پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          07 اردیبهشت 1399 - 26 April 2020


ثبت شرکت و خدمات ثبتی در موسسه ثبت کریم خان

یکی از آیتم هایی که تاجران و تولید کنندگان و در کل فعالان حوزه اقتصادی بدان اهمیت ویژه ای می دهند مقوله ثبت شرکت می باشد که این امر سبب می شود تا تاجران بتوانند با اطمینان بیشتری امور تجاری خود را انجام دهند.شخصی قرارداد مهمی با شرکت دارد یا معامله ی مهمی انجام می دهد باید از میزان سرمایه شرکت مطلع باشد و اختیار مدیران شرکت تا چه حدود بوده و بالاخره قدرت و توانایی این شخصیت حقوقی به چه اندازه است.
مشخصات هر شخص حقوقی در روزنامه های کثیرالانتشار آگهی می شود تا همه از آن مطلع گردند.با ثبت شرکت قراردادهای بین شرکا رسمی می باشد و بعد ها هیچ یک نمی توانند مانند اسناد غیر رسمی از وجود شرکت نامه و اساسنامه  و سایر تصمیماتی که ثبت می شود اظهار بی اطلاعی کرده و یا به ایراداتی که درباره اسناد غیر رسمی ممکن است وارد نمود استناد کنند.
از دیگر مزایای ثبت شرکت ، دریافت مجوزها و اعتبارات و امتیازاتی مثل وام از نهادهای دولتی می باشد که در بسیاری از موارد ، تنها به شرکت ها اختصاص می یابد.همچنین ثبت شرکت سبب می شود شرکت ها بتوانند در مناقصات و مزایدات شرکت داشته باشند که این امر باعث می شود که سود زیادی به تاجران تعلق گیرد.
همه ی اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از ایرانی و خارجی می توانند در ایران اقدام به ثبت شرکت کنند.در صورتی که شخصی سوپیشینه داشته باشد این امر مانع انجام ثبت شرکت نمی گردد فقط نمی توانند جزء هیئت مدیره،مدیر عامل و یا بازرسین شرکت باشد.اشخاص خارجی می توانند بدون شریک ایرانی به صورت مالکیت 100% در ایران اقدام به ثبت شرکت نمایند.چند شرکت با هم می توانند بدون وجود اشخاص حقیقی شرکت مستقلی به ثبت رسانند.

هر شرکتی که در ایران تشکیل می شود و مرکز اصلی آن در ایران است ایرانی تلقی می شود.شرکت های خارجی که بخواهند در ایران به امور تجارتی یا صنعتی یا اداری مشغول باشند میبایست در اداره ثبت اسناد تهران ثبت شده باشند و اگر در مهلت معین شده اقدامات لازم را مبذول نفرمایند به حکم دادگاه علاوه بر محکومیت به جزای نقدی از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری بعمل خواهد آمد.
اسناد مورد نیاز برای ثبت:
براساس ماده ی 5 نظامنامه اجرای قانون ثبت شرکت ها،تصویب شده در سال 1310 باید نسبت به ارائه اسناد ذیل الزاماً اقدام نمایید.
1-اظهارنامه ی ثبت
2-یک نسخه مصدق از اساسنامه ی شرکت
3-یک نسخه مصدق از اختیارنامه ی نماینده عمده شرکت در ایران و چنانچه شرکت چند نماینده مستقل در ایران داشته باشد،یک نسخه مصدق از اختیارنامه هر یک از آن ها
4-داشتن مجوز از وزارتخانه یا سازمان دولتی و یا یک نهاد انقلابی و یا موافقت یکی از وزارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در صورتی که شرکت خارجی باشد که شرایط عملیات آن براساس امتیازنامه تنظیم شده علاوه بر اسناد فوق میبایست موارد امتیاز نامه با تصدیق وزارت امور خارجه مشعر بر صحت آن امتیازنامه نیز ارائه شده باشد همه اوراق یاد شده میبایست به زبان فارسی تهیه شده و یا یک نسخه ترجمه مصدق از آن به فارسی ضمیمه گردد.
پس از ارائه  اسناد فوق به اداره ی ثبت شرکت ها، کارشناس ثبت شرکت،اظهارنامه شرکت یاد شده  را رسیدگی می کند.وفق ماده 6 نظامنامه ،اظهارنامه موضوع بند 1 ماده 5 باید به فارسی نوشته شده،شامل نکات ذیل باشد:
1-نام کامل شرکت
2-نوع شرکت از سهامی و ضمانتی-تضامنی-و مختلط و غیره
3-مرکز اصلی شرکت و آدرس صحیح آن
4-تابعیت شرکت
5-مقدار سرمایه شرکت در تاریخ تقاضا
6-آخرین بیلان شرکت،مشروط بر اینکه قوانین جاریه و یا عرف تجاری مملکت اصلی شرکت و یا اساسنامه ی خود شرکت،انتشار بیلان شرکت را مقرر کرده باشد.
7-در چه محل و در چه تاریخ و در نزد کدام مقام ذیصلاح ،شرکت تقاضا کننده،براساس قوانین مملکت اصلی خود به ثبت رسیده است.
8-شرکت به چه نوع امر صنعتی یا تجاری یا مالی در ایران مبادرت می کند.
9-شعب آن در کدام یک از نقاط ایران وجود دارد.
10-نماینده عمده شرکت در ایران چه شخصی است و در صورتی که شرکت چند نماینده مستقل دارد،نمایندگان مستقل شرکت در ایران چه اشخاصی می باشند.
11-اسم و آدرس صحیح شخص یا اشخاصی که مقیم در ایران بوده و جهت اخذ همه ابلاغات مربوطه به شرکت صلاحیت دارند.
12-تعهد به اینکه هر سال یک نسخه از آخرین بیلان شرکت را چنانچه بیلان یاد شده براساس فقره ششم این ماده انتشار باشد،به دایره ثبت شرکت ها تسلیم نماید.


