پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          04 اسفند 1399 - 22 February 2021



 
بسیاری از افراد تحصیل را تنها راه برای پیدا کردن کار و استخدام در شرکت‌های معتبر و خوب می‌دانند. نمی‌توان گفت که این نظر و اعتقاد غلط است و همچنین نمی‌توان گفت که صد در صد درست است. در جامعه حال حاضر ما، شاهد هستیم که افراد باتجربه و با استعداد بدون داشتن مدرک تحصیلی، در بهترین شرکت‌ها و موقعیت‌های شغلی مشغول به کار هستند و همچنین از طرف دیگر شاهد هستیم که شرکت‌های بسیاری نیز، مدرک تحصیلی را ملاک اصلی خود برای استخدام افراد قرار نداده‌اند.
اما با این حال، کسب مدرک و همچنین افزایش دانش چیزی نیست که هر فردی بخواهد از آن دل بکند و آن را برای داشتن آینده‌ای روشن در نظر نگیرد. حتی مشاغلی نیز وجود دارد که برای استخدام در آنها حتما به مدرک تحصیلی و گذراندن دوره‌های دانشگاهی است. اگر بخواهیم یک مثال واضح و روشن برای این موضوع بزنیم، می‌توانیم به پزشکی و پرستاری اشاره کنیم که افراد برای کار در این حرفه‌ها حتما به ورود به دانشگاه نیاز دارند.
در این مقاله قصد داریم تا روی رشته‌هایی تمرکز کنیم که بیشترین بازار کار را در ایران دارند و شما برای دستیابی به بهترین مشاغل نیاز دارید تا این رشته‌ها را در نظر داشته باشید. استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از موضوعاتی که در تمام جمع‌ها درباره آن گفته می‌شود و بهترین راه حل برای استخدام این افراد این است که از اول سراغ انتخاب رشته درست و دارای بازار کار خوب بروند.

رشته کامپیوتر
طبق مقاله بلاگ تلنت کوچ بیشترین رشته های که بازار کار را دارند، تکنولوژی و فناوری تاثیر بسیار زیادی بر روند تحصیلی افراد و همچنین انتخاب رشته آنها گذاشته است. ابزارهایی که هر روز از آنها استفاده می‌شود و به وسایل‌های اولیه زندگی هر شخص و شرکتی تبدیل شده‌اند، همین کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها هستند که آشنایی با روند کار با آنها به کمک افراد متخصص نیاز دارد. جهانی شدن ارتباطات و استفاده مرتب از تکنولوژی و کامپیوتر در تمام شرکت‌ها، دانش آموزان را به این ترغیب کرده است که رشته کامپیوتر را برای تحصیل انتخاب کنند و آینده شغلی خود را تضمین کنند. در اصل باید بگوییم که این انتخاب دانش آموزان، بهترین انتخاب می‌تواند باشد. بازار کار امروزی به شدت به افراد تحصیل کرده در رشته کامپیوتر نیاز دارد و حتی دانش آموزان با انتخاب رشته کامپیوتر، می‌توانند به کار در شرکت‌‌های بین المللی نیز امید داشته باشند.

رشته مدیریت MBA
رشته MBA یکی از پرتقاضاترین رشته‌های شاخه مدیریت است که بسیاری از شرکت‌ها در پست‌های مدیریتی خود به این رشته تحصیلی و داشتن مدرک آن بسیار اهمیت می‌دهند.
از آنجایی که هر شرکت نیاز به مدیران لایق در تمام پست‌های مدیریتی خود دارند، بنابراین احتیاج شرکت‌ها به مدیر استراتژی، مدیر منابع انسانی، مدیر مارکتینگ، مدیر کارآفـرینی و غیره می‌تواند شما را مجاب کند تا سراغ این رشته آینده دار بروید و تحصیل خود را در این زمینه انجام دهید. 


حسابداری
 
حسابداری در میان مشاغلی قرار می‌گیرد که هر شرکتی چه بزرگ و چه کوچک به فردی توانا در این رشته نیاز دارد. تمام شرکت‌ها به یک حسابدار نیاز دارند تا بتواند حساب‌های مالی آنها را رسیدگی کند، اظهارنامه‌ مالیاتی‌ تهیه کند، در مورد بودجه و بودجه بندی برنامه ارائه دهد و در نهایت دست راست مدیر در امور مالی باشد. این رشته‌ی تحصیلی یکی از رشته‌های عالی برای بازار کار و با درآمد خوب نیز است و می‌توانیم بگوییم که افرادی که در این حرفه کار می‌کنند، حقوق نسبتا خوبی دارند. 
پزشکی
همه ما از قدیم از همه شنیدیم که باید دکتر شوید، بنابراین بی دلیل نیست که این رشته به این میزان طرفدار داشته باشد و همه آن را به فرزندان خود توصیه می‌کردند. با اینکه تعداد افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند زیاد است، اما باید بگوییم که این میزان باز هم برای تعداد جمعیت ایران کم است و نیاز به پزشکان بیشتری در جامعه است. 
همچنین، به ندرت پیش آمده که دکتری مدرک خود را بگیرد و کاری برای انجام دادن نداشته باشد و به استخدام درنیاید. میزان کاری که هر پزشک باید در طول روز انجام دهد و همچنین مخارج بالایی که در طول تحصیل باید بپردازد، باعث شده که این رشته در میان رشته‌های پول‌ساز قرار بگیرد.
حقوق
اگر به دادگاه‌ها و مراجع قضایی مراجعه کرده باشید، با حجم بسیار بالای پرونده‌ها مواجه می‌شوید که همه این پرونده‌ها نیاز به یک وکیل و حقوق‌دان دارند. در حال حاضر تعداد وکلایی که داریم به اندازه نصف آن میزان مورد نیاز افراد جامعه است. بنابراین، این می‌تواند یک پیشنهاد خوب برای شمایی باشد که به دنبال گرفتن حق و دفاع از افراد هستید.
دندان پزشکی
فکر کنیم که اصلا نیاز به توضیح نباشد که چه اندازه بازار کار دندان پزشکی می‌تواند خوب باشد و افراد با تحصیل در این رشته چه آینده شغلی خوبی خواهند داشت. دندان پزشکان می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی هم به صورت خصوصی در مطب خود فعالیت کنند و درآمد داشته باشند و هم می‌توانند در هر بیمارستان و یا کلینیک به فعالیت مشغول شوند. بنابراین، اگر به دنبال درآمد خوب هستید و همچنین در حال انتخاب رشته دانشگاه، دندان پزشکی را در لیست انتخابی خود قرار دهید.
انتخاب تمام این رشته‌ها و دیگر رشته‌های دانشگاهی در درجه اول به علاقه شما بستگی دارند. بنابراین، ابتدا علاقه خود را در نظر بگیرید، ببینید در کدام رشته بیشتر استعداد دارید و بعد سراغ انتخاب این رشته‌ها بروید.



خبرنامه - شبکه های اجتماعی