پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

 




دانشگاه فرهنگیان ازجمله دانشگاه هایی درسطح کشوراست که در سالهای اخیر، بسیارمورد توجه داوطلبان کنکور و والدین قرار گرفته است اما خوب است بدانیم:
 دلایل این رغبت و علاقه نسبت به این دانشگاه چیست؟
 آیا انتخاب این دانشگاه معایبی هم دارد یاخیر!؟
 این دوسوال مهم از جمله سوالاتی است که سعی میکنیم دراین مقاله به آن بپردازیم و پاسخ دهیم. که راهنمای کلی برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نیز خواهد بود.

برای اینکار،مقاله را به دوقسمت مزایا و معایب دانشگاه فرهنگیان تقسیم می کنیم و هم از مزایا و هم از معایب آن صحبت می کنیم و انتخاب و قضاوت پایانی را به مخاطبان عزیز واگذارمی کنیم.

مزایا دانشگاه فرهنگیان

یک- تضمین شغلی؛ یعنی شما به محض ورود به دانشگاه استخدام رسمی دولت می شوید و زمان تحصیل در دانشگاه، برای شما سابقه ی شغلی حساب می شود

دو- معـافیت از خدمت سربـازی( البته این مورد مخصوص آقایان است و برای خانم ها مزیت محسوب نمی گردد)

سه- دریافت حقوق ازهمان دوران تحصیل در دانشگاه که از مهم ترین گزینه های مزایا و معایب دانشگاه فرهنگیان محسوب میشود.

چهار- داشتن آرامش خاطر نسبی از نظرتحصیل و آینده شغلی و...

پنج- داشتن استقلال مالی تاحدودی.

شش-  تفکیک جنسیتی ومختلط نبودن دانشگاه( صدالبته این مورد برای برخی یک مزیت و برای برخی یک عیب به شمار می آیدو دیدگاه افراد دراین مورد متفاوت است و ما این مورد را در قسمت معایب هم خواهیم آورد)

معایب دانشگاه فرهنگیان
از مهم ترین معایب دانشگاه فرهنگیان که در مقاله مزایا و معایب دانشگاه ها فرهنگیان میخوانید به شرح زیر است: 

یک- داشتن تعهدخدمت؛ شما از زمان انتخاب رشته و قبولی در انتخاب رشته کنکور سراسری لحظه ای که وارد دانشگاه فرهنگیان می شوید از شما تعهد گرفته می شود که به مدت دوبرابر تحصیل دراین دانشگاه(حدود هفت الی هشت سال) موظف هستید که در آموزش و پرورش کارکنید و درصورتی که بخواهید ازاین سازمان خارج شوید باید تمام هزینه های تحصیل را یک جا بپردازید که تقریبا مبلغ قابل توجهی هست.

دو- تدریس درمناطق دورافتاده؛ شما بعدازفارغ التحصیلی از دانشگاه براساس تقسیم بندی و سازمان دهی که آموزش و پرورش منطقه ی شما انجام خواهد داد اگر درمناطق محروم و دورافتاد تقسیم بندی شدید موظف هستید که درآنجا مشغول به تحصیل شوید و این امکان وجود دارد که شما از نظر امکانات رفاهی و تردد و... مدتی درآن مناطق درسختی قرار بگیرید. ( البته یادآوری می کنیم که ممکن است آموزش و پرورش منطقه شما اصلا منطقه محروم آنچنانی نداشته باشد و یا اینکه شما شانس بیاورید و درسالهای اول درمناطق محروم قرار نگیرید)

سه- حقوق نسبتا پایین معلمی نسبت به شغل های دیگر؛ چه قبول کنید و چه قبول نکنید میزان دریافت حقوق کارکنان آموزش و پرورش نسبتا به سایر کارکنان دولتی پایین تر است و ممکن است این مورد، اگر درکنار معلمی شغل دیگر نداشتید شما را اذیت کند.

چهار- تفکیک جنسیت و مختلط نبودن دانشگاه( همان طور که در قسمت مزایا عنوان شد این مورد برای برخی جزو معایب و برای برخی جزو مزایا تقسیم بندی می شود)

یادآوری می کنم که موارد دیگری از معایب و مزایای این دانشگاه می شود برشمرد اما موارد دیگر از اهمیت آنچنانی برخورد نیستند و به نوعی در ذیل موارد نوشته شده قرار می گیرند.

درپایان این مقاله، امیدواریم توانسته باشیم هرچند اندک، ابهامات ذهنتان را برطرف کرده و درانتخاب مسیر آینده، کمکتان کرده باشیم.
اگر در مقوله انتخاب رشته کنکور سراسری مشکلی دارید پیشنهاد میکنم به سایت انتخاب سبز و به مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری سری بزنید.
تهیه و تنظیم توسط : انتخاب سبز 

خبرنامه - شبکه های اجتماعی