پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          23 اسفند 1399 - 13 March 2021



آیا به دنبال یک منبع برای معرفی دانشگاه های آزاد تهران و انتخاب رشته در این دانشگاه ها هستید؟ اُستادیو در این زمینه توانسته یک بانک اطلاعاتی را در خصوص دانشگاه های آزاد و نحوه تدریس اساتید این دانشگاه برای دانشجویان، داوطلبان کنکور و حتی دانش آموزان جمع آوری کند. درواقع با خواندن این اطلاعات با نحوه آموزش، تدریس و رشته های این دانشگاه های مختلف آشنا میشوید.


 
دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی، دارای واحدهای مختلف در اقصی نقاط ایران است و توسط معتبرترین پایگاه های رتبه بندی، رتبه این دانشگاه ها مورد بررسی قرار میگیرد. این رتبه بندی بر اساس فاکتورهایی نظیر امکانات، کیفیت، هیئت علمی و ... پایه گذاری میشود و هر ساله این رتبه ارتقا یا تنزل پیدا میکند. درواقع رتبه بندی های مختلفی وجود دارند که هر کدام با شاخص های مخصوص به خود، جایگاه دانشگاه ها را مشخص می کنند که در برخی موارد دانشگاه های آزاد از نظر علمی بالاتر از دانشگاه های دولتی هستند. یکی از سوالاتی که در این زمنیه همیشه مطرح میشود، میزان اعتبار مدرک دانشگاه آزاد است؛ که در پاسخ به این سوال باید گفت، پس از دانشگاه های سراسری دارای بالاترین اعتبار در کشور بوده و پس از آن به ترتیب غیر انتفاهی، پیام نور و علمی کاربردی قرار دارد و ادامه تحصیل در داخل کشور با مدرک دانشگاه آزاد به راحتی امکان پذیر است و همچنین از نظر ورود به بازار کار در داخل کشور هیچ تفاوتی میان دانشگاه‌های کشور وجود ندارد و کلیه ادارات موظف به استخدام فارغ التحصیلان تمامی این دانشگاه‌ ها هستند. دانشگاه ازاد ر مقطع کارشناسی پس از دانشگاه های روزانه و شبانه از نظر میزان اعتبار در رتبه ی سوم قرار دارد، همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز مدارک دانشگاه های روزانه و شبانه به ترتیب در رتبه ی اول و دوم قرار دارند
درواقع رقابت بسیار شدیدی جهت جذب دانشجو در بین دانشگاه های آزاد به ویژه دانشگاه های آزاد تهران وجود دارد. رتبه بندی یکی از ابزارهای تاثیر گذار در رقابت پذیری دانشگاه های آزاد است و نقش به سزایی در انتخاب رشته داوطلبان دارد. برند دانشگاه آزاد در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان 100 برند برتر ایران در سال 1392 شناخته شد.
دانشگاه های آزاد تهران کجاست؟ دانشگاه ازاد اسلامی شعبه های بسیاری در شهرها و مناطق مختلف کشور به خصوص تهران دارد. از آن جایی که داوطلبان و متقاضیان بسیاری قصد ورود به این دانشگاه را دارند در اینجا قصد داریم چند مورد از دانشگاه های ازاد تهران را شرح دهیم.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران با رتبه یک: این دانشگاه به عنوان بزرگترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در شمال غربی تهران واقع شده و دارای پردیس‌هایی در سایر استان‌های ایران است. این دانشگاه آزاد اسلامی دارای مراکز متعدد تحقیقاتی و آزمایشگاهی بوده و بیشتر رشته‌ های مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه را در سطح های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری  ارائه می‌دهد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با رتبه دو: این دانشگاه با نام پیشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران در سوهانک واقع است و به عنوان قدیمی‌ ترین و اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۶۱ آغاز به کار کرد؛ که شامل ۱۴ دانشکده در ۳ پردیس دانشگاهی در سوهانک، پونک و پیچ شمیران است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با رتبه سه: این واحد به عنوان برترین واحد دانشگاه آزاد قدمتی ۳۵ ساله دارد و هم اکنون دارای ۶۷ رشته دکتری، ۱۳۴ رشته کارشناسی ارشد، ۶۸ رشته کارشناسی و ۲۳ رشته کارشناسی ناپیوسته است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با رتبه چهار: این واحد دانشگاهی در رشته های مهندسی به ویژه برق و کامپیوتر در رده در مقایسه با ۸۰۰ دانشگاه های دولتی، پیام نور و غیرانتفاعی جزو ۱۰۰ دانشگاه اول است و دارای ۹ دانشکده برق و کامپیوتر، فنی و مهندسی، الهیات و معارف اسلامی، زبان‌های خارجی، شیمی، علوم انسانی، علوم پایه، علوم زیستی، علوم و فنون دریایی، مدیریت و علوم اجتماعی است که ساختمان اصلی آن در حکیمیه تهران قرار گرفته. اگر میخواهید بدانید دانشگاه آزاد تهران شمال کجاست و در کدام قسمت تهران قرار دارد، کیفیت سطح علمی و تدریس اساتید هیئت علمی این دانشگاه را در سایت اُستادیو بخوانید.
دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران غرب با رتبه پنج: این دانشگاه واقع در غرب تهران است و به عنوان یکی از زیر مجموعه ‌های دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خود را از ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۳ تحت عنوان مؤسسه فنی و آموزش عالی سما شروع کرد. این دانشکده دارای ۷ رشته در مقطع کارشناسی، ۲۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۴ رشته در مقطع دکتری می‌ باشد. همچنین این واحد دارای ۵ دانشکده می‌باشد فنی و مهندسی، مدیریت، علوم انسانی، هنر و معماری و علوم پایه و عمومی است.
با ثبت نام در وب سایت اُستادیو میتوانید تجربه تحصیلی خود را در دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه ها و همچنین تعامل با اساتید مختلف را در قالب متن یا امتیاز با دیگران به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را از تحصیل بازگو نمایید تا در انتخاب بهتر دانشگاه و اساتید به دیگر دانشجویان کمک کنید.


خبرنامه - شبکه های اجتماعی