پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          23 اسفند 1399 - 13 March 2021



کنکوری ها باید بدانند که چطور زندگی مثبت داشته باشند؛ چرا که در روزهایی که پشت سر می‌گذارند، احتمالاً خستگی و بی حوصلگی را تجربه می کنند و این روند نسبتاً طولانی تا زمانی که آزمون کنکور برگزار می‌شود ادامه خواهد داشت. گاهی بخاطر خستگی و پراکندگی و مشوش بودن افکار، شاید از درس خواندن دست بکشید؛ که این امر کاملاً طبیعی است. بهترین راهکار برای برطرف کردن این حس ناخوشایند این است که شما به هدف‌های خود فکر کنید. برنامه و هدف های خود را مرور کنید؛ ذهن خسته و فکر آشفته همواره با انرژی‌های منفی و بازدارنده، شما را از موفقیت‌های آتی دور نگه می‌دارد. برای حفظ انرژی مثبت تا زمان کنکور، لازم است راه‌کارهایی را فرابگیرید تا در جهت داشتن زندگی مثبت قدم بردارید.
راز داشتن زندگی مثبت یک کنکوری
حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند «شما همانی خواهید شد که به آن فکر می‌کنید». اگر این افکار را در مسیر افکار مثبت و پیروزی جهت‌دهی کنید، باید منتظر تغییرات مثبت و شگفت انگیزی در زندگی خود باشید. 
گاهی اوقات پیشامدهای منفی در زندگی، ممکن است شما را از ادامه مسیر موفقیت بازدارد. هر چقدر انرژی منفی در شما تقویت شود، بدبینی شما به مسائل و رویدادهای شما به دنیای اطراف نیز بیشتر خواهد شد؛ اما مقابله با این افکار منفی و تقویت مثبت اندیشی، یک امر عاطفی و ذهنی است که شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می‌کند؛ و موجب تقویت انگیزه در شما خواهد شد. در ادامه‌ی مطلب راه‌کارهایی که یک کنکوری برای داشتن زندگی مثبت باید در پیش بگیرد را بیان خواهیم کرد. 

 

در دست گرفتن کنترل ذهن
هرگاه احساس ناامیدی و خستگی داشتید، قبل از بیان هر جمله ابتدا آن را یکبار با خود مرور کنید. هر کلام منفی می‌تواند به راحتی مسیر یک روز شما را عوض کند. باور داشتن به توانایی کنونی، همان نقطه مثبتی است که نیرو محرکه‌ی شما به سمت هدف می‌شود. افکار ما در شکل دادن به زندگی ما از قدرت بالایی برخوردارند. پس در مسیر داشتن یک زندگی مثبت، کنترل افکارتان را هوشمندانه در دستان خود بگیرید و آن‌ها را به سمت جنبه‌های خوب و مثبت زندگی جهت‌دهی کنید. تا حد ممکن از اطرافیانی که با کلام منفی خود شما را آزرده می‌کنند دوری کنید. افکار و سخنان منفی، همه‌ی افراد را حتی برای مدت زمان کوتاه از یک مسیر مثبت دور می‌کند؛ حال اگر در شرایط خاص و تصمیم گیری‌های بزرگ مانند کنکور که باشید، دریافت انواع انرژی‌ها از محیط اطراف و افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید، بیشتر است؛ لذا سعی کنید در این مقطع افراد را گزینشی انتخاب کرده و با آن‌ها ارتباط بگیرید.


باور به قدرت کلمات مثبت
کلمات بر روی احساسات و اعمال شما تأثیر بسیار زیادی می‌گذارند. اگر کلمات مثبت می‌تواند شما را خوشحال کند یا در شما انگیزه ایجاد کند، کلمات منفی با قدرتی چند برابری می‌تواند شما را متأثر کند و مانع از حرکت به سوی هدف شود. پس برای داشتن زندگی مثبت افکار خود را با کلمات مثبت و جملات تأکیدی و انرژی بخش تغذیه کنید. جملات تأکیدی مثبت، راهی برای نفوذ مجدد به ضمیر ناخودآگاه و بازسازی دوباره شخصیت شما است که بهتر است لیستی از این جملات را تهیه کنید و قبل از خوابیدن یا بعد از بیدار شدن با تکرار آن‌ها به شخصیت و رفتار مثبتی که در نظر دارید نزدیک‌تر شوید. کلمات مثبت شما را به فردی مثبت اندیش تبدیل خواهد کرد و بیشترین شخصی که روی شما تأثیر می‌گذارد خود شما هستید؛ پس روزانه خود را با کلمات مثبت، سوپرایز کنید.
 


