پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


اواسط خرداد ماه بود که سازمان Türkiye Bursları به کسانی که مرحله اول را با موفقیت پشت سر گذاشته بودند ارسال کرد. از آن موقع تا الان هیچ خبر حدید از این سازمان به بیرون درج نکرده است و مشخص نیست چه زمانی قبول شدگان به مصاحبه دعوت خواهند شد ؟ هم اکنون بیشتر کسانی که مرحله اول بورسـیه تحصیلی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، بی صبرانه منتظر خبر یا ایمیل جدیدی از سازمان بورسـیه ترکیه هستند.

تحصیل در ترکیه 2020 امسال متقاضیانی بیشتری نسبت به سال های پیش داشت. برخی از متقاضیان آزمون یوس یا SAT را انتخاب کردند، برخی از طریق پذیـرش بدون کنـکور وارد دانشگاه های ترکیه برای سال 2020 شدند و برخی دیگر از طریق بورسـیه اقدام کردند. اما بیشتر از همه اشخاص دیگر، کسانی که از طریق بورسـیه تحصیلی ثبت نام کرده اند تکلیفشان مشخض نمی باشد.



قابل ذکر است تمامی اسن شرایط و بی نظمی ها به دلیل شیوع ویروس کورنا در سراسر ایران و ترکیه می باشد. با بدتر شدن وضعیت، مطمئنا اوضاع آزمون ها و بورسـیه نیز بدتر خواهد شد و حتی قبول شدگان نخواه

پاسح ندادن سازمان بورسـیه تحصیلی به متقاضیان و افراد قبولی از مرحله اول باعث سردرگمی افراد می شود. در ادامه به سناریوهای احتمالی که ممکن است سازمان بورسـیه انجام دهد اشاره خواهیم کرد.

1- برای دانشجویان خارجی مصاحبه نداریم : بله درست است، ممکن است دانشگاه ها و سازمان بورسـیه به دلیل شرایط کورنا قادر به مصاحبه حضوری نشوند. و تمامی کسانی که مرحله اول را با موفقیت گذرانده اند و ایمیل سازمان را دریافت کرده اند وارد دانشگاه شوند. البته کسانی که حوزه مصاحبه خود را کشور ترکیه انتخاب کرده بودند ایمیل های دعوت به مصاحبه را دریافت کردند.( این راه محتمل ترین راه ممکن است چون زمان زیادی تا شروع سال جدید تحصیلی نمانده است )
2- باید همچنان منتظر ایمیل از طرف سازمان بورسـیه تحصیلی ترکیه باشیم :  یکی از احتمالات هم این است ممکن است در دو ماه مانده به شروع دوره تحصیلی جدید، سازمان بورسـیه ایمیل های دعوت به مصاحبه را به افرادی که در مرحله قبل نیز ایمیل دریافت کرده اند بفرستد.
آخرین احتمال که خیلی بعیده هست اتفاق بی افته، مورد سوم هست.
3- شاید فقط به بعضی ها ایمیل قبولی در خود دانشگاه بفرستند : این احتمال هم وجود دارد به خاطر وجود شرایط کورنا برخی از کسانی که رزومه بهتری نسبت به بقیه دارند را قبول کنند. و به بقیه افراد ایمیل ردی بفرستند.

امسال حدود 155000 هزار نفر برای بورسـیه ترکیه ثبت نام کردند که از این تعداد به 7000 هزار نفر ایمیل مرحله اول فرستاده شد. از این 7000 هزار نفر نیز 5000 نفر به طور قطعی قبول خواهد شد. این 5000 نفر از هر لحاظی در دانشگاه تامین خواهند شد و هیچ هزینه ای بابت تحصیل و تغذیه پرداخت نخواهند کرد. علاوه بر آن ماهانه 1500 لیر به دانشجویان جهت امرار معاش پرداخت خواهد شد و ایاب و ذهاب نیز نصف قیمت محاصبه خواهد شد.
همانطور که در قسمت بالا اشاره شد قبولی در حتی مرحله اول بورسـیه تحصیلی کشور ترکیه بسیار سخت می باشد. دپارتمان آرتان بورس تاپ اما این کار را برای دانش آموزان خود بسیار راحت کرد و با قبولی 9 نفر از 13 ثبت نام، بیشترین قبولی را در کشور به ثبت رساند.



بهترین کار برای کسانی که ایمیل مرحله اول را دریافت کرده اند :
کسانی که ایمیل مرحله اول را دریافت کرده اند بهترین کار برایشان این است که هم اکنون خود را در دانشگاه های ترکیه دیده و بر روی مهارت و تسلط خود بر روی زبان ترکی و انگلیسی کار کنند. هنوز به طور قطعی نمیتوان گفت که سازمان بورسـیه تحصیلی چه تصمیمی خواهد گرفت اما می توان حدس زد که قصد برگزاری مصاحبه را ندارد. بیشترین مهارتی که می تواند دانشجویان را در کشور ترکیه کمک کند تسلط به زبان ترکی استانبولی می باشد.
همچنین به دلیل شرایط کورنا فقط کسانی می توانند به کشور ترکیه بروند که دارای یک نوع اقامت ( کیملیک، تحصیلی یا .... ) باشند. برای همین هم اکنون نمی توان برای متقاضیان بورسـیه تحصیلی تصمیم گیری کرد. برای اطلاع از آخرین اخبار بورسـیه تحصیلی ترکیه و مرزهای کشور ترکیه می توانید شبکه های اجتماعی آرتان بورس تاپ را دنبال نمایید.


تگ ها بورسیه تحصیلی ترکیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی