پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          18 بهمن 1399 - 06 February 2021



پاتایا یکی از شهر‌ها در کشور تایلند می‌باشد؛ این شهر یک شهر ساحلی و توریستی است که هرساله عمومی از مردم به این شهر سفر می‌کنند به همین دلیل تور سفر به این شهر بسیار پرطرفدار است. این شهر در قسمت شرق ‌آسیا قرار گرفته ‌است و چون از نظر منطقه‌ای در مکانی مناسب قرار گرفته ‌است؛ دارای آب ‌و‌ هوای مطلوب است.
این شهر دارای مقادير زیادی مهمانخانه‌های ساده، هتل‌های مجلل و باشکوه با کمترین هزینه مي‌باشد؛ به همین‌ دلیل یکی از جاذبه‌های توریستی محسوب می‌شود.


 
جشنواره‌‌ی سانگکران
این فستیوال هرساله در ماه آوریل در این شهر برگذار می‌شود. همچنین این جشنواره از نظر طول مدت از سایر کشورها تایم بیشتری پیدا‌ می‌کند البته قابل به ذکر است در این شهر نوع برگذاری این مراسم نه‌ تنها از نظر تایم و زمان متفاوت است بلکه از جنبه‌های مختلف ديگر نیز با کشورهای مختلف متفاوت است.
این برنامه در این شهر شامل اجرای موسیقی، آتش‌بازی، پاشیدن آب، مسابقات ورزشی و آبی و همچنین انتخاب دختر خوب و نمایش‌های فرهنگی‌ نیز می‌شود.
 


جشنواره‌ی نور
جشنواره‌ی ‌‌نور یا فستیوال لوی کراتونگ معمولا در ماه نوامبر در شبی که در آن ماه کامل دوازدهمين ماه تقویم قمری است را جشن می‌گیرند. این مراسم‌ به گونه‌ای است که مردم روی برگ‌های موز شعله‌های کوچک شمع را روشن می‌کنند و این شعله‌ها را روی آب شناور می‌کنند و بالن‌هایشان را به آسمان می‌فرستند. 
 
جامتین
یکی از زیباترین مکان‌ها در پاتایا ساحل جامتین می‌باشد و حدود ۴ کیلومتری این شهر واقع شده ‌است. در این منطقه هتل‌ها و ساحتمان‌های زیادی ساخته شده است اما این موضوع تاثیری در زیبایی و آرامش این ساحل نگذاشته است.
در این ساحل کافه‌ها و رستوران‌های زیادی تشکیل شده‌ است و همین موضوع باعث شده است که این منطقه گردشگر و توریست‌های زیادی را به خود جذب کند. همچنین این منطقه دارای شن‌های سفید و سازه‌های بندری است که به این مکان زیبایی به خصوصی داده است.
 
ساختمان‌ حقایق
این ساختمان در ارتفاعی حدود ۱۰۵ متری از زمين واقع شده است. همچنین این سازه‌ی دستی دارای شکلی زیبا، دل‌نشین و مطلوب است زیرا روی این ساختمان حکاکی‌های چشم‌نوازی ایجاد شده است که زیبایی این سازه‌ی انسانی را بیشتر کرده است.
اینجا یکی از زیباترین ساختمان‌های پاتایا به حساب می‌آید البته این شهر دارای تعداد زیادی ساختمان‌هایی از این قبیل است اما لازم به ذکر است که قطعا ساختمان حقایق بهتر از همه‌ی آن‌ها است‌.
اين برای تفکر برای شخصیت صاحب این ساختمان است، وی فردی ثروتمند است.

 پل  Wat phra khao Ya
یک مجسمه‌ی بزرگ بالای یک تپه ساخته شده است که به وسیله‌ی این پل‌ها می‌توانید از به بالای این تپه رفته و از آنجا کل شهر را به خوبی تماشا کنید. نمای شهر پاتایا از بالای این تپه، نمایی فوق‌العاده زیبا است اما عبور از این پله‌‌ها کار را به قدری خسته‌کننده می‌کند.
این تپه تقریبا ۱۰۰ متر بالای دریا قرار گرفته است. نمای ساحل جامتین و کل شهر را می‌توان از بالای این تپه مشاهده کرد.
 
این اسم یک موزه در شهر پاتایا است که دارای عجیب‌ترین و قديمي‌ترين آیتم‌ها است و همین موضوع سبب شده است تا روزانه‌ مردمان زیادی برای تماشا به این موزه بیایند و از دیدنی‌های آن بهره‌مند شوند.
در این موزه ابزار، فسیل‌ها و چیزاهایی وجود دارد که حتی تصور آن برای شما سخت است.
از جمله چیزهایی که در این موزه می‌توان یافت یک کشتی تایتانیک است که متعلق به چندین سال قبل می‌شود و یا یک جگوار که به یک قایق موتوری چسبیده است و به طور تقریبی به سال ۱۹۳۷ باز می‌گردد.
 
گالری هنر
در این گالری هنر به خوبی به نمایش گذاشته می‌شود به طوری که با دیدن آثار هنری شما شاهد حقه‌های هنری و هوشمندانه می‌شوید به گونه‌ای که کاملا مشخص است این هنرها توسط فردی چیره طراحی و به نمایش گذاشته شده است.
اینجا یکی از جاذبه‌هایی است که هم برای نوجوانان و کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب است.
 


بازار شناور
این بازار واقع در شهر زیبای پاتایا است. نام اصلی این بازار، بازار شناور چهار منطقه می‌باشد زیرا بازار در منطقه‌ای قرار گرفته است که شهر تایلند در شمال، شمال شرق، جنوب و مرکز تقسیم می‌شود لذا اسم این بازار به این نام نیز معروف است.
تمامی مغازه‌ها در این مکان شناور نیستند، برخی از این غرفه‌‌‌ها در قایق‌هایی قرار گرفته‌اند و سرتاسر کانال را با قایق طی می‌کنند. برای یک تجربه‌‌ی عالی برای خرید در این بازار بهتر است که یک قایق اجاره کنید و با آن به خریدی رویایی برويد!
 
باغ نانگ نوچ
این باغ در واقع معروف به باغ استوایی نانگ نوچ است. کسانی که علاقه‌ی شدیدی به گل و گیاه و طبیعت دارند این منطقه یکی از مکان‌های مناسب برایشان است که می‌توانند به این باغ سفر کنند و از زیبایی‌های این طبیعت بکر لذت ببرند.
مساحت این پارک به چیزی حدود ۲.۴ کیلومتر مربع می‌رسد. این باغ تعدادی از زیباترین گل‌ها را دارد. جالب است بدانید طراحان این باغ برای ارائه‌ی نظر و انجام‌ طراح‌های خود جایزه‌های متعددی دریافت کردند، از آنجایی که برای حفظ این گیاهان تلاش بسیاری صورت گرفته است، این باغ بعد از مدت‌های طولانی نیز به همان شکل اولیه باقی مانده است.
البته قابل به ذکر است این مکان علاوه بر داشتن گل و گیاه متعدد، دارای ۶۷۰ نوع ارکید و نمایش فیل‌های آموزش ديده نیز مشاهده‌ می‌شود.
 

خیابان واکینگ
این خیابان یکی از خیابان‌های زیبا اما پر سر و صدای تاپایا است. نکته‌ی جالب این خیابان اینجاست که بعد از ساعت ۶ غروب اجازه‌ی عبور هیچ خودرویی به کسی داده نمی‌شود لذا بعد از این ساعت تنها در این خیابان امکان قدم زدن و پیاده‌روی میسر است. این خيابان دارای تعداد زیادی کافه و رستوران و مغازه‌هایی برای فروش مواد‌ غذایی و آبمیوه فروشی و... می‌شود.
 
آب ‌و هوا
میانگین دما در این شهر در فصول مختلف سال به مقدار خیلی کم یا ناچیزی تغییر می‌کند. این شهر با توجه به وجود دریا و رطوبت هوا بیشتر ماه‌های سال، گرم است اما امکان بارش باران در همه‌ی ماه‌های سال وجود دارد. موقعیت مکانی و آب ‌و هوای مناسب از جمله شرایط مناسب برای جلب توریست به این شهر شده است.
آب‌ و هوا، موقعيت جغرافیایی مناسب، جاذبه‌های گردشگری فراوان، خدمات رفاهی بالا و... از جمله مواردی است که می‌توان گفت دلایل مهم برای تبدیل شدن این شهر یه یکی از شهر‌های توریستی دنیاست و افراد زیادی هرساله از مناطق مختلف جهان خواستار سفر به این شهر زیبا هستند. تور‌های مسافرت به این شهر معمولا یک هفته یا بیشتر می‌باشد.
پیشنهاد می‌کنیم با خواندن این مقاله شما هم در تور تایلند سفر 7 روزه به این شهر زیبای تاپایا را تجربه کنید.


 

خبرنامه - شبکه های اجتماعی