تأثیر شگفت‌انگیز تحرک و ورزش!
اگر در زمان درس خواندن احساس می‌کنید سطح تمرکزتان به میزان زیادی افت داشته و مطالب را به خوبی متوجه نمی‌شوید، بهتر است که زمان کوتاهی را به تحرک و انجام یک ورزش هوازی اختصاص دهید تا به بهبود سرعت پردازش مغز و افزایش تمرکز خود کمکی کرده باشید. افرادی که به زندگی سالم پایبند هستند معتقدند که ورزش روزانه به طور طبیعی موجب افزایش سطح هوشیاری و اعتماد به نفس و همچنین بهبود روحیه می‌گردد و همین امر در بالا بردن سطح یادگیری و تمرکز حین مطالعه بسیار مؤثر خواهد بود. بنابراین ورزش روزانه، حتی در حد پیاده روی می‌تواند انرژی کافی برای یک روز مفید و پر بار را برای کنکوری‌ها فراهم کند. در میان برنامه‌ریزی‌های خود حتما زمانی را برای ورزش و تحرک اختصاص دهید.


زندگی حول محور افراد مثبت
همه‌ی ما در محیط زندگی و کاری خود افرادی را می‌شناسیم که همواره با کلمات منفی و سرشار از ناامیدی سعی بر تخلیه انرژی منفی خود و سلب آرامش اطرافیانشان دارند. حتی اگر این اتفاق به عمد هم نباشد و از یک عادت همیشگی ناشی شود، بار منفی آن اثرات خوبی بر روی اطرافیان نخواهد داشت. اگر شما هم کنکوری هستید برای داشتن زندگی مثبت و بالا نگه داشتن سطح انگیزه سعی بر معاشرت با افرادی را داشته باشید که انرژی مثبت خود را به طور پیوسته به انسان‌های اطراف خود تزریق می‌کنند. این افراد هیچگاه برای شما از خستگی‌ها و مشکلات خود صحبت نمی‌کنند و با نگاه مثبت به همه چیز می‌نگرند.
 


خودت را بشناس!
قبل از اینکه بخواهید طبق یک برنامه از پیش نوشته شده به مطالعه و خواندن درس‌های کنکور بپردازید، بهتر است که با شناخت عادت‌های خود و هر آنچه که شما را به داشتن زندگی مثبت سوق می‌دهد پیش بروید. ببینید در چه زمانی از شبانه روز تمرکز بیشتری دارید، چه زمانی نیاز به استراحت دارید، برای مطالعه هر کدام از دروس چه پیش نیازهایی لازم دارید، در چه محیطی می‌توانید با بازدهی بالایی به مطالعه و تست زدن بپردازید و ... . 


نه گفتن را یاد بگیرد
یک کنکوری باید بتواند در مقابل وسوسه های دنیای اطراف، مقاومت کند و نه بگوید. بسیاری مواقع در برابر پیشنهادات دیگران برای گردش و تفریح، وسوسه چک کردن گوشی و بی حوصلگی باید مخالفت کرد. به همین دلیل است که روانشناسان تاکید دارند تا مهارت نه گفتن را یاد بگیرید. ممکن است بعد از چند بار گردش و چک کردن گوشی حس کنید بهتر بود که این کار را انجام نمی دادید و این دقیقاً همان زمان هایی بوده که باید قاطعانه نه می گفتید؛ اما نه نگفتید و الان پشیمان هستید.
نتیجه گیری
روبرو شدن با چالش‌های ذهنی برای همه‌ی داوطلبان کنکور امری عادی است؛ اما گذر از این نگرانی‌ها و حفظ انگیزه برای داشتن زندگی مثبت، چیزی است که تنها خود شما می‌توانید آن را میسر کنید. تفکر مثبت داشتن،  انتقال این افکار مثبت به دیگران و دور شدن از محیط‌های مملوء از ناراحتی و تنش، اقدامات اساسی برای داشتن یک زندگی مثبت است. 

خبرنامه - شبکه های اجتماعی