پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          27 آبان 1400 - 18 November 2021



افراد برای مقاصد مختلفی مهاجرت می کنند. عده ای برای زندگی بهتر و افزایش سطح کیفی زندگی مهاجرت می کنند اما عده ای دیگر برای آینده کاری دوست دارند به کشورهایی با امنیت شغلی و تازه ترین تکنولوژی های روز دنیا مهاجرت نمایند. افرادی نیز کیفیت تحصیلی برایشان اهمیت دارد و تمایل دارند در پیشرفته ترین دانشگاه ها و زیر نظر اساتید برجسته تحصیل کنند. از میان روش های مختلفی که برای مهاجرت وجود دارد می توان گفت مهاجرت تحصیلی از ساده ترین راه هاست. اگر به قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های مطرح دنیا مهاجرت کردید، علاوه بر آینده تحصیلی تضمین شده شانس خود را برای اقامت دائم در آن کشور نیز می توانید بالا ببرید. اما باید در نظر داشته باشید که شرایط مهاجرت به این راحتی ها نیست و باید برای اخذ ویزا و مهاجرت هزینه و وقت زیادی را صرف کنید. 



از علاقه مندان به گردشگـری و طبیعت دعوت می کنیم تا از سایت رنتی جا دیدن کنند و برای اقامت در سفر خود اقدام به اجاره ویلا ارزان کنند.
 
برخی از نهادها و ارگان های خصوصی یا دولتی هرساله متعهد به تامین هزینه تحصیل بسیاری از دانش پژوهان در مقاطع مختلف می شوند. این نهادها شرایط و فاکتورهایی برای پذیرش در نظر می گیرند و با توجه به این شرایط متقاضیان را رد و یا قبول می کنند. این بورسـیه ها اغلب به منظور حمایت از نخبگان کشورهای مختلف تسهیلاتی را برای آن ها درنظر می گیرد که شامل هزینه های تحصیل و با اقامت در آن کشور می شود. 
در مطلب زیر به برخی از کشورهایی که راحت ترین بورسـیه های تحصیلی را دارند اشاره می کنیم و به سوالاتی که ذهن بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان را به خود مشغول کرده است می پردازیم. با مطالعه این مطلب می توانید گامی به سمت تصمیم گیری درباره مهاجرت به منظور تحصیل بردارید. 
کانادا: کانادا یکی از کشورهای قاره آمریکاست که دارای کالج ها و دانشگاه های معتبری می باشد. این کشور از نظر هزینه های زندگی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امکان اشتغال تضمینی بعد از تحصیل آن را به گزینه ای عالی برای دانشجویان تبدیل کرده است. زبان مردم کانادا انگلیسی است و واحد پول آن دلار می باشد، بنابراین زندگی اجتماعی در آن نیز می تواند از بسیاری از کشورها راحت تر باشد. کشور کانادا برای بورسـیه دانشجویان شرایط خاصی را در نظر گرفته است که از بین این شرایط می توان به رزومه علمی پربار، چندین کار پژوهشی، چندین مقاله ISI و داشتن مدرک زبان معتبر و نمره بالا اشاره کرد. علاوه بر داشتن رزومه علمی پربار لازم است که یکی از اساتید دانشگاه های این کشور رزومه شما را تایید کند. احتمال پذیرش در دانشگاه های کانادا با وجود درخواست های بالای آن بسیار راحت تر از سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی است. برای دریافت بورسـیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر داشتن شرایط عمومی ذکر شده باید در کنگره های تحقیقاتی مختلف شرکت داشته باشید و نتیجه آن را ارائه نمایید. در این مقطع پس از دریافت بورسـیه نیز باید به تحقیق و پژوهش بپردازید زیرا پرداخت هزینه های تحصیلی شما وابسته به آثار پژوهشی تان می باشد. در این مقطع هزینه حدود 14000 دلار کانادا از هزینه های تحصیلی به شما اعطا می شود.
برای اخذ بورسـیه در مقطع دکتری نیز علاوه بر داشتن شرایط اولیه باید رزومه ای پربار تر به همراه حجم بیشتری از مقالات ISI داشته باشید. در صورت پذیرش باید در دوره های پژوهشی دانشگاه فعال باشدی و یا تدریس حین تحصیل داشته باشید. با دریافت این بورسـیه حدود 18000 دلار کانادا از هزینه های تحصیلی شما را تامین می کنند.
نروژ: در نروژ برای همه مقاطع تحصیلی و ملیت های مختلف تحصیل رایگان در دسترس می باشد. شرایط تحصیل در این کشور مانند دیگر کشورها نیازمند پرداخت هزینه متداول هر ترم تحصیلی می باشد. این هزینه در کشور نروژ حدود 300 تا 600 کرون است. برای تحصیل در کشور نروژ با توجه به اینکه اغلب رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان نروژی تدریس می شوند، ارائه مدرک زبان نروژی لازم است. اما برای مقاطع ارشد و دکتری، رشته های انگلیسی رایج تر است و شهریه آن ها نیز برای دانشجویان بین الملل رایگان می باشد.
 

اتریش: کشور اتریش با دانشجویان اروپایی مناطق EU و EEA مانند شهروندان اتریشی رفتار می کند و هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور را برای آن ها رایگان درنظر گرفته است و تنها هزینه حدود 363 یورو برای هر ترم تحصیلی از آن ها اخذ می شود که هزینه های اجرایی دانشگاه می باشد. از دانشجویان غیراروپایی هزینه ای معادل 726 یورو باری هر ترم تحصیلی دریافت می شود و علاوه بر آن هر دانشجو باید سالانه 11.400 هزار یورو برای هزینه های زندگی در این کشور پرداخت نماید.
ترکیه: ترکیه یکی از مقاصد توریستی و تحصیلی دنیا است که این امر به دلیل اعتبار بالای مدارک دانشگاهی این کشور می باشد. تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور امکان پذیر است و باید برای ورود به این دانشگاه ها امتحان ورودی کنکور و دانش زبان ترکی استانبولی را قبول شوید. این امر به دلیل این است که اغلب رشته های دانشگاه های دولتی این کشور به زبان ترکی تدریس می شود. این کشور به دلیل نیاز نداشتن به ویزا و فاصله نزدیکی که با ایران دارد، جزء انتخاب های خوب برای ایرانیان می باشد.
جمهوری چک: هزینه زندگی در جمهوری چک نسبت به بسیاری از کشورهای غرب اروپا پایین تر بوده و چیزی حدود 9 هزار دلار می باشد. اگر به زبان چک اسلواکی مسلط هستید و توانایی صحبت به این زبان را دارید می توانید از تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور بهره مند شوید. اما اگر قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارید باید سالانه مبلغ 4 هزار تا 12 هزار یورو را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت نمایید. 

تحصیل رایگان در آلمان 

تحصیل در آلمان یکی از گزینه های عالی برای بسیاری از دانشجویان مقطع کارشناسی به حساب می آید زیرا اغلب دانشگاه های این کشور شهریه ای در مقطع کارشناسی چه از دانشجویان بومی و چه غیر بومی دریافت نمی کنند و تنها هزینه ای جزئی در هر ترم آن هم باری هزینه های اجرایی دانشگاه از دانشجویان دریافت می شود.  باید توجه داشت ایالت بادن- وورتمبرگ که در جنوب غربی آلمان قرار گرفته است از این قاعده مستثنی شده است و از دانشجویان غیر اروپایی هزینه هر ترم که حدود 1500 یورو می باشد را دریافت می کند. البته برای دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد این میزان به 650 یورو برای هر ترم کاهش یافته است. تحصیل در آلمان به دلیل سیستم آموزشی باکیفیت و هزینه های پایین تحصیلی برای بسیاری از خانواده ها خوشایند می باشد. بیش از 40 دانشگاه آلمانی بر اساس آمار QS جزء برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که دانشگاه های انگلیس و آمریکا رتبه های بهتری نسبت به دانشگاه های آلمان دارند اما هزینه تحصیل در آن ها بسیار بالا و می باشد. زندگی در آلمان حتی با داشتن بورسـیه تحصیلی هزینه های خود را دارد، بنابراین برای دریافت بورسیه تحصیلی و زندگی در این کشور باید سرمایه قابل قبولی داشته باشید. بنابراین برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید تمکن مالی کافی خود را اثبات نمایید که چیری معادل 10.236 یورو در سال و یا 850 یورو در ماه می باشد. 

 

تحصیل رایگان در فرانسه

دانشگاه های کشور فرانسه از شهرت دیگر کشورها برخوردار نیستند اما این کشور نیز امکان تحصیل رایگان و یا کم هزینه را برای دانشجویان، صرف نظر از ملیتشان، فراهم کرده است. این درحالی است که هزینه اولیه ثبت نام در هر ترم تحصیلی در دانشگاه های این کشور اخذ می شود که برای دانشجویان بین المللی 21 هزار یورو می باشد. شهریه برخی از رشته های پزشکی و مهندسی از سایر رشته ها بیشتر می باشد. مسلط بودن به زبان بومی برای تحصیل در اغلب رشته های دانشگاهی در فرانسه لازم می باشد. برای تحصیل در فرانسه بهتر است پیش از شروع مقطع تحصیلی خود مدرک زبان فرانسه را در کشور مبدا دریافت کنید و یا اینکه با پرداخت هزینه مضاعف پیش از شروع ترم تحصیلی مهارت زبان را در خود فرانسه بگذرانید. هزینه های زندگی در فرانسه مقرون به صرفه است و برای هر سال چیزی بالغ بر 9600 یورو می باشد. البته باید در نظر داشت که هزینه زندگی در پایتخت این کشور، یعنی فرانسه، به مراتب بیشتر می باشد.


خبرنامه - شبکه های اجتماعی