌باشند. در ادامه به توضیح بیشتر درباره‌ی دوره‌های مختلف “تحصیل در آلمان” می‌پردازیم:
1. Diplom – Vorprürung یا Zwischenprüfung: این دوره‌ای ۴ ساله جهت تحصیل دروس عملی و نظری است که با گذراندن آن ادامه تحصیل در دانشگاه ممکن خواهد بود.
2. Diplom (FH) – Diplom Ing.: دوره‌های ۴ ساله مشابه دوره‌ی کارشـناسی است که دارای یک دوره‌ی کارآموزی نیز است و دانـش آموزان با ارائه‌ی پایان‌نامه‌ی تحصیلی می‌توانند مدرک آن را دریافت کنند.
3. دوره کارشـناسی رسمی یا Bachelor : این دوره شامل کارشـناسی ۳ یا ۴ ساله است که دانشجویان پس از گذراندن ۱۸۰الی ۲۴۰ واحد اروپایی می‌توانند مدرک کارشـناسی یا لیسانس آلمان دریافت کنند.
 
موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از ۱۲ سال سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیـرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در اروپا خصوصا تحصیل در اسپانیا می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشـاوره در زمینه های تحصیل در اسپانیا ، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی و همچنین کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشـاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند. اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، می‌توانید با کارشـناسان ما در موسسه دانش‌گستر کوه نور تماس گرفته و مشـاوره اولیه به‌ صورت رایگان دریافت نمایید و یا با پر کردن فرم درخواست ارزیابی رایگان اطلاعات اولیه را کسب نمایید.

تگ ها تحصیل در خارج تحصیل در آلمان تحصیل در اسپانیا

پر بازدیدترین تحصیل در خارج

خبرنامه - شبکه های اجتماعی