پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          23 فروردین 1399 - 11 April 2020


راهکارهای مناسب پذیرش  و چاپ مقاله

در این مطلب درمورد راهکارهای پذیرش و چاپ مقاله صحبت می کنیم و موسسه معتبری را که در این زمینه بطور تخصصی و مجرب فعالیت دارند معرفی مینماییم.
چاپ مقاله در رزومه دانشجویان و اساتید بسیار با اهمیت است و ارزش و اعتبار خاصی به افراد می بخشد. زیر و بم هایی که در این زمینه وجود دارد بسیاری از نویسندگان و محققان را از داشتن چاپ مقاله محروم ساخته است. باید بدانید که پذیرش و چاپ مقاله باید مرحله به مرحله پیش رود و هر مرحله کاملا بررسی و با احتیاط انجام بشود. از مرحله انتخاب موضوع و نگارش مقاله تا مرحله پذیرش و چاپ آن. موسسه آویژه می تواند در این زمینه مشاوره رایگان به شما دهد.


 
یکی از مهمترین گزینه در رزومه علمی داشتن چاپ مقـاله isi است. متاسفانه در کشور ما بدلیل آنکه زبان انگلیسی به درستی آموزش داده نشده است بسیاری از محققان ایرانی در زمینه ترجمه مقاله که بسیار در اکسپت مقاله isi مهم است، ضعیف هستند. 
یکی دیگر از گزینه هایی که در ایران برای دانشجویان و اساتید داشتنش مهم است و امتیاز بالایی دارد چاپ مقاله علمی پژوهشی است. این دست از نشریات را وزارت علوم و وزارت بهداشت تایید کرده اند و در بین جامعه دانشگاهی به نشریات وزارتین مشهور است. می توانید با مراجعه به سایت موسسه آویژه از مزایای تضمینی چاپ مقاله علمی پژوهشی استفاده نمایید.
دلایل عدم پذیرش مقاله یک مقاله در نشریات علمی
ابهام در موضوع مقاله و وجود تعداد زیاد مقالات مشابه پیشین
عدم تبیین زمینه اصلی  تحقیق
نمونه گیری نامناسب
عدم رعایت اصول مقاله نویسی مورد نظر نشریه
عدم ذکر صحیح
ارقام آماری
فقدان بحث و پرداختن به نتایج
چکیده های خیلی کوتاه و خیلی زیاد
بی دقتی در تهیه متن (غلط تایپی ، اشتباهات متن)
عدم ارتباط موضوع مقاله با رویکرد نشریه

تهیه کاور لتر cover letter
کاور لتر نوشته ای است که معمولا زمان سابمیت مقاله باید به همراه مقاله آنرا در مجله مورد نظر ثبت کنید و در واقع کاور لتر اولین نوشته ایست که ادیتور آنرا مطالعه وبررسی میکند و در واقع بر اساس همین نامه هست که ادیتور درباره مقاله شما تصمیم و نسبت به انتخاب داور اقدام میکند.
 


توصیه هایی برای افزایش شانس چاپ مقاله


توصیه  اول: قبل از ارسال مقاله به مجله مورد نظر، مقاله را به یک نفر از همکاران بسپارید که از نظر متدلوژی و همچنین از نظر ساختار نگارشی مقالات آکادمیک بررسی و نقد نماید و اصلاحات لازم را بر روی آن انجام دهید. مطالعه مقاله شما توسط همکارتان و یا یک نقاد حرفه ای معمولا باعث می شود که نگارش مقاله شما به میزان قابل توجهی تغییر کند و ساختار آکادمیک بگیرد و از اشتباهات ساختاری که ممکن است با مشاهده آنها توسط سردبیر ژورنال باعث مردود شدن مقاله شما شود جلوگیری کند. 

توصیه دوم اینکه حتما مقاله خودتان را اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید به زبان فارسی نگارش کنید. سپس معادل انگلیسی کلمات تخصصی مربوط به ترمینولوژی رشته خودتان را در داخل پرانتز در جلوی هر کلمه یا هر اصطلاح یادداشت کنید که مترجم (مترجم فارسی به انگلیسی) بتواند به هنگام ترجمه متن، بهترین و مناسب ترین کلمات را انتخاب کند. از مترجم بخواهید که از ترجمه تحت الفظی خودداری کند و معنای یک جمله را ابتدا درک کند و سپس با استفاده از دامنه لغات خودش اقدام به نگارش آن جمله به زبان انگلیسی کند و صرفا کلمات را از فارسی به انگلیسی ترجمه نکند که در آن صورت حاصل کار خیلی وحشتناک می شود.

توصیه سوم اینکه چه مقاله شما را یک دارالترجمه رسمی ترجمه کرده باشد و یا یک فرد فارسی زبان دارای مدرک دکترای زبان انگلیسی ترجمه کرده باشد، و چه آنکه خودتان مقاله را از ابتدا به زبان انگلیسی نوشته باشید، حتما باید مقاله را به یک ویراستار انگلیسی الاصل بفرستید. مقالاتی که من و دوستانم به ویراستار می فرستیم معمولا ده ها ایراد گرامری و نقطه گذاری و کاربرد اشتباه کلمات از آن گرفته می شود و بعضی جملات نیز اصولا از نظر نگارش دوباره نویسی می شود. در این حالت مقاله به وضعیت بهتری تبدیل شده است. 
 


توصیه چهارم اینکه با توجه به فرمت ژورنال، فایلهای ضمیمه لازم را تهیه کنید و بخصوص در تهیه Cover Letter و Title Page استاندارد توجه کنید. اصلا اولین چیزی که سردبیر ژورنال از مقاله شما مطالعه می کند همان کاور لتر (Cover Letter) شما است. کاور لتر را خیلی کلاسیک نگارش کنید و طوری نباشد که سردبیر از مطالعه همان یک پاراگراف کاور لتر شما چنین برداشت کند که با یک نویسنده ناشی سروکار دارد. حتما از یک فرد باتجربه بخواهید که کاور لتر خوبی برای مقاله شما بنویسد. در نگار کاور لتر و تایتل پیج، حتما توجه کنید که تمام آیتم هایی را که ژورنال از شما خواسته است به آنها اشاره کنید.

توصیه پنجم این که در نگارش ابسترکت مقاله بیشترین دقت و وسواس را به خرج بدهید. اولین چیزی که سردبیر و داوران مجلات نگاه می کنند، ابسترکت مقاله شما است ( البته بعد از عنوان مقاله).

توصیه پایانی انتخاب ژورنال مناسب و هم سطح با مقاله تان مرتکب اشتباه نشوید. خیلی بیش از حد ایده آل گرایانه به موضوع نگاه نکنید و توقع نداشته باشید که اولین مقاله تان در بهترین ژورنال منتشر شود. ولی سعی کنید مقاله خودتان را با توجه به اطلاعات و راهنمایی های همکاران و کسانی که در این زمینه تجربه دارند، به بهترین ژورنالی که ممکن است آن مقاله را پذیرش کند بفرستید. از تجربه کسانی که قبلا در این مسیر سنگلاخ بارها رانندگی کرده و ماشین شان پنچر شده و ماشین را کول خود کرده و از جاده به سلامت گذشته اند استفاده بهینه کنید.

تگ ها چاپ مقاله مقاله isi

خبرنامه - شبکه های اجتماعی