هرگاه ثبت شعبه شرکت خارجی مد نظر باشد،ماده 8 نظامنامه اجرای قانون ثبت شرکت ها،میبایست مدارک ذیل را ارائه دهید:
1-اظهارنامه ثبت به فارسی
2-سواد مصدق سند ثبت خود شرکت در ایران
3-سواد مصدق از اختیارنامه نماینده که مدیر شعبه است.
زمانی که تقاضای ثبت شعبه در ضمن تقاضای ثبت خود شرکت به عمل آید،ارائه سواد مصدق سند ثبت خود شرکت لازم نخواهد بود.

براساس ماده 18 نظامنامه یاد شده ،"پس از ثبت شرکت و هر کدام از شعب آن،اداره ثبت اسناد میبایست تصدیقی مشعر بر ثبت شرکت یا شعبه آن به تقاضا کننده ارائه دهد.این تصدیق میبایست شامل مراتب ذیل باشد:
1-نام کامل شرکت
2-نوع شرکت از سهامی و ضمانتی و مختلط و غیره
3-مرکز اصلی شرکت و آدرس صحیح آن
4-تابعیت شرکت
5-مقدار سرمایه شرکت در تاریخ تقاضا
6-در چه محل و در چه تاریخ و در نزد کدام مقام ذیصلاح شرکت تقاضا کننده براساس قوانین مملکت اصلی خود به ثبت رسیده است.
7-شرکت به چه کار  امر صنعتی یا تجاری یا مالی در ایران اقدام می کند.
8-تاریخ ثبت
9-امضای مدیر کل ثبت اسناد مملکتی
هرگاه تصدیق،در خصوص ثبت شعبه باشد،مضاف بر موارد فوق،در تصدیق نامه میبایست محل شعبه نیز ذکر شود.
نشر ثبت شرکت:
ماده 20 نظامنامه اجرای قانون ثبت شرکت ها اذعان می دارد :"در ظرف یک ماه از تاریخ ثبت هر شرکت خارجی یا شعبه آن،دایره ی ثبت شرکت ها میبایست مراتب ذیل را به خرج خود شرکت در مجله رسمی وزارت عدلیه و یکی از روزنامه های یومیه تهران به تعیین وزارت عدلیه منتشر کند :
1-خلاصه اساسنامه ی شرکت
2-اسم نماینده عمده شرکت در ایران و در صورتی که شرکت در ایران دارای چند نفر نماینده مستقل داشته باشد،نام کلیه آن ها
3-اسم افرادی که از طرف شرکت دارای حق امضا هستند
4-اسم شخص یا اشخاص مقیم در ایران که جهت اخذ کلیه ابلاغات مربوطه به شرکت ذیصلاح هستند

ثبت برند
در تعریف نام تجاری می توان گفت آیتمی است که به کاربردن آن به عنوان ابزاری برای بیان در اختیار داشتن مالکیت قانونی یک محصول می باشد. ایجاد یک نام تجاری نمایانگر یک سرمایه گذاری بر روی یک محصول است و در نتیجه سازمان ها با در اختیار گرفتن حق مالکیت قانونی آن تحت عنوان یک وسیله پشتیبانی کننده در مقابل تقلید کنندگان هستند. زمانی که یک برند به ثبت می رسد ، سبب می شود نام و نشانی محصول ، در مسیر تحقق اهداف یک سازمان به کار بسته شود و از آسیب ها مصون بماند.ثبت کریم خان علاوه بر ثبت شرکت کلیه خدمات مربوط به ثبت برند را به شما ارائه می دهد.
لازم بذکر است که ثبت برند پوشاک ، مواد غذایی و لوازم آرایش بیشترین رتبه را در بین تقاضا کنندگان برای ثبت برند دارا هستند.


اخذ کارت بازرگانی 
اگر می خواهید به صادرات و واردات بپردازید باید نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام نمایید ، ثبت کریم خان شما را در این راه یاری می رساند. این کارت، در واقع مربوط به امور بازرگانی و تجارت می باشد. بازرگان به شخصی گفته می ‌شود که شغل اصلی او امور تجارتی از انواع مختلف مانند صادرات و وارداتِ کالا و اموری از این قبیل می باشد. اما لازم به ذکر است که طبق قانون هر شخصی قصد انجام امور تجاری و بازرگانی را دارد، بدون داشتن کارت بازرگانی میسر نمی باشد. دارنده کارت بازرگانی ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشدم (شخص حقیقی مانند افراد عادی جامعه و اشخاص حقوقی از قبیل شرکت‌ ها می باشند). این امور تجاری شامل ثبت و سفارش کالا تا واردات از مناطق آزاد، حق‌العمل کاری (امور مشابه دلالی) در گمرک و صادرات کالاهای مجاز می باشد. 

اخذ کد اقتصادی
شما برای اخذ کارت بازرگانی نیاز به کد اقتصادی دارید.ثبت کریم خان با دریافت مدارک کلیه خدمات مربوط به اخذ کد اقتصادی را در کمترین زمان ممکن برای شما انجام می دهد.کد اقتصادی شماره ای می باشد 12 رقمی که بر اساس قانون مختص اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و خدمات می پردازند است. این کد برای شناسایی شرکت در واحد مالیاتی مورد استفاده قرار می گیرد.لذا براساس قانون مالیاتی تصویب شده،کلیه شرکت های به ثبت رسیده الزاماً میبایست نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام نمایند.

پلمپ دفاتر
هر سال اداره دارایی و مالیات برای بررسی وضعیت حساب ها و دریافت مالیات به این دفاتر (دفاتر پلمپ کل و روزنامه) استفاده می نماید.

در این دفاتر کلیه صفحات در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمپ می گردند که این نمایانگر اهمیت این دفاتر است.

طبق ماده ۶ قانون تجارت (دفتر روزنامه؛کل،دفتر دارائی) اشخاص حقوقی و حقیقی باید اقدام به اخذ دفاتر تجارتی نمایند.

دفاتر قانونی مورد نیاز سازمان امور مالیاتی عبارتست از تمامی دفاتر روزنامه و کل و دفترمشاغل (درآمد و هزینه ) که پیش از هرگونه عملیات حسابداری در آنها ، دفاتر روزنامه و کل براساس مقررات مواد ۱۱و ۱۲ قانون تجارت از جانب نماینده اداره ثبت اسناد و دفتر مشاغل از جانب ادارات امور اقتصادی و دارائی مربوطه امضاء و پلمپ می شود.

مو͛دیان مالیاتی میبایست برای هر سال مالی،تنها از دفاتر امضاء،پلمپ و به ثبت رسیده طی یک سال قبل استفاده کنند مگر اینکه پس از اتمام دفاتر نیاز به دفاتر جدید باشد که در اینصورت می توانند دفاتر جدید امضاء ، پلمپ کرده و به ثبت رسانند.

تبصره: دریافت دفاتر قانونی و دفاتر مالی و ثبت عملیات مالی در خصوص اشخاص حقوقی تازه تاسیس از تاریخ ثبت شخص حقوقی و در مورد دیگر اشخاص از تاریخ شروع فعالیت تا ۳۰ روز مجاز است.

شما می توانید در انتهای هر سال مالی جهت پلمپ دفاتر مالیاتی خود با ثبت کریمخان در ارتباط باشید.

اخذ پروانه بهره برداری
پروانه بهره برداری به مجوزی اطلاق می گردد که به تمامی واحدهای صنعتی که اقدامات لازم جهت نصب ماشین آلات خط تولید ، تامین نیروی انسانی لازم و تولید آزمایشی را انجام داده باشند اعم از اینکه دارای جواز تاسیس یا اعلامیه تاسیس بوده و یا نباشند ارائه می گردد.
چنانچه قصد دارید نسبت به ثبت شرکت ، برند ، کارت بازرگانی و یا حتی اخذ پروانه بهره برداری اقدام نمایید ثبت کریم خان خدمات مربوطه را به شما از طریق مراجعه به سایت ثبت کریمخان و یا تماس با شماره 02187147000ارائه می دهد.

تگ ها ثبت شرکت خدمات ثبتی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی