پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1400 نتایج ارشد 1400 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1400 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          29 امرداد 1400 - 20 August 2021






مقدمه : رسانه های تبلیغاتی چنان تنوعی دارن که اگه بخوایم همه رو در این مقاله معرفی کنیم باید یک مقاله جامع و بلند بالا بنویسیم . به همین دلیل ما سعی کردیم مهم ترین رسانه ها رو معرفی کنیم . و به اشاره ای کوتاه به سایر رسانه ها بسنده کنیم. 
رسانه تبلیغاتی چیست ؟ 
هر ابزاری که میتونه به عنوان یک بستر برای انتقال پیام تبلیغاتی استفاده بشه رسانه تبلیغاتی نام داره. 
رسانه تبلیغات محیطی 
یک سری از رسانه های تبلیغاتی در حیطه رسانه های محیطی قرار می گیرن . این نوع رسانه ها در بیرون از منزل و در محیط های جمعی و شهری هستن و از این طریق انتقال مطلب رو فراهم میکنن. 
بیلبورد
یکی از شناخته شده ترین ابزار های تبلیغات محیطی بیلبورد ها هستند که تقریبا همه ما میشناسیم و به 4 نوع کلی تقسیم میشن بیلبورد های تک وجهی ، بیلبورد های دو وجهی ، بیلبورد های سه وجهی ثابت و بیلبورد های سه وجهی گردان . 
استرابورد و برایت بورد
استرابورد ها و برایت بوردها ، سازه هایی کوچک تر و سبک تر از بیلوردها دارن و برای تبلیغات در فضاهای شهری از اونها استفاده میشه و نسبت به بیلبورد ها ارزان قیمت تر هستند. 
نمایشگر تبلیغاتی
نمایشگر ها تبلیغاتی یکی از ابزارهای به روز تبلیغاتی به حساب میان که به دو شکل نمایشگر داخل سالن و نمایشگر خارج از سالن مورد استفاده قرار می گیرن . نمایشگر های تبلیغاتی داخل سالن، ظریف تر هستن اما نمایشگر های تبلیغاتی خارج از سالن رو با مقاومت بالا در برابر نور خورشید و باد و باران میسازند. 
عرشه پل
عرشه های پل های عابر پیاده یکی از مکان های مناسب برای تبلیغات به حساب میاد. با وجود اتوموبیل ها و خیابان ها وجود پل های عابر پیاده به جزء جدانشدنی شهرها تبدیل شده است . بنابراین در هر شهری چندین پل وجود دارد . هر چند پل های عابر پیاده ، ابزار تبلیغاتی نیستن و نمیشه هر جا خواستیم سازه اون ها رو ایجاد کنیم اما استفاده از عرشه پل ها ، یه راه بهینه برای تبلیغات و تزریق بودجه به شهرداری ها به حساب میاد
تبلیغات ترانزینی
تبلیغات ترانزیتی یعنی تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی . البته در تبلیغات ترانزیتی عموما تبلیغات روی وسایط حمل و نقل عمومی انجام میشه . تبلیغات روی بدنه قطار های شهری و بین شهری ، تبلیغات روی بدنه کامیون ها و کامیونت ها ، تبلیغات روی بدنه اتوبوس ، تبلیغات روی بدنه تاکسی ها از جمله تبلیغات ترانزیتی هست. 
یکی از انتقادهای شدیدی که به تبلیغات ترانزیتی میشه ، شامل تبلیغات روی بدنه توبوس هاست که تا شیشه ها ی اتوبوس بالا میاد و جلو دید سرنشینان خسته اتوبوس رو میگیره و یه جور نقض حقوق مسافر به حساب میاد. 
تبلیغ در مترو
یکی از پر بازده ترین نوع تبلیغات ، تبلیغاتی هست که در ایستگاه های مترو و یا داخل واگن ها انجام میشه . تبلیغات در مترو معمولا شامل موارد زیر میشه 
تبلیغات گیت ورودی 
تابلو های تبلیغاتی سالن ها و سالن انتظار 
تبلیغات تابلو آینه ای هوشمند 
تبلیغات روی دیوار پله برقی 
تبلیغات روی دستگیره واگن ها
تبلیغات روی قطار 
تبلیغات کتیبه ای داخل واگن
تبلیغ در مراکز خرید
مراکز خرید و مجتمع های تجاری یکی از مکان های عمومی هستند که جذب جمعیت بالایی دارند. مراکز خرید و مجتمع های تجاری نو ظهور چند منظوره ساخته میشن و چند کاربری مختلف رو در خودشون دارن . مراکز خرید علاوه بر واحد های تجاری و اداری معمولا شامل فوت کورد ، شهربازی ، سینما ، کتابخانه و غیره می شوند. به همین دلیل هم اقشار مختلف جامعه در مجتمع های تجاری حضور دارن و شرایط را برای تبلیغ در مراکز خرید فراهم می کنند.
سایر رسانه های تبلیغات محیطی 
همه محیط های شهری که جاذب جمعیت هستن می تونن مکان مناسبی برای تبلیغات به حساب بیان از جمله این مکان ها یا رویداد ها میشه به موارد زیر اشاره کرد . 
تبلیغ در فرودگاه ها
تبلیغ در فروشگاه های زنجیره ای ( هایپر مارکت ها )
تبلیغ در سینما ها 
تبلیغ در آرایشگاه های زنانه 
تبلیغ در پناهگاه های مسیر های کوهنوری 
تبلیغ در سالن های ورزشی و زمین های فوتبال 
تبلیغ در فرهنگسرا ها
تبلیغ در سالن های کنفرانس 
تبلیغ در نمایشگاه ها
تبلیغ در رویداد ها ی مذهبی ، آیینی و جشن ها 
تبلیغ به مثابه مسئولیت پذیری
یکی از روش های بسیار تاثیر گذار این نوع تبلیغه . در محیط شهری همیشه کاستی هایی هست که شهردار یا استاندار به اون مشکل ها بی توجهی کردن . بزارید با یه مثال مساله رو روشن کنم مثلا صندلی های شرکت واحد همیشه فرسوده هستند . اگه یه کمپانی بیاد و برای صندلی ها روکش تهیه کنه و تبلیغات خودش رو هم روش چاپ کنه اینطوری میتونه اعتماد مشتری های بالقوه رو جلب کنه و برند خودش رو به عنوان یه برند مردمی و مسئولیت پذیر در ذهن مردم ثبت کنه . 
نصب سطل زباله در مکان هایی که فاقد سطل زباله می باشد و تبلیغ روی آن 
ایجاد ایستگاه های تاکسی یا اتوبوس دارای سیستم سرمایش و گرمایش 
تبلیغات تلویزیون
تلویزیون یکی از رسانه هایی هست که از همه جای کشور بازدید کننده داره . توی خونه ما ایرانی ها اگه تلویزیون روشن نباشه انگار چیزی یا حتی میشه گفت کسی در منزل کم هست . با اینکه تلویزیون یه ابزار ضروری نیس اما در خونه همه ما ایرانی ها وجود داره و اخبار مهم شهروندی هم از طریق تلویزیون به ما میرسه. تبلیغات تلویزیونی یکی از پربازده ترین نوع تبلیغات و البته جزء تبلیغات گران قیمت به حساب میاد. در مورد تبلیغات تلویزیونی یه سری قوانین و مقررات وجود داره که بعضی هاش هم جالب هستن



پادکست
پادکست ها این روزها طرفدارای زیادی پیدا کردن ، برخی پادکست ها عمومی هستن و برخی دیگه کاملا تخصصی ان . ابتدا و انتها و یا وقفه بین پادکست ها ، مکان های مناسبی برای تبلیغات تخصصی و مرتبط با موضوع پادکست هستن. 
وبسایت
میشه گفت ما آخرین نسلی هستیم که دنیای بدون اینترنت رو به یاد میاریم . این یعنی اینکه هر چی پیش میریم نسل قبلی که سواد اینترنتی پایینی دارن از این دنیا میرن و نسل جدید و آشنا با اینترنت جای اون ها رو میگیرن. مردم دیگه همه چیز رو تو گوگل سرچ می کنن و یکی از راه های مناسب برای جذب مشتری هم از طریق سئو سایت هست. 
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی زیادی در حال حاضر در حال فعالیت هستن که محبوب ترین اون ها نزد ایرانی ها ، اینستاگرام هستش . دیگه نیاز یه توضیح نداره که داشتن پیج اینستاگرام ، تولید محتوای مناسب میتونه یک راه تبلیغات مناسب باشه . لینکدین، توییتر ، پینترست ، فیسبوک هم سایر شبکه های اجتماعی پر طرفدار هستن 
اشتراک ویدئو
یه زمانی مردم خیلی روی حجم اینترنتشون حساس بودن . اما الان در کنار هزینه برق و گاز و تلفن ، هزینه اینترنت هم به هزینه های جاری خونه ها اضافه شده و قابل چشم پوشی هم نیست. از طرفی زیر ساخت های شبکه اینترنت هم در سراسر جهان قوی تر شده . بنابراین سایت های اشتراک ویدئو بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفتن . دو تا از مشهور ترین سایت های اشتراک ویدئو آپارات و یوتوب هستن. 
سایت تخفیف
تخفیف همیشه به عنوان یه ابزار تبلیغاتی مورد استفاده کسب و کار ها بوده . با روی کار اومدن سایت های تخفیفان ، تخفیف به مثابه تبلیغ ، صورت جدی تری پیدا کرده . سایت های تخفیفان و نت برگ از جمله معروف ترین سایت ها تخفیف گروهی هستن . در این سایت فروشگاه هایی که تخفیف میزارن هم به نوعی خودشون رو تبلیغ می کنن و هم اینکه مشتری ها رو تشویق به مراجعه حضوری میکنن. 
تبلیغات بنری
تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید انجام میشه . معمولا سایت هایی پر بازدید هستن که یا ماهیت خبری دارن ، یا سرگرمی یا آموزش های کاربردی رایگان ارائه می کنن . صاحبان این وب سایت ها مطالب مفیدی رو به کاربران عرضه می کنن . از این رو بازدید این سایت ها بسیار بالاست و بستر تبلیغات در این سایت ها فراهم است. 
اینفلوئنسرها
اینفلوئنسر یعنی تاثیر گذار ، فردی که به حدی از محبوبیت و البته شهرت رسیده که می تونه روی جمع زیادی از آدم ها ، در مورد یا مواردی تاثیر بزاره. مثلا یه خانومی که اندام بسیار زیبایی داره و هر روز یه سری ورزش و تکنیک ورزشی رو یاد میده و فالوارای زیادی داره اگه بیاد و از خواص یه ماده غذایی از یه برند خاص صحبت کنه احتمالا تاثیر زیادی خواهد داشت. برخی اینفلوئنسر ها در فضای مجازی شهرت و محبوبیت پیدا کردن و برخی هم ورزشکار و هنرپیشه هستن که از قبل محبوبیت و شهرت داشته اند. 
سفیر برند
سفیران برند مانند اینفلوئنسر ها افراد محبوب و تاثیر گذار و مشهور هستن که برای یک برند تبلیغ می کنن. اما تفاوت اصلی اینفلوئنسر و سفیر برند و در وفاداری اون ها نسبت به برند هست . مثلا فردی که سفیر برند کوکاکولا هست نمی تونه بره سفیر برند مثلا مک دونالد هم بشه . از طرفی سفیر برند باید احساس قرابت و نزدیکی با کالا و برندی که داره تبلیغش رو میکنه داشته باشه . سفیر برند باید در همه محافل از برند مورد حمایتش جانب داری کنه و روش تعصب داشته باشه



تبلیغات اسپانسری
تبلیغات اسپانسری هم نوع دیگه ای تبلیغات هست که شما به عنوان صاحب یه کسب و کار می تونید اسپانسر یه برنامه یا قرعه کشی باشید یا مثلا هزینه هدایا را پرداخت کنید. مثلا جوایز برخی از مسابقات تلویزیونی ، توسط برخی برند ها تامین میشه به همین دلیل در هنگام معرفی برنده از این برند نام برده میشه و به این ترتیب تبلیغی برای برند یا کسب وکار به حساب میاد.
ادنل چیست ؟
ادنل یک سامانه رزرواسیون تبلیغات محیطی هست. ادنل فضایی رو در بستر وب فراهم کرده تا صاحبان رسانه های تبلیغاتی بتونن ، ابزار تبلیغاتی خودشون رو در معرض دید قرار بدن . از طرفی صاحبان کسب و کار ها که خواهان اجاره رسانه های تبلیغاتی هستن می تونن به راحتی تابلو تبلیغاتی مورد نظر خودشون رو انتخاب و به صورت آنلاین اجاره کنن.


خبرنامه - شبکه های اجتماعی